Vaste servicevergoeding bij autoverzekering verdient navolging

Discussie

Van 140 stemmers was 87 procent het eens met de VVP-stelling van afgelopen keer: 'Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank een verkoper is'. Juist die mensen zullen dan wel niet zo blij zijn met het terugdraaien door minister Hoekstra van het voornemen een duidelijk onderscheid te maken tussen echte adviseurs en verkopers.

Een nieuwe week, een nieuwe stelling. Verzekeren.com, dat zich bezighoudt met de allrisk verzekering van auto's, maakte bekend de provisie in te wisselen voor een vaste servicevergoeding van 80 euro per jaar. Een idee dat navolging verdient? Doe weer mee met de nieuwe poll en stem! Dat kan HIER.

Weer een goede week gewenst!

Reactie toevoegen

 

Reacties

PS - Platter-Schoo Fd 15 juni 2020

Het maakt nog al verschil of je n Fiat Panda all-risks verzekerd of n auto boven de € 50.000 ivm alle extra eisen van verzekeraars.

Marco - Adviseur 15 juni 2020

Vanuit het oogpunt van te verrichten werkzaamheden een logisch verhaal. Daar maakt de hoogte van de premie voor alle spelers in de waardeketen niet uit. Je zou dan met vaste opslagen voor alle posten moeten werken. Als het toegepast wordt door slechts een deel van de spelers, verliezen die de kleinere posten. Dat zullen ze niet snel laten gebeuren. Indien Verzekeren.com de hogere doelgroep weet te bereiken, heeft het kans van slagen. Er zijn echter maar weinig voorbeelden die daar in zijn geslaagd. Adviseurs kunnen altijd iets aan de provisie doen om de klant binnen te houden, indien nodig. Zij hebben de klant immers al. Of Verzekeren.com de klant kan overtuigen met hun servicebelofte is dan maar de vraag. Of Verzekeren.com kan concurreren met direct writers door alleen de provisie te toppen, hangt af van de uiteindelijke prijsverhoudingen. M.a.w. een sympathiek idee, maar zo lang de markt concurrerend is en vrij kan bewegen, valt weinig beweging te verwachten.

Meer over
VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

Er werd afgelopen week volop gestemd op de stelling 'Actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn'. Een meerderheid van 65 procent...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

“Zowel de AFM als DNB roepen op tot samenwerking binnen de sector en de overheid en stimuleren de introductie van een persoonlijk financieel onderhoud om handelingsperspectief...

VVP-poll:  invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

VVP-poll: invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

Actieve provisietransparantie gaat er nu snel van komen. Dat zegt Adfiz: "Na jaren van discussie met de minister, de Tweede Kamer en alle stakeholders over de vormgeving...

VVP-poll:  'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

VVP-poll: 'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

Adfiz pleit ervoor dat het adviesbegrip moet worden uitgebreid naar de beheerfase.  Adfiz schrijft onder meer: " Als het Wft adviesbegrip niet voor de beheerfase...

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

Uit onderzoek van het ministerie van Financiën blijkt dat consumenten angst hebben voor financieel adviseurs. De minister wilde achterhalen waarom consumenten...

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

Financiële dienstverleners riepen bij de uitbraak van de coronaepidemie in koor dat ze dit keer niet de oorzaak van het probleem wilden zijn, zoals bij de kredietcrisis,...

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

De meningen over de stelling van vorige keer 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's' waren verdeeld. Bijna de helft...

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

De AFM is tevreden met de inzet van de sector om klanten te wijzen op de risico's van een aflossingsvrije hypotheek. De afgelopen vijf jaar zijn namelijk 1,68 miljoen...

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

Lang niet iedereen vindt kunstmatige intelligentie nodig bij het werk als adviseur. Daar duidt de uitslag van de meest recente VVP-poll tenminste op. Vierenzeventig...