Keurmerk opnieuw verlengd voor zlm
ZLM Verzekeringen is naar eigen zeggen als eerste verzekeraar in Nederland beoordeeld op basis van de aangescherpte keurmerknormen die gelden vanaf 2013. Uitkomst van deze beoordeling is dat het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is verlengd.
Directeur van de Stichting toetsing verzekeraars Ron van Kesteren heeft het nieuwe certificaat overhandigd aan Bram de Jonge, algemeen directeur van ZLM. De Jonge: "Wij zijn trots op wat er in het beoordelingsrapport staat over onze klantgerichtheid. Hierin staat dat uit alles blijkt dat ZLM klantgerichtheid als prioriteit heeft in het beleid en dat dit wordt uitgedragen door de medewerkers op de afdelingen."
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bestaat sinds 2010. Bij verzekeraars met dit keurmerk kan de klant erop vertrouwen dat de verzekeraar zijn beloftes nakomt en goede service biedt.Ook zorgt de Keurmerkverzekeraar ervoor dat zijn verzekeringen begrijpelijk en geschikt voor de klant zijn. Dit in combinatie met een optimale dienstverlening en een kwaliteitssysteem dat het voldoen aan alle eisen bewaakt.De onafhankelijke toetsingsinstantie Stichting toetsing verzekeraars geeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uit. De Stichting toetst tweejaarlijks of de verzekeraars hun Keurmerk mogen behouden.
Reactie toevoegen
Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
BNP Paribas Cardif heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvangen. Hiermee voldoet het bedrijf aan de zestien normen voor klantgerichtheid. “Dit...
Zes Achmea-labels prolongeren Keurmerk
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor zes Achmea-labels geprolongeerd. Het gaat om Avéro Achmea, Centraal...
ZLM opnieuw best gewaardeerde schadeverzekeraar
Met een waardering van 8,4 is ZLM opnieuw uitgeroepen tot best gewaardeerde schadeverzekeraar van Nederland, zo blijkt uit het Klanttevredenheidsonderzoek van het...
Winstval zlm door tegenvallende beleggingen
ZLM zag de winst in 2011 dalen van 15,6 miljoen naar 0,7 miljoen euro. De Europese schuldencrisis en het tegenvallende economische herstel drukten de resultaten...
Kkv: helft verzekeraars zakt bij herbeoordeling
Meer dan de helft van de verzekeraars die in 2010 het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvingen, komt niet in één keer door de periodieke beoordeling....
Verbond wil dat publiek Keurmerk leert kennen
Het Verbond van Verzekeraars wil dat de Stichting het Keurmerk klantgericht verzekeren ook bij het publiek onder de aandacht gaat brengen. Het Verbond reageert hiermee...
Unigarant behaalt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Unigarant heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren berhaald. Dit keurmerk, uitgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars, stelt volgens Unigarant strenge...
Zlm: autopremie gelijk ondanks grootste schade ooit
ZLM verhoogt de autopremie voor het veertiende achtereenvolgende jaar niet. Dit ondanks het feit dat de maatschappij op 10 september de grootste schade uit haar...
Consument kritisch over naleven Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Driekwart van de consumenten heeft er niet veel vertrouwen in dat verzekeraars oprecht hun best doen om de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV)...