Klantrelatie verstevigen met blockchain

Ketting

Om de klantrelatie te verstevigen moeten verzekeraars inzetten op Blockchain, Kunstmatige Intelligentie en 3- printen. Volgens CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement in de financiële sector, zijn dit de drie belangrijkste innovaties die impact hebben op de manier waarop consumenten zakendoen met hun verzekeraar. 

In het eBook ‘Toekomst verzekerd’ zet CRM Partners de mogelijkheden van de drie technologieën uiteen, tezamen met handvatten voor verzekeraars om deze in te zetten om de klantrelatie te verstevigen. 
Desalniettemin adviseert CRM Partners verzekeraars om niet blind te varen op alle nieuwe technologieën. Bij de adoptie ervan moet altijd de afweging gemaakt worden of het de dienstverlening richting de klant verbetert. Juist de klant moet leidend zijn in een digitale strategie, niet de technologie zelf.

Reactie toevoegen

 
Obvion in zee met CRM Partners

Obvion in zee met CRM Partners

Obvion is in zee gegaan met CRM Partners. Het bedrijf gaat Microsoft Dynamics implementeren bij Obvion. Obvion zegt als missie te hebben om 100 procent te handelen...

Actal heeft geen oog voor regeldruk bij Verzekeraars

Actal heeft geen oog voor regeldruk bij Verzekeraars

Het Adviescollege toetsing regeldruk Actal heeft onlangs onderzoek gedaan naar de regeldruk bij kredietverstrekking. Het Verbond van Verzekeraars onderschrijft een...

"aantal verzekeraars zal verder dalen"

"aantal verzekeraars zal verder dalen"

  “Verdere concentratie binnen de verzekeringssector is te verwachten. Naast een beperkt aantal hele grote en generiek werkende verzekeraars zal er ook...

Verzekeraars blijven investeren in wapenproducenten

Verzekeraars blijven investeren in wapenproducenten

Verzekeraars blijven investeren in bedrijven die betrokken zijn bij wapenproductie. Aldus onderzoeken door de Eerlijkse Verzekeringswijzer en De Volkskrant. De Volkskrant...

Governance principes verzekeraars goed nageleefd

Governance principes verzekeraars goed nageleefd

Gerekend naar premievolume voldoet ruim 99 procent van de verzekeraars aan de Governance Principes, die normen bevatten voor een goede omgang met de klant en een...

Verzekeraars en adviseurs blijven zoeken naar gezamenlijk standpunt commercieel gebruik klantgegevens

Verzekeraars en adviseurs blijven zoeken naar gezamenlijk standpunt commercieel gebruik klantgegevens

Aanbieders en adviseurs proberen in 2015 alsnog tot een gezamenlijk standpunt te komen inzake commercieel gebruik gegevens van de klant.   Adfiz, OvFD en Verbond...

AFM gaat buiten boekje door verzekeraars en adviseurs onder druk te zetten

AFM gaat buiten boekje door verzekeraars en adviseurs onder druk te zetten

“Door verzekeraars en assurantietussenpersonen tot actie te dwingen en te sturen in de richting van een advies gedurende de looptijd van de polis meet de AFM...

Dnb wast verzekeraars \(weer\) de oren

Dnb wast verzekeraars \(weer\) de oren

DNB zegt in het FD van woensdag geschrokken te zijn van de uitkomst van de Europese stresstest voor verzekeraars. Directeur Toezicht Jan Sijbrand: "Nederland...

"banken en verzekeraars verschillende soorten bedrijven"

"banken en verzekeraars verschillende soorten bedrijven"

"Banken en verzekeraars zijn verschillende soorten bedrijven die zich moeilijk over één kam laten scheren." Aldus minister Dijsselbloem van...

"klant wil meer informatie van verzekeraar ontvangen"

"klant wil meer informatie van verzekeraar ontvangen"

In Nederland ligt het vertrouwen in de verzekeraars lager dan wereldwijd het geval is. Volgens EY moeten verzekeraars meer met hun klanten communiceren. In Nederland...