Vijfde ProfCollege Fred de Jong over kansen in adviesmarkt

Fred de Jong zw

Fred de Jong geeft tijdens zijn vijfde ProfCollege op woensdagmiddag 15 juni in Rhenen zijn visie op de kansen in de financieel adviesmarkt. De Jong: “Financieel advies is waardevoller dan ooit, maar toch wordt het nog vaak als een kostenpost gezien. Dat vraagt om een andere positionering richting klanten van de financieel adviseur van de toekomst. In dit ProfCollege laat ik die ontwikkeling zien en geef ik aan hoe men daar als ondernemer in de financieel adviesmarkt op kan anticiperen. Waar liggen de kansen voor de adviseur? Hoe kun je daarop inspringen als aanbieder of serviceprovider? Welke behoeftes hebben klanten? Hoe kun je nieuwe regelgeving benutten in je toekomstgerichte positionering? We bespreken de kansen en bedreigingen.”

Het ProfCollege duurt van 14.00 uur tot 17.00 uur. Inloop vanaf 13.30 uur. Aanmelden kan via fred@freddejong.eu.

Dr. Fred de Jong is gespecialiseerd in de financieel adviesmarkt en is hierop gepromoveerd aan de Universiteit van Amsterdam. De Jong is zelfstandig onderzoeker, consultant en publicist en verbonden aan het Amsterdam Centre for Insurance Studies. Ook is hij associate lector Sustainable Finance & Tax aan de HAN University of Applied Sciences.

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Financieel adviseurs worden vergeten in beleidsagenda Duurzaamheid"

"Financieel adviseurs worden vergeten in beleidsagenda Duurzaamheid"

Financieel adviseurs worden vergeten in de beleidsagenda Duurzaamheid van minister Kaag, meent Fred de Jong. De Jong, associate lector Sustainable Finance &...

Duurzaamheid bepaalt toekomst adviesvak

Duurzaamheid bepaalt toekomst adviesvak

(Fred de Jong in VVP 02-2022) Ondanks de actuele energiecrisis, de alarmerende rapporten van de wetenschap over de gevolgen van klimaatverandering, de extra regelgeving...

Adviseurs en duurzaamheid: doe mee met het onderzoek van de HAN

Adviseurs en duurzaamheid: doe mee met het onderzoek van de HAN

Duurzaamheid is een groot maatschappelijk thema dat ook de rol van de financieel adviseur raakt. De komende jaren zal er van financieel adviseurs meer worden verwacht...

Financieel adviseur mag geen cruciaal beroep zijn

Financieel adviseur mag geen cruciaal beroep zijn

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Nederland telt ruim 85. 000 adviseurs met een Wft-diploma. In hoeverre hebben deze adviseurs een cruciaal beroep? Eigenlijk...

Onderzoek HAN: financieel advies heeft meervoudige waarde

Onderzoek HAN: financieel advies heeft meervoudige waarde

Doordat financieel adviseurs het financieel gedrag van consumenten en bedrijven kunnen verbeteren, dragen zij wezenlijk bij aan het realiseren van financiële...

Duurzaamheid nog niet ingeburgerd op websites intermediairs

Duurzaamheid nog niet ingeburgerd op websites intermediairs

(Blog door Fred de Jong) Uit een analyse van alle websites van intermediairs in Nederland blijkt dat ruim 25 procent de term duurzaam heeft opgenomen in haar online...

Fred de Jong bij Assurantieclub Gelderland over duurzaamheid

Fred de Jong bij Assurantieclub Gelderland over duurzaamheid

Onderzoeker Fred de Jong spreekt op 14 september in Arnhem bij de Assurantieclub Gelderland over duurzaamheid en verzekeringsadvies. Dit vanuit zijn lectoraat bij...

"Transparant zijn over aandelenbelang verzekeraar in advieskantoor of GA"

"Transparant zijn over aandelenbelang verzekeraar in advieskantoor of GA"

“Enige tijd terug opperde minister Hoekstra het idee om de onafhankelijkheid van advies wettelijk te gaan regelen. De consolidatiegolf en de toegenomen grip...

Fred de Jong in de rubriek 'Life after corona': betere balans

Fred de Jong in de rubriek 'Life after corona': betere balans

In de nieuwe serie ‘Life after corona’ vraagt VVP hoe branchegenoten de coronatijd hebben beleefd en hoe zij denken dat het leven er na corona uit ziet....

Onzekere consumenten onvoldoende voorbereid op financiële tegenslag

Onzekere consumenten onvoldoende voorbereid op financiële tegenslag

Financieel adviseurs kunnen een belangrijke rol spelen in het beter voorbereiden van consumenten op financiële tegenslag. Maar dat vraagt wel om een andere...