PPI brandnewday voor het eerst in zwarte cijfers

Jan Willem Hoitsma

De PPI van Brand New Day heeft in mei voor het eerst zwarte cijfers gedraaid. Heel 2016 verwacht Brand New Day met winst af te sluiten.

De PPI van Brand New Day heeft momenteel 2000 bedrijven in de boeken staan.Voor 48.000 deelnemers wordt ruim € 250 miljoen belegd. De Net Promotor Score is op dit moment +17,4. "Wij willen de beste pensioenboer van Nederland worden. Niks meer, niks minder. Het begrip ‘pensioen’ zien we dan wel breed: niet alleen collectief, maar ook individueel. En niet alleen ‘fiscaal vriendelijk’, maar ook vrij vermogen. Kortom, alles dat hoort bij ‘geld voor later’. Dat pensioen valt uiteen in 2 fases: opbouwen en afbouwen (opeten dus). Pensioen opbouwen kun je met een collectief pensioen, met een lijfrente (banksparen) en met vrij beleggen (vermogensbeheer, zelf vrij beleggen). En pensioen afbouwen kun je met een pensioenuitkering, een direct ingaande lijfrente en door in te teren op het vrije vermogen (elke maand een bepaald bedrag opnemen). Daarnaast is het handig als je risico’s kunt afdekken, bijvoorbeeld dat er geld is voor nabestaanden als je overlijdt. En daar komen dus al die Brand New Day-dochters om de hoek kijken. Want om alle producten aan te kunnen bieden die we nodig hebben voor die strategie, heb je verschillende vergunningen nodig. Elke Brand New Day-dochter heeft haar eigen vergunning. Vergunningen rijgen is niet bepaald onze hobby. Om álle producten aan te kunnen bieden die voor onze strategie nodig zijn, hebben we nog een laatste, vierde vergunning nodig. Vier dochters! U begrijpt dat het laag houden van de kosten nog een hele toer is hier", zegt Jan Willem Hoitsma van BrandNewDay.

 

 

Reactie toevoegen

 
“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

Het nieuwe beleidsvoorstel van het CPB, over de flexibelere vormgeving van het pensioenstelsel, maakt de kloof in pensioenopbouw tussen verschillende generaties...

BeFrank viert tienjarig jubileum

BeFrank viert tienjarig jubileum

BeFrank, de grootste PPI van Nederland, bestaat tien jaar en gaat dat vieren. BeFrank telt anno 2021 ruim 1.000 klanten en 270.000 werknemers die er pensioen opbouwen....

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

“Waar we vroeger vooral klanten bij de grote verzekeraars vandaan haalden, gaan we nu steeds meer concurreren met de grootbanken.” Aldus Kalo Bagijn,...

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...