VVP-event Communicatie: gaan voor genoeg

Natasja Naron, VVP Event Communicatie

Hoe maak je je meerwaarde als adviseur concreet? Natasja Naron van Gabriël Financiële Bescherming heeft het antwoord: ga voor genoeg. “Als je niet weet wat genoeg is, wil je alleen maar meer en heb je altijd tekort”, zei ze in haar sessie op het VVP-event Communicatie. Gastheer van deze sessie was De Goudse.

Naron richtte vijftien jaar geleden vanuit haar studentenkamertje Gabriël Financiële Bescherming op. Inmiddels werken er zestien mensen en de missie is niet veranderd: ze wil mensen bewust maken wat genoeg is en wil mensen helpen hun wensen en dromen te realiseren. Zelf geeft ze haar hele winst weg aan goede doelen, haar medewerkers opereren als mede-ondernemers en bepalen hun salaris en vakantiedagen. “Ik wil mensen helpen, mensen gelukkig maken. Dat is mijn drijfveer.”

Het kantoor biedt klanten onder meer het Gabriël drie-stappenplan. “We maken eerst persoonlijke prioriteiten helder. Wat is echt belangrijk? Welke passies geven je leven kleur? Vervolgens creëren we inzicht in het geheel van je financiën en helpen we je tenslotte om de stappen te zetten die nodig zijn. Zo worden je financiën een middel om je dromen te realiseren. Zo heb je genoeg om van te leven en genoeg om door te geven.”

Naron gaf drie concrete voorbeelden. “Een gepensioneerd stel wil meer tijd doorbrengen met kinderen en kleinkinderen. Ze blijken in een groot huis te wonen en willen graag verhuizen naar een kleinere woning. Door de verkoop van hun woning houden ze meer geld over om bijvoorbeeld eens per jaar op hun kosten een huisje voor de hele familie te huren. Dit maakt ze gelukkig.”

“Een alleenstaande man van veertig heeft geen leuk werk en zou het liefst hele dagen in de tuin werken. Hij had al wel eens als hovenier gesolliciteerd, maar werd afgewezen omdat hij geen ervaring had. Hij bleek echter een erfenis te hebben en had daar nooit geld van opgenomen. We zijn het gesprek aangegaan wat genoeg is. Hij bleek acht jaar zonder inkomen te kunnen leven. Hij zegde zijn baan op, ging als vrijwilliger aan de slag bij een hoveniersbedrijf en schreef zich in bij de Kamer van Koophandel. Inmiddels heeft hij voldoende werk als zzp’er en is gelukkig.”

Derde voorbeeld: een stel van dertig met vier jonge kinderen geeft grote behoefte aan meer tijd voor het gezin. “Beide werkten 32 uur per week en minder werken is geen optie. Hun werk is zinvol en de inkomsten zijn voldoende. Wel bleken ze erg zuinig te zijn. Er werd heel veel tijd besteed om de goedkoopste producten te verkrijgen uit verschillende supermarkten. Door dit niet meer te doen, bleek er veel meer tijd over voor het gezin. Soms kan advies zo simpel zijn.”

Het drie-stappenplan kost 150 euro per uur en gemiddeld is er zo’n tien uur aan advies nodig. Sommige aanwezige adviseurs zeiden heel eerlijk dit een fors bedrag te vinden, anderen keken meer naar de meerwaarde die deze adviezen opleveren voor de klant.

Gabriël Financiële Bescherming heeft veel meer diensten en tools ontwikkeld voor hun klanten, die de dienstverlening van het bijzondere kantoor al jarenlang met gemiddeld een 9,5 waarderen. Basis van alle diensten is en blijft de vraag: wanneer is voor jou genoeg en waar word je echt gelukkig van. “Uiteraard bemiddelen we ook in hypotheken en verzekeringen. Alleen zijn wij dat als middel en niet als doel.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Genomineerd voor Advies Award 2019: Natasja Naron

Genomineerd voor Advies Award 2019: Natasja Naron

Zes advieskantoren zijn genomineerd voor de Advies Award 2019. De jury, bestaande uit de leden van het VVP Ondernemerspanel, ging op zoek naar kantoren met de A(dvies)-factor....

Workshop 'Klanten betalen graag voor advies' op vijfde Dag van het Topadvies

Workshop 'Klanten betalen graag voor advies' op vijfde Dag van het Topadvies

Eén van de vijf parallelsessies op de vijfde Dag van het Topadvies wordt gegeven door Natasja Naron, directeur-eigenaar van Gabriël Financiële Bescherming...

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Gabriël Financiële Bescherming, Kuiper Verzekeringen, Adviesbureau Robbe, Dominass, Taylor Mates en CM Personal Finance zijn genomineerd voor de Advies...

40-dagenkalender van advieskantoor Gabriël wegens succes herhaald

40-dagenkalender van advieskantoor Gabriël wegens succes herhaald

Voor de tweede keer geven Gabriël Financiële Bescherming en Stichting Encour een 40-dagenkalender uit rond de thematiek 'groeien in financiële rust'....

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van...

VVP-event Communicatie: kwaliteit in plaats van kwantiteit

VVP-event Communicatie: kwaliteit in plaats van kwantiteit

Kwaliteit in plaats van kwantiteit. Dat moeten adviseurs anno nu bieden willen ze succesvol zijn op de Social Media. Aldus Karin van Geelen (Yellow Communications)...

VVP-event Communicatie: durf het anders te doen

VVP-event Communicatie: durf het anders te doen

“Durf het anders doen, ook als je nog niet weet wat de uitkomst is. Handel vanuit empathie, vanuit liefde, voel mee met je klant en laat angst je niet langer...

Maak van nazorg een beetje liefde

Maak van nazorg een beetje liefde

Nazorg lijkt alleen maar een verplichting. De markt gaat zelfs bedelen bij de AFM voor meer regels. Dit is toch tegennatuurlijk! Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid?...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....