Tulpenfonds start bewustwordingscampagne
“In onze campagne laten we zien wat redenen kunnen zijn voor ZZP'ers om een financieel vangnet te regelen.” Aldus Maudie Derks, oprichter Tulpenfonds, bij de lancering van een bewustwordingscampagne, waarin het Tulpenfonds vraagt naar de beweegreden om arbeidsongeschiktheidsdekking te regelen door gebruik te maken van de hashtag #watisjouwreden. In de campagne treden ZZP'ers op die wel al hun keuze hebben gemaakt door zich aan te sluiten bij het Tulpenfonds. Derks: “Maar het maakt ons niet uit wat je regelt, áls je maar iets regelt. Wees je van de risico’s bewust en zoek een oplossing. Want niets regelen is wat ons betreft geen optie.”
Reactie toevoegen
Meer over
Movir ondersteunt huisartsen met jonge gezinnen extra
Movir is op de markt gekomen met de Huisartsen-AOV, met extra preventie diensten die zijn afgestemd op de behoefte van de (jonge) huisarts, zowel op werk- als privégebied. Yoram...
Acceptatierichtlijnen AOV niet zaligmakend
Acceptatierichtlijnen AOV zijn niet zaligmakend, vindt de Rechtbank Rotterdam in haar uitspraak in een zaak tussen een polishouder en Allianz Nederland Schade....
Allianz moet verplichtingen uit hoofde AOV nakomen
De Rechtbank Rotterdam heeft Allianz Nederland veroordeeld tot nakoming van de AOV en betaling van de ten onrechte niet uitbetaalde verzekeringsuitkeringen. Allianz...
Pleidooi voor basisregeling AOV voor alle werkenden
Het Modern Werkenden Collectief pleit voor een financieel vangnet bij volledige en duurzame arbeidsongeschiktheid voor alle werkenden. De regeling zou er als volgt...
Kwart ZZP'ers positief over verplichte AOV
Een kwart van de ZZP’ers staat positief tegenover een verplichte AOV, aldus onderzoek van Allianz in samenwerking met Ipsos. Uit het onderzoek blijkt verder...
Alternatief voor verplichte AOV ZZP'ers?
Precies een jaar na de start van de in Nederland eerste combinatie van een arbeidsongeschiktheidsvoorziening en pensioen in één, zijn er al 500...
Kabinet schiet AOV-verzekerden met AOW-hiaat niet te hulp
Het kabinet schiet AOV-verzekerden met een AOW-hiaat niet te hulp. Uit maandag gepresenteerd SEO-onderzoek blijkt dat het probleem bestaat, maar zich bij de huidige...
Reaal AOV start pilot HelloEnergy
Reaal AOV is de pilot HelloEnergy gestart om de energiebalans van ondernemers te verbeteren. Het programma bestaat uit een persoonlijke energiecheck, coaching en...
Bijna helft ondernemers schatten AOV-premies te hoog in
Bijna de helft van de ondernemers schatten AOV-premies te hoog in. Dat is vaak de reden waarom ze geen AOV afsluiten. Ten onrechte concludeert Reaal naar aanleiding...
Meningen verdeeld over invulling verplichte AOV ZZP'ers
De meeste respondenten in een Radar-enquête zijn voor een verplichte AOV voor ZZP'ers. Over de vorm zijn de meningen verdeeld. Van de ZZP'ers is 21 procent...