Scildon helpt in pilot adviseurs klanttevredenheid te meten

Klanttevredenheid via Pixabay

Scildon gaat met enkele kantoren een pilot draaien om te kijken of het periodiek meten va klanttevredenheid over de dienstverlening van financieel advieskantoren voor het kantoor en hun klanten een meerwaarde heeft.

Dick de Kruijk, Manager Marketing & Innovatie Scildon: ““Wij zien nog relatief weinig financieel advieskantoren structureel onderzoek doen naar de klanttevredenheid. Met de groei van het aantal klanten per kantoor denk ik dat ook veel kantoren er verstandig aan doen om deze klanttevredenheid periodiek te meten. Voor de eigen medewerkers is het motiverend om te zien wanneer en waarover klanten tevreden zijn. Maar het houd je ook scherp op die onderdelen waar het in de ogen van de klant misschien toch iets minder goed gaat.”

Scildon zelf meet jaarlijks onder polishouders de klanttevredenheid. Over 2021 behaalde de maatschappij volgens eigen zeggen een, voor financiële instellingen, zeer hoge NPS-score van +26. Volgens De Kruijk is dit absoluut mede te danken aan de samenwerking met adviseurs: “Over het algemeen zien wij dat klanten met meer complexe vragen bij voorkeur via hun adviseur contact met Scildon hebben. Zo is bij de expiratie van een polis de NPS significant hoger als voor de afhandeling de adviseur is benaderd. Hoewel gemiddeld genomen de verschillen klein zijn, is de NPS en dus de klanttevredenheid hoger bij klanten die ons via de adviseur benaderen.”

Reactie toevoegen

 
Scildon: “Meer aandacht voor compagnonsverzekering noodzakelijk”

Scildon: “Meer aandacht voor compagnonsverzekering noodzakelijk”

Scildon is deze week een campagne gestart om de compagnonsverzekering meer onder de aandacht van financieel adviseurs te brengen. Een compagnonsverzekering is een...

Scildon stimuleert stoppen met roken

Scildon stimuleert stoppen met roken

Scildon start een brede pilot waarbij consumenten die gaan stoppen met roken direct al in aanmerking komen voor de niet-rokerskorting bij overlijdensverzekeringen....

Scildon kijkt met gemengde gevoelens terug op 2020

Scildon kijkt met gemengde gevoelens terug op 2020

Scildon, dat samenwerkt met 3.500 adviseurs, kijkt in haar jaarverslag over 2020 met gemengde gevoelens terug. Hoewel het coronavirus grote impact had op de samenleving...

Goed idee: veiligheidsgordel als extra optie bij uw auto?

Goed idee: veiligheidsgordel als extra optie bij uw auto?

Denkt u zich eens de situatie in dat de overheid in nederland nooit de wijsheid had gehad om te eisen dat auto’s voorzien zijn van een veiligheidsgordel....

Scildon gaat fors investeren in digitalisering

Scildon gaat fors investeren in digitalisering

Scildon gaat fors investeren in de digitalisering van haar dienstverlening, aldus CEO Gert Jan Fritzsche tijdens een digitaal congres voor 350 relaties. Scildon...

Onmisbaar missiewerk

Onmisbaar missiewerk

(Rondetafel met kennispartners in VVP-special 'Verzekerd van je huis!') ‘Verzekerd van je huis’ is het overkoepelend thema van deze VVP-special, maar...

Verzekerd van je huis!

Verzekerd van je huis!

ORV en hypotheekbescherming vormen de onderwerpen van de nieuwe VVP-special ‘Verzekerd van je huis!’, oplossingen die het verdienen om door de adviseur...

Schrijf je in voor het webinar betekenisvol adviseren (laatste kans)

Schrijf je in voor het webinar betekenisvol adviseren (laatste kans)

De Federatie van Assurantieclubs organiseert op 21 januari om 16.00 uur in de reeks FvActueel een webinar over betekenisvol ondernemen. Schrijf je HIER in. Dagvoorzitter...

Zakelijke klanten in 2020 tevreden over contact verzekeraar

Zakelijke klanten in 2020 tevreden over contact verzekeraar

Zakelijke klanten van schadeverzekeraars waarderen hun verzekeraar eind 2020 beter dan een jaar eerder. Zowel de dienstverlening, de premie als de verzekering...

Allianz, TAF, Nh1816 en Scildon winnen Particuliere prijzen Adfiz Prestatie Onderzoek

Allianz, TAF, Nh1816 en Scildon winnen Particuliere prijzen Adfiz Prestatie Onderzoek

Allianz, Nh1816, Scildon en TAF hebben de particuliere prijzen weggesleept in het Adfiz Prestatie Onderzoek 2020. De winnaars per categorie: Particulier Schade:...