Visie 2019 Michel van Dam: beleggingsadvies gevraagd

Michel van Dam 2019

"Onze verwachting is dat in 2019 veel meer adviseurs zich zullen bekwamen in beleggingsadvies en vermogensopbouw voor hun klanten.” Aldus Michel van Dam (Scildon) in de VVP-reeks Visie 2019 op VVP Online.

Welke verandering zal in 2019 de meeste impact hebben op de adviessector?

“De langdurig aanhoudende lage rente heeft niet alleen gevolgen voor verzekeraars en pensioenfondsen, maar ook steeds meer consumenten ondervinden daar hinder van omdat sparen vrijwel niets meer oplevert. Klanten die kapitaal op willen bouwen en meer rendement willen zien, zullen in toenemende mate kiezen voor fondsbeleggen. Veel consumenten weten daar onvoldoende vanaf en hebben advies nodig. Onze verwachting is dat in 2019 veel meer adviseurs zich zullen bekwamen in beleggingsadvies en vermogensopbouw voor hun klanten.”

Welke verandering gun je de adviessector om ook in 2019 de missie (van waarde zijn en blijven voor klanten) waar te maken?

"Door het adviseren over vermogensopbouw helpt de adviseur zijn klanten om toekomstplannen waar te maken. Tot een paar jaar geleden was dit voor veel adviseurs geen onderwerp waarover werd gesproken. De spaarrekening was voor veel adviseurs het standaardadvies, ook voor de lange termijn. Inmiddels is binnen de advieswereld goed doorgedrongen dat er meer mogelijkheden zijn en een beleggingsproduct een meer dan prima alternatief kan zijn. Met een dergelijk advies kan de adviseur van blijvende waarde zijn voor zijn klanten en de missie waarmaken.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Visie 2019 Gert-Jan Bunt: focus op de echte toegevoegde waarde

Visie 2019 Gert-Jan Bunt: focus op de echte toegevoegde waarde

Focus op de echte toegevoegde waarde van de adviseur: persoonlijk contact en onafhankelijk advies. Daar gaat het in 2019 om, meent Gert-Jan Bunt (ASR) in de VVP-reeks...

Visie 2019 Bernardo Walta: hoeveel klantcontact heeft u vandaag?

Visie 2019 Bernardo Walta: hoeveel klantcontact heeft u vandaag?

De optimale toepassing van technologie bestaat alleen in combinatie met de kracht van de adviseur: klantcontact. Aldus Bernardo Walta (De Goudse) in de VVP-reeks...

Visie 2019 Ewald Bary: eigen rol weer pakken

Visie 2019 Ewald Bary: eigen rol weer pakken

"Ruimte en keuzes zullen er toe leiden dat de adviessector weer zijn eigen rol kan pakken", meent Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de VVP-reeks waarin VVP bedrijfstakgenoten...

Visie 2019 Natasja Naron: adviseren over wat écht belangrijk is

Visie 2019 Natasja Naron: adviseren over wat écht belangrijk is

"Als de adviessector de diepere laag gaat pakken, verwacht ik een grote impact", stelt Natasja Naron (Gabriël Financiële Bescherming) in de VVP-reeks waarin...

Visie 2019 Jeroen Oversteegen: het belang van beheer tijdens de looptijd

Visie 2019 Jeroen Oversteegen: het belang van beheer tijdens de looptijd

"Laat 2019 het jaar zijn waarin de transitie naar beheer door adviseurs nog breder wordt ingezet." Aldus Jeroen Oversteegen (Nationale Hypotheekbond) in de...

Visie 2019 Michael Mackaaij: zelf verantwoordelijkheid nemen voor innovatie

Visie 2019 Michael Mackaaij: zelf verantwoordelijkheid nemen voor innovatie

Advieskantoren moeten zélf de verantwoordelijkheid nemen voor innovatie. "De afgelopen 20 jaar is er een te afwachtende houding geweest van advieskantoren...

Visie 2019 Jurjen Oosterbaan: afrekenen met vervreemding

Visie 2019 Jurjen Oosterbaan: afrekenen met vervreemding

"Meer en betere onderlinge verbinding. Dat is wat ik de aanbieders en adviseurs voor 2019 toewens." Dat stelt Jurjen Oosterbaan Martinius (Bureau DFO), die de VVP-reeks...