Klantrelatie verstevigen met blockchain

Ketting

Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3- printen. Volgens CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement in de financiële sector, zijn dit de drie belangrijkste innovaties die impact hebben op de manier waarop consumenten zakendoen met hun verzekeraar. 

In het eBook ‘Toekomst verzekerd’ zet CRM Partners de mogelijkheden van de drie technologieën uiteen, tezamen met handvatten voor verzekeraars om deze in te zetten om de klantrelatie te verstevigen. 
Desalniettemin adviseert CRM Partners verzekeraars om niet blind te varen op alle nieuwe technologieën. Bij de adoptie ervan moet altijd de afweging gemaakt worden of het de dienstverlening richting de klant verbetert. Juist de klant moet leidend zijn in een digitale strategie, niet de technologie zelf.

Reactie toevoegen

 
"verzekeraars frustreren afstorting dga-pensioen"

"verzekeraars frustreren afstorting dga-pensioen"

Volgens Jaap Harmsen, directeur Pensioen Perspectief, zijn verzekeraars niet bereid om mee te werken aan een tussentijdse overname van pensioenrechten die zijn opgebouwd...

Verzekeraars nuchter onder vertrouwenscrisis?

Verzekeraars nuchter onder vertrouwenscrisis?

Verzekeraars lijken niet wakker te liggen van de uitkomst van recent onderzoek door 'De Zaak van Vertrouwen' dat het vertrouwen in verzekeraars aanzienlijk lager...

De boer: zelfde prijs voor vergelijkbare producten

De boer: zelfde prijs voor vergelijkbare producten

Volgens Verbondsdirecteur Leo de Boer is het "onwenselijk" dat verzekeraars bij vermogensopbouwproducten bijna vier keer zoveel solvabiliteit moeten aanhouden...

Verzekeraars denken steeds duurzamer

Verzekeraars denken steeds duurzamer

Sinds de lancering van de Eerlijke Verzekeringswijzer in september 2013 hebben vijf verzekeraars uit de Top 10 in Nederland hun duurzaamheidsbeleid op tal van onderdelen...

Dnb volgt groei hypotheekportefeuille verzekeraars kritisch

Dnb volgt groei hypotheekportefeuille verzekeraars kritisch

DNB schrijft in het Overzicht Financiële Stabiliteit Voorjaar 2014 de groeiende hypotheekactiviteit van verzekeraars scherp in de gaten te houden. DNB: "Verzekeraars...

"bewustwording niet aan verzekeraars overlaten"

"bewustwording niet aan verzekeraars overlaten"

"Bewustwording van het belang van verzekeren lijkt me niet echt een zaak die we aan verzekeraars moeten overlaten." Aldus financieel journalist Manno van...

Dnb: "verzekeraars moeten vernieuwen"

Dnb: "verzekeraars moeten vernieuwen"

"Verzekeraars moeten vernieuwen, anders verliezen ze de wedstrijd. Dat vereist krachtig leiderschap", aldus Thijs van Woerden, divisiedirecteur toezicht...

"operationele kosten naar 1 euro per polis"

"operationele kosten naar 1 euro per polis"

Verzekeraars zouden zich moeten spiegelen aan het business model van iTunes. Apple rekent een prijs van 99 eurocent per nummer. "Dit model moet de stok in de...

Provisieverbod leidt niet tot beter imago

Provisieverbod leidt niet tot beter imago

Het provisieverbod heeft geen sterke negatieve maar ook geen sterke positieve invloed gehad op het imago van verzekeraars. Aldus het Verbond van de Verzekeraars...

Storm raakt verzekeraars ook persoonlijk

Storm raakt verzekeraars ook persoonlijk

De storm raakt verzekeraars niet alleen in hun portemonnee, maar ook persoonlijk. "Auto's personeel @Nh1816 beschadigd door #storm", aldus directeur Cas...