Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 3)

VIP beeld 2022

Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- & Insurevent voor de top van de financiële (advies)sector van Nederland.

Deze grootschalige kennis-, netwerk- en inspiratiedag biedt – naast een wervelend hoofdprogramma – meer dan dertig praktijksessies van Fin- en Insurtechbedrijven die een doorkijk geven naar de nieuwe mogelijkheden en toekomstige ontwikkelingen in de adviesmarkt en volop netwerkmogelijkheden. Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners is immers essentieel voor het behoud van deze maatschappelijk waardevolle (advies)sector.

Tijdens dit event krijgen de deelnemers uitgebreid de tijd om kennis te maken met alle innovaties en nieuwe toepassingen voor de financiële advieswereld. In een aantal nieuwsberichten op de VVP-site geven we alvast wat meer informatie over deze praktijksessies, zodat u  nog makkelijker uw keuze kunt maken. 

DERDE VIER VAN IN TOTAAL 32 SESSIES NADER BELICHT

  • Hoe laagdrempelig financieel inzicht de band met de klant versterkt door Marco Kok (FinRust)

Denk jij na over het onderhoud van AOV’s en ORV’s, abonnementen, de afhankelijkheid van hypotheekomzet of actief klantbeheer? Marco Kok (Directeur FinRust & KOK Advies) zal vanuit zijn ervaring en voorbeelden uit de markt deze onderwerpen en al jullie vragen daarover beantwoorden. Hij laat zien hoe de combinatie van een innovatieve inzichttool en brondata financieel inzicht laagdrempelig maakt. Deze dienstverlening is volgens Marco essentieel voor het versterken van de binding met de klant en daarmee voor duurzaam succes van elke financieel dienstverlener.

  • Hoe financieel adviseurs via MijnHuiszaken.nl klanten binden met actueel woningaanbod door Dennes Roes (Dutch Media Lab).

'Hoeveel kan ik verantwoord lenen?' en 'In welke prijsklasse kan ik op zoek naar een passende woning?' Na het beantwoorden van deze vragen voorzie jij jouw klant realtime van het nieuwste woningaanbod, nog vóór publicatie op de bekende huizenwebsites. Tijdens het zoeken naar een woning ben je continu in beeld en houd je mogelijke concurrentie buiten de deur. Als de hypotheek eenmaal is gepasseerd en de klant in zijn nieuwe woning woont, blijf je jouw klant regelmatig informeren over de waarde van de woning. Zo blijf je ook tijdens de looptijd van de hypotheek in beeld.

  • Jouw marktpositie, elke dag actueel Door Martin Koot (MoneyView)

Beleggen is populair. Het productaanbod is groot en sterk in beweging. Veranderende fiscaliteit biedt nieuwe kansen. Voor productmanagers van aanbieders is het een uitdagende tijd. Hoe bewaak je je marktpositie? Hoe verhoudt jouw propositie zich ten opzichte van je concurrenten? Wie zijn dat eigenlijk? Is je prijsstelling concurrerend genoeg? Hoe onderscheidend is de fondskeuze in je product? MoneyView Research biedt sinds 1993 dé instrumenten om deze vragen te kunnen beantwoorden. Niet eenmalig, maar zo vaak als je zelf wilt. Met de MoneyView ProductManager vergelijk je voorwaarden op inhoud en kwaliteit. Met de MoneyView Analyzer bepaal je de prijspositie van je product aan de hand van eigen sets profielen. Hoe dat werkt laten we je graag zien in deze sessie!

  • Pre-validatie op je acceptatiebeleid in alle fases van de klantreis door Dennis Hollander (Topicus)

Een huis kopen is al spannend genoeg, zeker in deze oververhitte markt. Als consument wil je in dit grootse moment snel weten waar je aan toe bent en niet weken in onzekerheid zitten. Vooraf valideren of de hypotheek past of hoe het eventueel wél zou kunnen passen, vergroot de kans op een positieve uitkomst, maakt het proces efficiënter en verlaagt de doorlooptijd. Verder versterkt het de adviseur in zijn rol en geeft het focus op het advies in plaats van de bemiddeling. Dit alles geeft de noodzaak van pre-validatie weer. Het kan en moet een belangrijkere rol gaan spelen binnen het hypotheekproces. In onze kennissessie nemen we je graag mee in onze visie hierop.

