"Verzekeraars schenden consequent eigen letselschade gedragscode"

letselschade rolstoel via Pixabay

Verzekeraars schenden consequent hun eigen letselschade gedragscode, aldus Radar maandagavond. het consumentenprogramma op zijn website: "De mailbox van Radar loopt over van klachten over de afhandeling van letselschadezaken. Deze gaan onder andere over traineren, extreem lage schikkingsvoorstellen en de manier waarop klanten behandeld worden. Vooral het tempo van de schadeafhandeling, waardoor sommige zaken jaren blijven voortduren, is een grote frustratie.

"De verzekeraars hebben zelf de Kwaliteitscode Rechtsbijstand en de Gedragscode Behandeling Letselschade opgesteld. Radar heeft de klachten van consumenten gecategoriseerd en gebundeld. Hiermee wordt pijnlijk duidelijk hoezeer de verzekeraars hun eigen gedragscode consequent schenden.

"Radar wil de gebundelde klachten aanbieden aan de verantwoordelijke ministers. Want wie gaat ervoor zorgen dat het schenden van de gedragscode voortaan niet meer zonder consequenties is?"

Reactie toevoegen

 
Vrijwilliger valt uit hoge kerstboom: wie is aansprakelijk voor de letselschade?

Vrijwilliger valt uit hoge kerstboom: wie is aansprakelijk voor de letselschade?

(Door Maya Spetter, Spetter Advocaat en Mediaton). Een gemeente heeft met dorpskernen afspraken gemaakt over het plaatsen van kerstbomen. Een dorpskern schakelt...

Leidraad Afwikkeling Beroepsziektezaken aangeboden aan staatssecretaris

Leidraad Afwikkeling Beroepsziektezaken aangeboden aan staatssecretaris

De Letselschade Raad heeft de Leidraad Beroepsziekten aan staatssecretaris Van ’t Wout aangeboden. De leidraad bevat een stappenplan voor de afhandeling van...

Rekenrente en letselschade

Rekenrente en letselschade

(Maya Spetter, letselschade-advocaat, in Ken je vak! VVP 5-2020) De hoogte van de rekenrente is bij het berekenen van de toekomstschade van een slachtoffer met...

Dekker: Kifid ook voor geschil consument en verzekeraar aansprakelijke partij

Dekker: Kifid ook voor geschil consument en verzekeraar aansprakelijke partij

Om de toegang tot het Kifid te verbeteren wordt er op in gezet dat gedupeerden ook bij het instituut terecht kunnen, als er sprake is van een geschil over de AVP...

Anderhalve ton subsidie voor herstelbemiddeling in letselschadezaken

Anderhalve ton subsidie voor herstelbemiddeling in letselschadezaken

Het kabinet geeft 150.000 euro startsubsidie aan De Letselschade raad om verder vorm te geven aan herstelbemiddeling in letselschadezaken. Dat schrijft minister...

Snellere afhandeling letselschade vraagt om vertrouwen en empathie

Snellere afhandeling letselschade vraagt om vertrouwen en empathie

Systeemverandering alleen is niet genoeg om de afhandeling van slepende letselschadezaken te versnellen, ook zijn aan beide kanten meer personen gewenst die bereid...

Verzekeraars: fundamentele hervorming systeem letselschade noodzakelijk

Verzekeraars: fundamentele hervorming systeem letselschade noodzakelijk

Het onderzoek van de Universiteit Utrecht naar langlopende letselschadezaken toont volgens het Verbond van Verzekeraars aan dat het huidige systeem fundamenteel...

Afhandeling letselschade: Kamerleden blijven minister vuur aan schenen leggen

Afhandeling letselschade: Kamerleden blijven minister vuur aan schenen leggen

Kamerleden Van Nispen, Van Toorenburg en Kuiken blijven druk op minister Dekker uitoefenen om de afhandeling van letselschade door verzekeraars te versnellen. Dit...

Verzekeraars komen met speciale aanpak langlopende letselschadezaken

Verzekeraars komen met speciale aanpak langlopende letselschadezaken

Met een speciale aanpak maken verzekeraars meer werk van langlopende letselschadezaken. De zaken die al langer dan vijf jaar lopen, krijgen prioriteit in de aanpak....

Verbond: laat letselcommissie langlopende zaken versneld afhandelen

Verbond: laat letselcommissie langlopende zaken versneld afhandelen

Het Verbond van Verzekeraars pleit voor het oprichten van een onafhankelijke letselcommissie om langlopende letselschadezaken versneld af te handelen. Het Verbond...