"Regiobank beste geldverstrekker"

Nationale Hypotheekbond (logo)

Regiobank is door hypotheekadviseurs uitgeroepen tot de beste geldverstrekker van Nederland. Dit in onderzoek door MWM2 in opdracht van De Nationale Hypotheekbank.

In het onderzoek gaven 448 adviseurs hun oordeel over welke geldverstrekker zijn werk het beste doet. Obvion Hypotheken en Florius staan respectievelijk op nummer twee en drie.

Het onderzoek keek naar losse tevredenheidsaspecten, zoals responstijd van e-mails, het bieden van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten en duidelijkheid in communicatie.

Uit het onderzoek komt naar voren dat hypotheekadviseurs het belangrijk vinden om goede ondersteuning te krijgen van geldverstrekkers op het gebied van nazorg. Vooral Obvion en Regiobank komen goed uit de bus. Zo geeft bijna 75 procent van de hypotheekadviseurs aan dat zij van Obvion een goede ondersteuning ontvangen voor het bieden van nazorg. Bij Regiobank is dit percentage 72 procent. Opvallend is dat alle geldverstrekkers laag scoren in het afhandelen van klachten. “Geldverstrekkers zijn nog te veel bezig met het closen van een deal. De klachtenafhandeling heeft voor hen geen prioriteit. Dit moeten zij snel op orde brengen. Een consument sluit maar 1 à 2 keer in zijn leven een hypotheek af. Wil men consumenten behouden, dan is adequaat reageren op een klacht essentieel”, zegt Jeroen Oversteegen, directeur bij De Nationale Hypotheekbond.

 

Verder blijkt dat ongeveer de helft van de aanbieders bereid is om met de adviseur in gesprek te gaan bij meningsverschillen tijdens het aanvraag- en acceptatietraject. BLG wonen en Obvion doen het goed op dit aspect. Zo geeft 85 procent van de ondervraagden aan dat hun contactpersoon bij BLG wonen bereid is om het gesprek aan te gaan. Bij Obvion is dit percentage 82 procent. “Uit de reacties van de hypotheekadviseurs zien we dat persoonlijk contact met de aanbieders van groot belang is. Zeker wanneer er een meningsverschil is. Goed om te zien dat de meeste geldverstrekkers bereid zijn het gesprek aan te gaan met de adviseur”, aldus Oversteegen.

 

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Roland Kok - 7 januari 2016

Regiobank? Dit is appels met peren vergelijken.

Roy van Diem - 7 januari 2016

Gefeliciteerd Obvion, mooie cijfers. Roy

Albert van der Poll - 6 januari 2016

Ik dacht dat Regiobank een soort franchise was. Dan is het wat onlogisch om hun gebonden formule te vergelijken met Obvion Florius en BLG toch?

RegioBank onderzocht Zeeuwse uitdagingen

RegioBank onderzocht Zeeuwse uitdagingen

Rein Wispelweij, directeur van RegioBank, reisde drie dagen door de provincie Zeeland. Hij ging in gesprek met Zeeuwse ondernemers, bewoners en bestuurders om te...

RegioBank laat zien wat buurtzaam voor mensen betekent

RegioBank laat zien wat buurtzaam voor mensen betekent

RegioBank introduceerde in de vorige campagne het begrip buurtzaam. In een nieuwe campagne laat de bank nu zien wat buurtzaam voor mensen betekent. In de campagne...

RegioBank werkt samen met Capsearch voor zakelijke financieringen

RegioBank werkt samen met Capsearch voor zakelijke financieringen

"De groeiende markt voor zakelijke financieringen biedt kansen voor onafhankelijke tussenpersonen, ook voor de lokale zelfstandige adviseurs van RegioBank." Aldus...

Periodiek en proactief!  (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 5)

Periodiek en proactief! (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 5)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat...

Duurzame relaties leveren altijd meer op (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 4)

Duurzame relaties leveren altijd meer op (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 4)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

De toekomst is nu

De toekomst is nu

(Jeroen Oversteegen, Nationale Hypotheekbond, in VVP-special Digitale Innovatie 2023) In de steeds veranderende wereld van de hypotheek-en verzekeringsbranche...

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.  In...

Maak dienstverlening soepeler en flexibeler (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 3)

Maak dienstverlening soepeler en flexibeler (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 3)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Nazorg zit in ons DNA (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 2)

Nazorg zit in ons DNA (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 2)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Toekomstagenda aangeboden aan Tweede Kamer

Toekomstagenda aangeboden aan Tweede Kamer

De Tweede Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken ontving dinsdag de Toekomstagenda en de vacaturetekst voor een minister voor Regiozaken. RegioBank bood dit...