Toine heijmans gaat hersteladvies vragen

Toine Heijmans (interview)

Redacteur Toine Heijmans, die zaterdag Reaal-directeur Seada van den Herik in een Volkskrant-interview het vuur na aan de schenen legde over zijn Reaal-woekerpolis, twittert dat hij hersteladvies gaat vragen.

Het artikel heeft geleid tot veel twitterverkeer. Iemand schrijft aan Heijmans: 'Ik had er ook eentje (een woekerpolis, red.) en herken de blinde woede van de jaarafschriften. Uiteindelijk daarom polis maar afgekocht.' Heijmans antwoordt: 'Kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Eerst maar eens een 'hersteladvies' aanvragen.' Heijmans herhaalt dit in een andere tweet: 'Ik ga een 'hersteladvies'aanvragen en ben benieuwd.'

Het artikel heeft duidelijk de aandacht getrokken. Maar of het iets verandert, waagt Heijmans te betwijfelen. Hij twittert: 'De hoop is dat het iets teweegbrengt, maar ik vrees van niet.'

Klik hier voor het interview dat Heijmans had met Van den Herik.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Henk Folkers - 13 januari 2014

Een goed hersteladvies is gewoon afkopen....en claimen.

Raoul Geraads - 8 januari 2014

Het wordt tijd dat de branche zich gaat bezinnen en dat alle van toepassing zijnde partijen, een goede en realistische leidraad gaan opstellen. De 'open norm' waarin zaken moeten worden afgewikkeld, geeft eenieder de vrijheid hier 'vrij' mee om te gaan, doch verschuilt men zich te pas en te onpas achter het fenomeen 'zorgplicht'. Inmiddels redeneert niemand mer op 'eigen titel', durft geen stanpunt in te nemen en wijst in het wilde weg naar een 'slachtoffer'. Sector, beken 'kleur' en zorg ervoor dat we een model/leidraad krijgen waarmee eenieder aan de slag kan en waarbij het belang van de klant voorop staat.

Eddy Wenneker - 8 januari 2014

Wellicht heeft de heer Toine Heijmans wel gelijk. Dat kan ik niet beoordelen. Feit is echter dat hij zijn positie als redacteur gebruikt om persoonlijke zaken voor elkaar te krijgen. Dat lijkt me niet eerlijk t.o.v. "Jan met de pet". Maar goed zo werkt het blijkbaar.

Rob Bastian - 8 januari 2014

Goed plan van Toine om een hersteladvies aan te vragen. Had Toine wellicht eerder moeten doen. Met alleen emoties kom je niet verder. Ben benieuwd naar het vervolg. Tenslotte deelt de fiscus in de lijfrenteverzekering mee in zowel winst, verlies als kosten. Het netto verschil wordt daarmee genivelleerd.

AFM: activering consumenten met woekerpolis afgerond

AFM: activering consumenten met woekerpolis afgerond

Verzekeraars hebben hun klanten met een beleggingsverzekering gewezen op de mogelijkheden om hun financiële situatie te verbeteren. In 9 procent van de gevallen...

Tekortschieten bij hersteladvies kost adviseur vier mille

Tekortschieten bij hersteladvies kost adviseur vier mille

De Geschillencommissie Financiële Dienstverlening laat een adviseur 4.000 vergoeden aan een klant. Dit omdat de adviseur niet heeft voldaan aan hetgeen ter...

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz heeft een akkoord bereikt met Woekerpolis.nl, Consumentenclaim en Stichting Woekerpolisproces over het tegemoetkomen van polishouders van beleggingsverzekeringen...

Kifid nuanceert toepassing hersteladvies

Kifid nuanceert toepassing hersteladvies

Verzekeraars zijn niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor (de kosten van) een deugdelijk hersteladvies. Aldus de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening...

Woekerpolishouder vangt bot

Woekerpolishouder vangt bot

Een hersteladvies hoeft volgens de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) niet per se in te houden dat de oorspronkelijke doelstelling alsnog...

Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies

Verbond: onafhankelijk loket hersteladvies

Het Verbond van Verzekeraars werkt aan een onafhankelijk adviesloket waar consumenten kosteloos hersteladvies kunnen krijgen. Dat schrijft het Verbond in een reactie...

Merkwaardige desinteresse bij klanten

Merkwaardige desinteresse bij klanten

"Ik ervaar geen wantrouwen bij de consument maar een merkwaardige desinteresse: verbeteringsvoorstellen van tienduizenden euro's worden voor kennisgeving aangenomen,...

"stel minimum-kwaliteitseis aan hersteladvies"

"stel minimum-kwaliteitseis aan hersteladvies"

De Consumentenbond vraagt de minister van Financiën om een minimum-kwaliteit af te dwingen van het 'hersteladvies' dat verzekeraars consumenten met een lopende...

AFM onderzoekt kwaliteit hersteladvies

AFM onderzoekt kwaliteit hersteladvies

Verzekeraars hebben duidelijk meer woekerpolishouders geactiveerd, stelt de AFM. Maar: "Een verkennend onderzoek geeft aanleiding tot een vervolgonderzoek naar...

Afm: klantbelang niet centraal bij hersteladvies

Afm: klantbelang niet centraal bij hersteladvies

De AFM ontvangt regelmatig marktsignalen dat het belang van de klant niet centraal wordt gesteld bij het geven van hersteladvies. Op dit moment doet de AFM onderzoek...