Interpolis ontwikkelt InbraakBarometer

Inbreker via Pixabay

Interpolis heeft een zelflerend algoritme ontwikkeld dat met input van verschillende openbare databronnen de dagelijkse kans op inbraken in een postcodegebied voorspelt. Deze InbraakBarometer analyseert iedere dag data zoals inbraakfrequentie, seizoenspatronen, leeftijdsopbouw en gezinssamenstelling zodat mensen in één oogopslag kunnen zien hoe groot de kans op een inbraak is in hun buurt. De InbraakBarometer is voor iedereen gratis te raadplegen via de website en via de SlimThuis app van Interpolis.

Ook kunnen mensen aangeven dat ze op de hoogte willen blijven van het inbraakrisico. Interpolis stuurt dan een e-mail bij belangrijke veranderingen van het inbraakrisico in de wijk.
 
Jan-Willem Blank, data-analist bij Interpolis: ‘De InbraakBarometer toont aan dat inbraken altijd in golfbewegingen gaan. Als er één inbraak is geweest in jouw wijk volgen er vaak meer. Een gemiddelde inbraakgolf bestaat uit vijf inbraken. Zodra de InbraakBarometer aangeeft dat er een verhoogd risico is, of je weet dat er is ingebroken in jouw wijk, is het zinvol om extra preventiemaatregelen te nemen."

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Holistische personeelsaanpak steeds belangijker

Holistische personeelsaanpak steeds belangijker

In de terugblik op de BedrijvenMonitor van Interpolis in de afgelopen vier jaar, uitgevoerd door Ipsos, valt op dat de arbeidsmarkt nóg krapper is geworden....

Verbond: "Minder woninginbraak, maar impact blijft groot"

Verbond: "Minder woninginbraak, maar impact blijft groot"

Het aantal woninginbraken in ons land daalt. Al jaren. Vorig jaar is het aantal inbraken met twee procent gedaald en is er in totaal 22.305 keer ingebroken. Die...

Interpolis: schade door niet-handsfree bellen niet langer gedekt

Interpolis: schade door niet-handsfree bellen niet langer gedekt

Interpolis vergoedt vanaf 1 december niet langer schade die is ontstaan doordat bestuurders hun mobiel niet-handsfree hebben gebruikt. De wijziging volgt op onderzoeksresultaten...

Interpolis: ondernemers onderschatten impact cyberaanval

Interpolis: ondernemers onderschatten impact cyberaanval

Ondernemers onderschatten de impact van een cyberaanval op hun bedrijf en medewerkers. Negen van de tien ondernemers denkt binnen een week na een succesvolle aanval...

Zzp'ers stuk minder vertrouwen in kabinet dan mkb-ondernemers

Zzp'ers stuk minder vertrouwen in kabinet dan mkb-ondernemers

Bijna de helft (47 procent) van de zzp’ers heeft (zeer) weinig vertrouwen in het kabinet, ten opzichte van 37 procent van de mkb-ondernemers, aldus onderzoek...

Klanten trouw aan hun autoverzekeraar

Klanten trouw aan hun autoverzekeraar

Maar liefst 93 procent van de klanten wil bij de huidige autoverzekeraar klant blijven. Interpolis heeft de trouwste klanten, met een gemiddelde klanthistorie van...

Interpolis voert campagne tegen social media in het verkeer

Interpolis voert campagne tegen social media in het verkeer

Uit recent onderzoek blijkt dat driekwart van de volwassenen hun telefoon gebruikt terwijl ze actief deelnemen aan het verkeer. Dit gedrag brengt ernstige risico's ...

Volwassenen gebruiken vaker telefoon in verkeer

Volwassenen gebruiken vaker telefoon in verkeer

"Het is duidelijk dat het aandeel telefoongebruikers in het verkeer hoog blijft en onder volwassenen zelfs toeneemt." Aldus SWOV-onderzoek in opdracht van Interpolis....

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen twee keer zo vaak betrokken bij verkeersincidenten

Mannen zijn volgens onderzoek in opdracht van Interpolis vaker betrokken bij verkeersongevallen en onveilige verkeersituaties dan vrouwen, die betere en veiligere...

Formule 1-fans maken iets meer brokken dan niet-fans

Formule 1-fans maken iets meer brokken dan niet-fans

Formule 1-fans rijden zelfverzekerder, avontuurlijker dan niet-fans en laten zich minder snel beïnvloeden door externe factoren zoals het weer of een gesprek...