Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022

medailles via Pixabay zwarte achtergrond

Bureau DFO heeft de in haar jaarlijkse onderzoek best gewaardeerde serviceproviders bekendgemaakt:

Beste serviceprovider Hypotheken (>700 deelnemers): De Financiële Makelaar

Beste serviceprovider Hypotheken (<700 deelnemers): LNI

Beste franchiseketen Hypotheken: Financieel Fit

Beste serviceprovider Krediet: KredietPunt Nederland

Beste Serviceprovider Particuliere schade (>700 deelnemers): VCN

Beste Serviceprovider Particulieren schade (<700 deelnemers): Acura

Beste Serviceprovider Zakelijk Schade (>700 deelnemers): SUREbusiness

Beste Serviceprovider Zakelijk schade (<700 deelnemers): Acura

(Op basis van in totaal 2217 waarnemingen van meer dan 1.000 adviseurs.)

Steeds belangrijker

Het onderzoek bestaat ook uit een kwalitatief gedeelte dat is gebaseerd op interviews met directieleden van serviceproviders, verzekeraars en financieel adviseurs. Ontwikkelingen die in het onderzoeksrapport uitgebreider worden toegelicht zijn onder meer: servicers op het gebied van hypothecair krediet krijgen door ontwikkeling van technologie en actuele marktomstandigheden langs vier kanten extra uitdagingen, voor kleine financieel advieskantoren (85 procent van het aantal vergunninghouders) worden serviceproviders worden steeds belangrijker voor het zelfstandig en onafhankelijk kunnen blijven werken, ook deelnemers van serviceproviders blijven rechtstreekse contacten met aanbieders hoog waarderen, consolidatie is ook bij serviceproviders te verwachten, over alle serviceproviders heen geeft gemiddeld 20 procent van de deelnemers aan dat de samenwerking leidt tot een hoger rendement voor het kantoor (de verschillen per type activiteit en per serviceprovider verschillen hierbij sterk), het fenomeen ‘kantoor op afstand’ zal binnen het dienstenpakket van serviceproviders steeds belangrijker worden, de transitie van assortimentprovider naar serviceprovider is in volle gang en zal de komende tijd versneld worden.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Geen waardeoordeel, geen advies?

Geen waardeoordeel, geen advies?

De AFM hanteert volgens Bureau DFO "een opmerkelijk standpunt wanneer er wel en geen sprake is van 'advies' in de zin van de Wft in haar instructies hoe banken dienen...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

DFO voorziet forse loonstijging medewerkers financieel advieskantoren

DFO voorziet forse loonstijging medewerkers financieel advieskantoren

Medewerkers van financieel advieskantoren gaan in 2019 fors meer verdienen. Aldus Bureau DFO, dat jaarlijks onderzoek doet naar het salarisbeleid van deze kantoren. De...

Kansen social media voor advieskantoren

Kansen social media voor advieskantoren

Van social strategie naar een praktische (door)start van social media kanalen als twitter, facebook,linkedin en instagram. Karin van Geelen (oprichter Yellow Communications)...

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

DFO niet blij met Aflossingsblij

DFO niet blij met Aflossingsblij

Bureau DFO plaatst grote vraagtekens bij de actie Aflossingsblij van de gezamenlijke banken. In zijn Wft-nieuwsbrief stelt het bureau: "Wij onderschrijven het belang...

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Intermediair: Stad Holland beste zorgverzekeraar

Het intermediair vindt Stad Holland de beste zorgverzekeraar (8,4), gevolgd door ONVZ (7,7) en De Amersfoortse (7,3). Dit blijkt uit het jaarlijks Zorgonderzoek...

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

Oosterbaan: woordvoerders moeten minder zwijgen

"Woordvoerders moeten minder zwijgen en meer naar de kern van hun vak terugkeren: het woord voeren", aldus Jurjen Oosterbaan Martinius directeur Bureau DFO in een...