Saneren asbestdak volgens Eigen Huis onnodig duur
Vereniging Eigen Huis is van mening dat onafhankelijke deskundigen moeten oordelen over nieuwe methoden van asbestverwijdering en dat belanghebbenden uit de branche bij de toelating moeten worden geweerd.
Eigen Huis: "De saneringsbranche maakt het nieuwkomers bijna onmogelijk om innovatieve saneringsmethoden toe te kunnen passen. Dit is niet in het belang van consumenten, die met zeer hoge kosten worden geconfronteerd."
Ondanks het ontbreken van een verbod neemt de druk op huiseigenaren om te saneren toe. Nu al blijkt volgens Eigen Huis dat enkele verzekeraars minder dekking bieden voor opruimings- en saneringskosten na brand van een woning met een asbesthoudend dak.
Reactie toevoegen
Meer over
Kabinet wil via communicatie sanering asbestdaken stimuleren
Staatssecretaris Heijnen trekt in de periode 2023-2025 jaarlijks drie miljoen euro uit om via gerichte bewustwording en communicatie vrijwillige sanering van asbestdaken...
VEH: NHG-grens mag niet de standaard worden voor betaalbare woning
Vereniging Eigen Huis vreest dat nieuwbouwhuizen voor grote groepen mensen onbereikbaar blijven. De vereniging vreest dat de NHG-grens de standaard wordt voor een...
Koningin Máxima op bezoek bij Eigen Huis
Koningin Máxima bracht dinsdagmiddag een werkbezoek aan Vereniging Eigen Huis. Zij sprak met starters over de uitdagingen waar zij tegen aan lopen bij het...
WOZ-waarde woningen stijgt dit jaar met negen procent
Met de forse stijging van de huizenprijzen het afgelopen jaar, gaan ook de meeste WOZ-waarden omhoog: dit jaar met gemiddeld procent. Dit blijkt uit cijfers van...
Podcast Leaders in Wonen: Cindy Kremer (VEH)
“Wonen is een grondrecht. Een dak boven je hoofd is wat anders dan een pak koekjes in je tas.” Aldus Cindy Kremer, algemeen directeur Vereniging Eigen...
Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes
De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden
Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer
"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen
"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...
Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?
"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...