Reaal zet chatbot in
Reaal zet sinds kort een chatbot in op haar website. Start-up Embot heeft voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie.
Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: "Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT.”
Reactie toevoegen
Dutch FinTech Infographic 4.0 gepubliceerd
Holland FinTech heeft editie 4.0 gepubliceerd van haar Infographic met Fintech-bedrijven op de Nederlandse markt. Inmiddels telt de graphic 430 bedrijven, ruim 100...
Alleen al in Nederland zijn honderden fintechs actief. Of u hier ‘last’ van krijgt valt nog te bezien. Wel gaan deze fintechs nieuwe standaarden neerzetten...
Veel belangstelling voor InsurTech
KPMG constateert veel belangstelling voor InsurTech. In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden bedrijven wereldwijd voor een bedrag van 2,6 miljard...
Robo advies? Productverkoop zult u bedoelen, meent financieel adviseur Paul van Brederode in reactie op de aanbevelingen van FinTech-afgezant Willem Vermeend. Als...
Verbond ondersteunt fintech-rapport Vermeend
Het Verbond zegt de aanbevelingen te delen die FinTech-gezant Willem Vermeend aan het kabinet doet. Hoogleraar Vermeend komt tot tien aanbevelingen voor een...
"Toezicht is grootste rem op innovatie"
Grootste rem op innovatie is de toezichthouder, met name de regelgeving op het gebied van dataopslag en privacy en digitale identiteitsverificatie, zo blijkt uit...
Van Lanschot zet betalingsverkeer buiten de deur
Van Lanschot is de eerste bank die zijn betalingsverkeer volledig uitbesteedt aan een fintech-bedrijf. Volgens een bericht in het FD gaat de Bossche bank hiervoor...
Holland FinTech publiceert sinds een jaar regelmatig de Dutch FinTech Landscape 3.0, een graphic met FinTech-bedrijven in verschillende segmenten van de Nederlandse...
Verbond omarmt Europees fintech-rapport
Het Verbond van Verzekeraars is blij met het rapport over de Europese fintech-sector van Cora van Nieuwenhuizen. In haar rapport voor het Europees Parlement doet...
Verzekeraars gebaat hij Artificial Intelligence
Artificial Intelligence (AI) is in opkomst. Meest in het oog springend zijn de ontwikkelingen met de zelfrijdende auto. Maar ook in de verzekeringsbranche zal...