Keurmerk opnieuw verlengd voor zlm
ZLM Verzekeringen is naar eigen zeggen als eerste verzekeraar in Nederland beoordeeld op basis van de aangescherpte keurmerknormen die gelden vanaf 2013. Uitkomst van deze beoordeling is dat het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is verlengd.
Directeur van de Stichting toetsing verzekeraars Ron van Kesteren heeft het nieuwe certificaat overhandigd aan Bram de Jonge, algemeen directeur van ZLM. De Jonge: "Wij zijn trots op wat er in het beoordelingsrapport staat over onze klantgerichtheid. Hierin staat dat uit alles blijkt dat ZLM klantgerichtheid als prioriteit heeft in het beleid en dat dit wordt uitgedragen door de medewerkers op de afdelingen."
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bestaat sinds 2010. Bij verzekeraars met dit keurmerk kan de klant erop vertrouwen dat de verzekeraar zijn beloftes nakomt en goede service biedt.Ook zorgt de Keurmerkverzekeraar ervoor dat zijn verzekeringen begrijpelijk en geschikt voor de klant zijn. Dit in combinatie met een optimale dienstverlening en een kwaliteitssysteem dat het voldoen aan alle eisen bewaakt.De onafhankelijke toetsingsinstantie Stichting toetsing verzekeraars geeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uit. De Stichting toetst tweejaarlijks of de verzekeraars hun Keurmerk mogen behouden.
Reactie toevoegen
Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk
Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben de klachtbehandeling op papier goed in orde. Maar in veel gevallen is er een kloof tussen hun klachtenbeleid...
Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is op zoek naar nieuwe leden van het consumentenpanel. Het panel helpt het keurmerk om de begrijpelijkheid en vindbaarheid van...
Met ingang van 1 januari 2016 heeft ZLM Verzekeringen in Goes een nieuwe directie. Deze bestaat uit Marinus Schroevers als algemeen directeur en Oscar Monshouwer...
Keurmerk: communicatie-uitingen verzekeraars kunnen beter
Verzekeraars hebben nog een inhaalslag te maken als het gaat om hun communicatie-uitingen richting klant. Dit blijkt uit het halfjaarsoverzicht van het Keurmerk...
Keurmerken zes Achmea-merken geprolongeerd
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor zes Achmea-merken geprolongeerd. Het gaat om Centraal Beheer, Interpolis,...
Keurmerk legt nieuwe beoordelingsaanpak uit
Tijdens het seminar Klantgericht Verzekeren stond de nieuwe thematische beoordelingsmethode die in januari 2015 ingaat centraal. Vanaf januari 2015 start het Keurmerk...
Toezicht keurmerkverzekeraars meer op afstand
De AFM heeft de samenwerking met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bekrachtigd. Op termijn zal het toezicht op de keurmerkverzekeraars meer op afstand komen te...
Keurmerk start themagerichte controle
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gaat vanaf januari 2015 van start met een nieuwe thematische aanpak van de beoordelingen. Het Keurmerk stelt jaarlijks enkele...
Dela behoudt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Dela mag ook de komende twee jaar van de Stichting toetsing verzekeraars het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voeren. Directeur Ron van Kesteren van de Stichting...
Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor nn
De Stichting Toetsing Verzekeraars heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren toegekend aan Nationale-Nederlanden. Sander Kernkamp, ceo Schade & Inkomen: “Wij...