Klantrelatie verstevigen met blockchain

Ketting

Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3- printen. Volgens CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement in de financiële sector, zijn dit de drie belangrijkste innovaties die impact hebben op de manier waarop consumenten zakendoen met hun verzekeraar. 

In het eBook ‘Toekomst verzekerd’ zet CRM Partners de mogelijkheden van de drie technologieën uiteen, tezamen met handvatten voor verzekeraars om deze in te zetten om de klantrelatie te verstevigen. 
Desalniettemin adviseert CRM Partners verzekeraars om niet blind te varen op alle nieuwe technologieën. Bij de adoptie ervan moet altijd de afweging gemaakt worden of het de dienstverlening richting de klant verbetert. Juist de klant moet leidend zijn in een digitale strategie, niet de technologie zelf.

Reactie toevoegen

 
AP akkoord met bulkmelding datalekken

AP akkoord met bulkmelding datalekken

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat er onder bepaalde voorwaarden mee akkoord dat banken, verzekeraars en pensioenfondsen datalekken bij grootschalige postverzending...

Tu delft bouwt blockchain hypotheek

Tu delft bouwt blockchain hypotheek

TU-Delft heeft een werkend prototype ontwikkeld voor een op blockchain-technologie gebaseerde hypotheekmarktplaats. De blockchain is een marktplaats waar deeltaken...

Achmea sluit zich aan bij Blockchain initiatief

Achmea sluit zich aan bij Blockchain initiatief

Achmea sluit zich aan bij Blockchain initiatief B3i. Om het gebruik van een nieuwe, open en veilige digitale manier van boekhouden voor de verzekeringssector verder...

Wetsvoorstel ' herstel en afwikkeling van verzekeraars'  naar raad van state

Wetsvoorstel ' herstel en afwikkeling van verzekeraars' naar raad van state

De ministerraad heeft op voorstel van de ministers Dijsselbloem van Financiën en Van der Steur van Veiligheid en Justitie ingestemd met het wetsvoorstel 'Herstel...

Dnb: "verzekeraars moeten fundamentele keuzes maken"

Dnb: "verzekeraars moeten fundamentele keuzes maken"

Het Verbond van Verzekeraars onderschrijft de oproep van De Nederlandsche Bank (DNB) dat inspanningen nodig zijn van verzekeraars, toezichthouders en beleidsmakers...

Nieuwe kredietaanbieders bevorderen financiële stabiliteit

Nieuwe kredietaanbieders bevorderen financiële stabiliteit

De grotere rol van verzekeraars en pensioenfondsen op de hypotheekmarkt zorgt voor meer diversiteit en concurrentie in het kredietaanbod en draagt bij aan de financiële...

Onderzoek deloitte: verzekeraars moeten zichzelf opnieuw uitvinden

Onderzoek deloitte: verzekeraars moeten zichzelf opnieuw uitvinden

De Nederlandse verzekeringsbranche staat onder zware druk. Het doorvoeren van bezuinigingen is niet genoeg. Verzekeraars moeten zichzelf opnieuw uitvinden om hun...

Vertrouwen in verzekeraars gedaald

Vertrouwen in verzekeraars gedaald

Het vertrouwen van Nederlanders in verzekeraars is met drie punten gedaald ten opzichte van een half jaar geleden. De vertrouwensindex komt daarmee op een stand...

Klantgerichtheid verzekeraars onder druk

Klantgerichtheid verzekeraars onder druk

Medewerkers van verzekeraars willen zich wel focussen op de klant, maar in de praktijk lukt dit niet voldoende. Ruim 5.900 medewerkers van Nederlandse verzekeraars...

Verzekeraars krijgen vliegwiel niet in beweging

Verzekeraars krijgen vliegwiel niet in beweging

Verzekeraars proberen al jaren om de noodzakelijke veranderingen vorm te geven. Tot nu toe komt de transformatie nauwelijks van de grond, zo blijkt uit het wereldwijde...