Unigarant behaalt Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Unigarant heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren berhaald.
Dit keurmerk, uitgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars, stelt volgens Unigarant strenge eisen aan voor de klant begrijpelijke en heldere informatie en voorlichting, zorgvuldige en voortvarende dienstverlening, goede telefonische bereikbaarheid, onderzoek naar klanttevredenheid en een eigen kwaliteitsbeleid en kwaliteitsmanagement. Gert Jan Westerman, directeur Verzekeringstechniek van Unigarant, is verheugd met de toekenning: “Het is een beloning voor onze medewerkers en het geeft zekerheid richting onze tussenpersonen en verzekerden. We hechten groot belang aan het bieden van transparantie en zekerheid. De positieve rapportage van de Stichting geeft aan dat we op vele gebieden goed scoren en dat willen we ook in de toekomst blijven doen.”
Reactie toevoegen
Unigarant stopt voorlopig met het verzekeren van fatbikes
Unigarant stopt vanaf 6 september met het verzekeren van fatbikes. De redenen hiervoor zijn de extreem hoge diefstalcijfers en de trend om fatbikes technisch aan...
Kifid: klant mag contra-expert onderzoek laten verrichten
(Geschillencommissie Kifid uitspraak 2022-0180A). Een klant wordt in de gelegenheid gesteld om een contra-expert onderzoek te laten verrichten naar de schadeoorzaak...
ARAG neemt rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant over
De rechtsbijstandportefeuilles van Unigarant, het verzekeringsbedrijf van ANWB, komen vanaf 1 januari 2022 in beheer van ARAG. De samenwerkingsovereenkomst is getekend...
Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is
Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...
DAK biedt WOONverzekering van Unigarant
DAK biedt naar eigen zeggen als eerste serviceprovider de WOONverzekering van Unigarant in de volmacht. Volgens DAK is het pakket snel tot stand gekomen...
Unigarant: meer omzet via serviceproviders voor adviseurs
Financieel adviseurs droegen in 2019 opnieuw meer omzet aan bij Unigarant via serviceproviders. Unigarant in het jaarverslag: “Door een terugtrekkende beweging...
Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid
Uit de Themarapportage Incassobeleid en betalingsachterstanden van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat keurmerkhouders gemiddeld 3,4 van de maximale...
Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht
"Wij zijn nog niet vaak tegengekomen dat keurmerkhouders klanttevredenheid over de klachtafhandeling onderzoeken." Dat schrijft de Stichting toetsing verzekeraars...
Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars
In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen...
Transparantie over afschrijving laat te wensen over
Slechts de helft van de keurmerkhouders die inboedel- of reisverzekeringen aanbieden, geeft duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten. Dit...