Jongeren hebben weinig inzicht in financiële situatie nu en later

Jongeren via Pixabay

Jongeren van 18 tot 25 jaar geven relatief vaak aan geen of weinig inzicht te hebben in hun financiële situatie over tien jaar. Dit in onderzoek door Ipsos voor SEH. 81 procent van de consumenten meent veel of zelfs volledig inzicht te hebben in de huidige financiële situatie. 42 procent meent inzicht te hebben in zijn of haar financiële situatie over tien jaar. Bij jongeren liggen deze percentages beduidend lager.

De komende drie jaar (van 2019-2021) voert Ipsos voor SEH een jaarlijks consumentenonderzoek uit als
onderdeel van de consumentencampagne van SEH. De campagne houdt verband met de transformatie van aangesloten adviseurs zich van hypotheek(product)adviseurs tot integraal financieel (klant)adviseur.

Uit het nu gepubliceerde onderzoek komt naar voren dat millennials denken dat zij het in financieel opzicht minder hebben dan hun ouders. De hoge huizenprijzen en de in algemene zin stijgende lasten lijken de oorzaak van de minder positieve prognose voor de millennials.

Reactie toevoegen

 
‘HypotheekBlij’ nieuw campagnethema SEH

‘HypotheekBlij’ nieuw campagnethema SEH

SEH’s consumentencampagne ‘LevenWonen’ gaat een nieuwe fase in. De komende maanden staat het thema ‘HypotheekBlij’ centraal in de diverse...

Verduurzaming niet alleen financieren via hypotheek

Verduurzaming niet alleen financieren via hypotheek

SEH-directeur Bart de Nie vraagt zich af of het realistisch is van woningbezitters te verwachten dat zij (alle) kosten van verduurzaming zelf financieren via de...

Klein deel adviseurs geeft advies over energiebesparende maatregelen

Klein deel adviseurs geeft advies over energiebesparende maatregelen

Een kleine groep adviseurs (8 procent) geeft klanten advies over specifieke energiebesparende maatregelen, zoals isolatievormen en zonnepanelen. Wel is verduurzaming...

Rol voor adviseur bij verduurzaming woning

Rol voor adviseur bij verduurzaming woning

Van de huiseigenaren en huurders die energiebesparende maatregelen willen nemen, ziet 60 procent op dit vlak een rol weggelegd voor de financieel adviseur. Dat blijkt...

SEH: consumentencampagne 'LevenWonen'

SEH: consumentencampagne 'LevenWonen'

Op meerdere radiozenders zijn sinds dinsdag commercials te beluisteren van de SEH. De radiocampagne vormt de aftrap van een langdurige consumentencampagne ‘LevenWonen’. Centraal...

SEH start consumentencampagne

SEH start consumentencampagne

SEH start in januari 2019 met een uitgebreide consumentencampagne. De keurmerkorganisatie wil daarmee consumenten helpen in hun keuze voor een juiste financieel...

SEH steunt Habitat for Humanity met 30.000 euro

SEH steunt Habitat for Humanity met 30.000 euro

SEH-voorzitter Ron Dukers heeft tijdens het Lustrumcongres een cheque van 30.000 euro overhandigd aan Karin Nas van Habitat for Humanity. Met dit bedrag, bijeengebracht...

SEH zet vol in op duurzaamheid

SEH zet vol in op duurzaamheid

"Financieel Adviseurs bevinden zich op het snijvlak van duurzaamheid en de eigen woning. Zij kunnen met hun financiële kennis het verschil maken. Niet alleen...

Bibian Mentel op SEH Lustrumcongres

Bibian Mentel op SEH Lustrumcongres

Snowboardster Bibian Mentel, die op de Paralympische Winterspelen twee gouden medailles won, vertelt op 18 april tijdens het SEH Lustrumcongres op nationaal sportcentrum...

SEH accrediteert trainingen NHG

SEH accrediteert trainingen NHG

SEH heeft de ingediende trainingen Acceptatie en Woningbehoud van NHG goedgekeurd. Vanaf 22 maart 2018 wordt de eerste geaccrediteerde training Acceptatie aangeboden...