Start-up Insify richt zich online op zakelijke verzekeringen

Koen Thijssen Insify 2020

Koen Thijssen, eerder mede-oprichter van Bloomon, heeft Insify gelanceerd. De Nederlandse Insurtech “zet in op volledig digitale processen, waarmee het bedrijf drie voordelen voor ondernemers realiseert: simpel aan te vragen, snel geregeld (binnen vijf minuten) én tegen scherpe prijzen”.

Een blik op de site leert dat Insify zich qua productaanbod niet onderscheidt. Ook de beloning is traditioneel provisie (wel verlaagd) en bij AOV servicekosten. Het onderscheid moet dan gaan komen van de processen.

Thijssen: “‘Verzekeren is niet iets waar ondernemers lang bij willen stilstaan. Maar in de praktijk kost het kiezen van de juiste verzekeringen en het afsluiten ervan veel tijd. Daarnaast is het veelal niet mogelijk om zakelijke verzekeringen online te regelen. Ik heb me daar als ondernemer enorm aan gestoord.”

Insify werkt als bemiddelaar samen met op dit moment NN en TAF. Tevens werkt Insify samen met andere vernieuwende spelers als bunq.  

Insify start met vijf verschillende verzekeringen: AOV (TAF GoedGezekerd AOV) en uit het NN Zekerheidspakket voor zzp en mkb AVB, beroepsaansprakelijkheid, inventaris en computers & elektronica. Thijssen: “Bedrijven hebben vaak deze verschillende typen verzekeringen nodig. Omdat je je als ondernemer liever focust op je bedrijf, vinden wij het belangrijk dat ondernemers in één keer al hun verzekeringen kunnen regelen.”

Insify werkt op provisiebasis, maar geeft een deel van de provisie door aan de klant. Bij de AOV werkt Insify met vijf euro servicekosten per maand (bij AOV is provisie immers niet meer toegestaan).

Investeerders

Inmiddels heeft Insify de eerste financieringsronde achter de rug. Het bedrijf haalde 1.8 miljoen euro op bij twee venture capital fondsen: het Berlijnse Fly Ventures en het Londense Frontline Ventures. Daarnaast stapte een aantal namen uit de tech-industrie in, onder wie Maximilian Tayenthal (oprichter van challenger bank N26) en Charles Songhurst (tech investeerder).

Reactie toevoegen

 
Meer over
Ruim 1,5 miljoen mkb-bedrijven in Nederland

Ruim 1,5 miljoen mkb-bedrijven in Nederland

Aan het begin van 2024 telde Nederland ruim 1,56 miljoen mkb-bedrijven. Dat is bijna 69 procent meer dan tien jaar geleden, toen er bijna 927.000 mkb-bedrijven waren....

Vooral jonge zzp'ers voor verplichte AOV

Vooral jonge zzp'ers voor verplichte AOV

Vooral zzp’ers jonger dan dertig jaar juichen een verplichte AOV toe, blijkt uit onderzoek door Insify. De Insurtech: "Van de respondenten vindt 22 procent...

Insify lanceert AOV voor hogere inkomens

Insify lanceert AOV voor hogere inkomens

Insify heeft een arbeidsongeschiktheidsverzekering gelanceerd voor ondernemers met een inkomen tot circa 200.000 euro. Koen Thijssen, oprichter en CEO van Insify:...

Vooral jongeren verwachten overheidssteun bij arbeidsongeschiktheid

Vooral jongeren verwachten overheidssteun bij arbeidsongeschiktheid

"Het is opvallend dat vooral jongeren naar de overheid kijken voor steun bij arbeidsongeschiktheid, aangezien juist zij toegang hebben tot betaalbare en goede verzekeringsopties."...

Vertrouwen in verzekeringen terugwinnen

Vertrouwen in verzekeringen terugwinnen

(Koen Thijssen van Insify in VVP 2) Als founder van Bloomon wist ik weinig over verzekeringen. Ik liet me adviseren en dacht dat ik na weken advies en puzzelen...

Insify regelt binnen vijftien minuten online inkomensvoorziening

Insify regelt binnen vijftien minuten online inkomensvoorziening

Insify is een samenwerking aangegaan met Zelfstandig Ondernemers waardoor het voor zelfstandig ondernemers mogelijk is geworden om online binnen vijftien minuten...

Insify lanceert eigen AOV

Insify lanceert eigen AOV

Insify is gestart met het aanbieden van zijn eigen arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dankzij volledige digitalisatie van het aanvraag- en acceptatieproces is de...

Aon over zakelijke markt

Aon over zakelijke markt

(Uit katern Zakelijk en Inkomen, VVP 3-2022) Welke trends zijn er momenteel te zien op de zakelijke markt? VVP vraagt het aan Aon. Wat zijn de belangrijkste trends...

Blijf creatief en vernieuwend

Blijf creatief en vernieuwend

(Uit katern Zakelijk en Inkomen, VVP 3-2022) Creativiteit en innovatief vermogen. Dat is meer dan ooit gevraagd op de zakelijke verzekeringsmarkt. De zakelijke...

Bedrijfsverzekeringen duurder en strenger qua voorwaarden en preventie

Bedrijfsverzekeringen duurder en strenger qua voorwaarden en preventie

Uit de Nationale Benchmark Schadeverzekeringen van Marsh blijkt dat, naast premieverhogingen, op de Nederlandse zakelijke markt ook strengere voorwaarden en meer...