Scildon helpt in pilot adviseurs klanttevredenheid te meten

Klanttevredenheid via Pixabay

Scildon gaat met enkele kantoren een pilot draaien om te kijken of het periodiek meten va klanttevredenheid over de dienstverlening van financieel advieskantoren voor het kantoor en hun klanten een meerwaarde heeft.

Dick de Kruijk, Manager Marketing & Innovatie Scildon: ““Wij zien nog relatief weinig financieel advieskantoren structureel onderzoek doen naar de klanttevredenheid. Met de groei van het aantal klanten per kantoor denk ik dat ook veel kantoren er verstandig aan doen om deze klanttevredenheid periodiek te meten. Voor de eigen medewerkers is het motiverend om te zien wanneer en waarover klanten tevreden zijn. Maar het houd je ook scherp op die onderdelen waar het in de ogen van de klant misschien toch iets minder goed gaat.”

Scildon zelf meet jaarlijks onder polishouders de klanttevredenheid. Over 2021 behaalde de maatschappij volgens eigen zeggen een, voor financiële instellingen, zeer hoge NPS-score van +26. Volgens De Kruijk is dit absoluut mede te danken aan de samenwerking met adviseurs: “Over het algemeen zien wij dat klanten met meer complexe vragen bij voorkeur via hun adviseur contact met Scildon hebben. Zo is bij de expiratie van een polis de NPS significant hoger als voor de afhandeling de adviseur is benaderd. Hoewel gemiddeld genomen de verschillen klein zijn, is de NPS en dus de klanttevredenheid hoger bij klanten die ons via de adviseur benaderen.”

Reactie toevoegen

 
De kracht van bottom-up innovatie

De kracht van bottom-up innovatie

(Robert Witteveen in VVP 6) Op zoek naar een nieuw product of dienst waar je graag de klant in de toekomst mee wilt verrassen? Vraag de medewerkers om met ideeën...

Erfbelasting verdient meer aandacht van adviseur

Erfbelasting verdient meer aandacht van adviseur

(Partner in kennis Scildon in VVP 5-2021) Erfbelasting: de belasting die nabestaanden moeten betalen over een verkregen erfenis wordt door velen als de meest onrechtvaardige...

Veel consumenten verder dan hun adviseur

Veel consumenten verder dan hun adviseur

(Partner in Kennis Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021) In januari 2022 is het dertig jaar geleden dat Teun Willem den Ouden begon met werken op het...

Scildon: “Pensioenadviseur cruciaal bij versnelling duurzaamheid”

Scildon: “Pensioenadviseur cruciaal bij versnelling duurzaamheid”

Scildon ziet een belangrijke rol weggelegd voor adviseurs bij de keuze van werkgevers voor duurzame pensioenbeleggingen. Jan Albert van Laar, Manager Client Serviceteam...

Scildon introduceert nieuwe lifecycles pensioen

Scildon introduceert nieuwe lifecycles pensioen

Afgelopen zomer heeft Scildon het nieuwe Scildon Pensioen geïntroduceerd, een beschikbare premieregeling voor het MKB. Zoals eerder aangekondigd komt Scildon...

Drempels wegnemen

Drempels wegnemen

(Rondetafelgesprek met partners ABN Amro, AnsvarIdéa, Centraal Beheer, Financieel Zeker, Lot Hypotheken en Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021)...

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

In samenwerking met de Nationale Hypotheekbond, heeft Scildon de webtool ‘Aflossen, Sparen of Beleggen’ ontwikkeld. Deze tool stelt consument en adviseur...

Bureau DFO: provisieverbod raakt meest kwetsbaren

Bureau DFO: provisieverbod raakt meest kwetsbaren

“Het maatschappelijk belang van de overlijdensrisicoverzekeringen is groot. Veel leed kan tegen verwaarloosbare kosten worden voorkomen. Wet- en regelgeving...

Scildon: nieuw pensioen biedt ‘100%-snapgarantie’

Scildon: nieuw pensioen biedt ‘100%-snapgarantie’

Scildon heeft maandag het nieuwe Scildon Pensioen geïntroduceerd. Deze collectieve beschikbare premieregeling, die het Prisma Pensioen vervangt, is specifiek...

Blinde vlek voor adviseur en accountant

Blinde vlek voor adviseur en accountant

(Partner in kennis Scildon in VVP-special Business Support 2021) “Veel ondernemers realiseren zich onvoldoende welk financieel risico zij lopen als een zakelijke...