PLENAIRE PROGRAMMA

Plenair bieden Adfiz-directeur Enno Wiertsema, NVGA-voorzitter Ron Gardenier, CGA-voorzitter Michael Mackaaij en Verbondsdirecteur Richard Weurding onder leiding van dagvoorzitter Boudewijn van Uden (a.s.r.) inzicht in de ontwikkelingen, trends, uitdagingen en aandachtspunten in de samenleving en de impact hiervan op de advies- en verzekeringswereld. Jarno Duursma, onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie, biedt een concrete blik op de toekomstige impact van digitale technologie op bedrijf, mens en samenleving. Michael Mackaaij, voorzitter van de stichting Contactgroep Automatisering, biedt tips, aandachtspunten en aanbevelingen hoe adviseurs zich het beste staande houden in de digitale revolutie.

Wees voorbereid op de toekomst en schrijf je nu in op de speciale VIP-site.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Exacte provisie op offerte nog niet bij alle schadeverzekeraars

Exacte provisie op offerte nog niet bij alle schadeverzekeraars

Adfiz heeft schadeverzekeraars gevraagd vanaf welke datum hun offerteprogrammatuur de mogelijkheid biedt om de exacte provisie op de offerte te vermelden. Van een...

Gemiddelde opstalpremie in vijf jaar gestegen met 40 tot 50 procent

Gemiddelde opstalpremie in vijf jaar gestegen met 40 tot 50 procent

Sinds 2019 is de gemiddelde premie van een opstalverzekering gestegen met 40 procent, zo blijkt uit onderzoek door MoneyView. Voor vrijstaande woningen is de stijging...

Verbond: enorme opgave om Nederland aan te passen aan het veranderende klimaat

Verbond: enorme opgave om Nederland aan te passen aan het veranderende klimaat

De totale verzekerde klimaatschade bedroeg vorig jaar aan Nederlandse motorrijtuigen 112 miljoen euro. Aldus de jaarlijkse Klimaatschademonitor van het Verbond van...

Roger van der Linden: het adviesvak is intrinsiek van grote maatschappelijke betekenis

Roger van der Linden: het adviesvak is intrinsiek van grote maatschappelijke betekenis

"Wij adviseurs weten al lang dat de waarde van ons advies niet alleen van materiële, financiële aard is. Maar dat de waarde van financieel advies vooral...

VVP feliciteert Adfiz

VVP feliciteert Adfiz

Adfiz springt al 115 jaar in de bres voor alle financieel adviseurs van Nederland. Met een ideale mix van wijsheid en innovatievermogen. Van harte gefeliciteerd...

Van verkoper naar adviseur

Van verkoper naar adviseur

De geschiedenis van Adfiz voert naar 1909. Toen ontstond de Bond van Verenigingen van Vertegenwoordigers van Verzekeringsmaatschappijen in Nederland, kortweg Bond...

Adfiz Meerjarenplan 2024-2027

Adfiz Meerjarenplan 2024-2027

Maatschappelijke meerwaarde vergroten, sector blijven ontwikkelen, doorbouwen aan de vereniging. Dat zijn de grondslagen van het Adfiz Meerjarenplan 2024-2027. Adfiz:...

Rekenbox fijnmazig gemiddelde

Rekenbox fijnmazig gemiddelde

Adfiz ondersteunt haar leden (en vaak ook niet-leden) met raad en daad, zoals nu met een rekenbox fijnmazig gemiddelde. Immers, vanaf 1 juli is actieve provisietransparantie...

Gesprekshandvatten voor duurzaam financieel advies aan het MKB

Gesprekshandvatten voor duurzaam financieel advies aan het MKB

Duurzame ontwikkeling is één van de grote uitdagingen waar Nederland voor staat. Financieel adviseurs kunnen hierin volgens Adfiz een grote bijdrage...

Verbond: "Op het eerste gezicht een gebalanceerd voorstel"

Verbond: "Op het eerste gezicht een gebalanceerd voorstel"

"Op het eerste oog is dit een gebalanceerd voorstel, dat voldoende rekening houdt met de uiteenlopende wensen en de enorme diversiteit qua werkzaamheden onder zelfstandigen’."...