Serie Actief Klantbeheer (8): actief klantbeheer komt op stoom
"U kent ze wel, dit soort uitspraken: 'Actief beheer vind ik als adviseur echt heel belangrijk, maar ik kom er niet aan toe.' Of: 'Al jaren wordt er over gekletst, maar er gebeurt zo weinig!' En: 'Alleen maar als we tijd hebben!' Naast: 'Ik ben te druk met nieuwe klanten!' En niet te vergeten: 'Dan moet de geldverstrekker eerst maar eens data delen!' Laat staan: 'Actief beheer, dat kost alleen maar geld!' Etcetera, etcetera.... Allemaal uitspraken van vakbroeders met goede intenties maar te weinig doorzettingsvermogen. Je zou bijna geloven dat er helemaal niets gebeurde.", aldus Michiel van der Linde, Commercieel Directeur van FlexFront.
"Bij FlexFront waren we al een tijdje klaar met alleen maar praten over actief beheer. We dachten, we beginnen gewoon en we zien wel waar het schip strandt. Al was het niet onze verwachting dat het schip zou stranden, want we geloofden oprecht in het belang en de haalbaarheid. We gingen uit naam van onze advieskantoren hun klanten aanschrijven, nabellen en afspraken plannen. We boekten opzienbarende resultaten; menig traject leidde tot 15 procent conversie van koud aanschrijven tot betaald vervolgadvies. Ons actief beheerschip kwam op stoom. En niet alleen bij ons; ook allerlei partijen om ons heen gingen van start, ieder met een eigen manier van werken. Het bleek gewoon een business case te zijn."
"En toen was daar het Outvie Hypotheekevent begin 2023 waar de actief beheerdiscussie ook weer werd gevoerd. Zeven marktpartijen grepen die discussie aan om gezamenlijk de handschoen op te pakken. Samen met de andere partijen hebben wij in de achterliggende maanden allerlei sessies gehouden die resulteerden in een grote bijeenkomst. Daar hebben wij als initiatiefnemers een flink aantal collega’s uit de hypotheekmarkt bijgepraat en is de discussie in de breedte gevoerd."
"Alle inspanningen hebben geleid tot iets moois en volgende week wordt dit branchebrede initiatief gelanceerd. Dat moment is niet het eindpunt, maar wat ons betreft pas het begin is van een prachtige reis. Ik nodig iedereen uit om aan boord te stappen!"
Meer informatie over de stichting: www.actiefklantbeheer.nl/
In de serie 'De Kracht van Actief Klantbeheer' geven deelnemers van de Stichting Actief Klantbeheer praktische voorbeelden van nut en noodzaak van Actief Klantbeheer. De serie wordt gepubliceerd in de nieuwsbrieven van VVP en InFinance.
Reactie toevoegen
Meer over
Actief klantbeheer is dat de klant zich gezien en gehoord voelt
Actief klantbeheer stond de voorbije jaren weer meer op het netvlies van adviseurs, maar dreigt door de (hypotheek)drukte weer naar de achtergrond te verdwijnen....
Praktijktips Marco Kok: begin vandaag met actief klantbeheer
VVP vraagt sprekers en kennispartners van de VVP Ondernemersdag op 4 december naar ondernemersuitdagingen en praktijktips. Dit keer Marco Kok (KOK Advies). Kok is...
Actief Klantbeheer bij grotere advieskantoren meer dagelijkse kost
Met name kleine advieskantoren besteden minder aandacht aan Actief Klantbeheer. Bij grote kantoren is Actief Klantbeheer wel dagelijkse kost, zo ook bij de early...
Michiel van Vugt: blijf adviseur!
“Blijf adviseur! Het kan verleidelijk zijn om te leveren waar een klant om vraagt en het daarbij te laten. Zeker in tijden van drukte is dat ook te verklaren....
Actief Klantbeheer Wegwijzer voor adviseurs
Na de Actief Klantbeheer Wegwijzer voor aanbieders ls nu de Wegwijzer voor adviseurs verschenen. Verschillende partijen uit de financiële sector hebben alle...
VVP Ondernemersdag praktijktips Michiel van Vugt: blijf adviseur
VVP vraagt sprekers en kennispartners van de VVP Ondernemersdag op 4 december naar ondernemersuitdagingen en praktijktips. Michiel van Vugt (NNEK, Stichting Actief...
"Wees de best mogelijke adviseur voor je relaties" (Actief Beheer Ronde van Nederland, slotetappe)
Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem van Helder Beheerd en trainer & consultant bij Blinqx zoekt het uit! En dat doet hij actief!...
Ook Florius aangesloten bij Sticthing Actief Klantbeheer
Ook Florius heeft zich aangesloten bij de Stichting de Stichting Actief Klantbeheer. Er hebben zich inmiddels twintig partijen aan bij de stichting. De Stichting...
"Bemiddelingstraject hypotheken zal stapsgewijs veranderen"
"Het bemiddelingstraject op het gebied van hypotheken zal branchebreed stapsgewijs veranderen. De daarmee gewonnen efficiency zal naar verwachting door het intermediair...
Doelbeleggen.nl sluit aan bij Stichting Actief Klantbeheer
Doelbeleggen.nl heeft zich als negentiende marktpartij aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer. De vermogensbeheerder wil vanuit zijn bijzondere expertise...