Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars
In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen wij starten met een onderzoek naar betalen, betalingsachterstanden en debiteurenbeheer. Later in het jaar starten we een thema-onderzoek naar informatieverstrekking. Dit onderzoek zal doorlopen in 2020."
De Stichting verwacht verder in 2019 het thema-onderzoek Klacht- en feedbackmanagement af te ronden.
Reactie toevoegen
Bovemij gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Per 1 september is Bovemij gestopt met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) voor haar Bovag Autoverzekering. Het afgelopen jaar heeft Bovemij zijn business...
Consumentenlabel ensupport behoudt kkv
Ensupport, een volle dochter van Nedasco, heeft opnieuw aangetoond dat het voldoet aan alle eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Ensupport voert het keurmerk...
"Meer focus op werking klachtafhandeling"
Volgens recent onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) is er een gat tussen het klachtenbeleid van verzekeraars en de uitvoering. "Het wordt...
Kkv: kloof tussen klachtenbeleid en praktijk
Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben de klachtbehandeling op papier goed in orde. Maar in veel gevallen is er een kloof tussen hun klachtenbeleid...
Keurmerk Klantgericht Verzekeren wil consumentenpanel uitbreiden
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is op zoek naar nieuwe leden van het consumentenpanel. Het panel helpt het keurmerk om de begrijpelijkheid en vindbaarheid van...
Keurmerk: communicatie-uitingen verzekeraars kunnen beter
Verzekeraars hebben nog een inhaalslag te maken als het gaat om hun communicatie-uitingen richting klant. Dit blijkt uit het halfjaarsoverzicht van het Keurmerk...
Keurmerken zes Achmea-merken geprolongeerd
De Stichting toetsing verzekeraars (Stv) heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor zes Achmea-merken geprolongeerd. Het gaat om Centraal Beheer, Interpolis,...
Keurmerk legt nieuwe beoordelingsaanpak uit
Tijdens het seminar Klantgericht Verzekeren stond de nieuwe thematische beoordelingsmethode die in januari 2015 ingaat centraal. Vanaf januari 2015 start het Keurmerk...
Toezicht keurmerkverzekeraars meer op afstand
De AFM heeft de samenwerking met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren bekrachtigd. Op termijn zal het toezicht op de keurmerkverzekeraars meer op afstand komen te...
Keurmerk start themagerichte controle
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren gaat vanaf januari 2015 van start met een nieuwe thematische aanpak van de beoordelingen. Het Keurmerk stelt jaarlijks enkele...