VVP-poll: verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering

Discussie

Bijna een gelijkspel, leverde de VVP-poll van afgelopen week op ('Overnamegolf in adviessector is doodsteek voor de onafhankelijke local heroes'). Maar een lichte meerderheid (53 procent van 204 stemmers) was het met de stelling oneens. Laten we hopen dat de 47 procent die het met de stelling eens was het niet bij het rechte end hebben.

Dramatische wateroverlast in het zuiden van Nederland. Niet voor het eerst. Maar iedere keer de vraag wat is er nou precies wel gedekt onder de verzekering en wat niet. Wordt het niet eens tijd voor een duidelijke overstromingsverzekering. Vandaar de nieuwe stelling: 'Verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering'. Doe weer mee en stem! Dat kan HIER.

Weer een goede week gewenst!

Reactie toevoegen

 

Reacties

Gerda - n.v.t. 16 juli 2021

Hah... 2 vliegen in een klap! 1. 'Overnamegolf in adviessector is doodsteek voor de onafhankelijke local heroes' en 2. 'verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering' 1. wat is het verschil tussen een onafhankelijke local-hero en een landelijke-hero? Ik heb mijn verzekeringspolissen lopen bij provinciale tussenpersoon en onlangs vernam ik dat deze tussenpersoon zijn hele bedrijf - en nogmaals zijn hele bedrijf - verkocht heeft aan Heinenoord waarvan -zoals bekend - de investeerder op haar beurt het overgrote deel van de aandelen verkocht heeft aan Nat Ned. Feit blijft dat deze tussenpersoon enerzijds gewoon een onafhankelijke local hero blijft, maar anderzijds evengoed een 'onafhankelijke landelijke hero is te noemen. ............... Stel, ik heb een zakelijke polis bij Nat.Ned, contractsduur 1/1/2021 tot 1/1/2022, en nu wil ik muteren in deze polis. Dit meld ik bij mijn 'locale' en 'landelijke' hero, en vervolgens krijg ik de melding van deze tussenpersoon: Nationale Nederlanden heeft een nieuw systeem met als gevolg dat zij niet kan muteren in deze polis met contractsduur 1/1-2021 tm 1/1-2021. Nat Ned is voornemens deze polis te royeren, en biedt een nieuwe verzekering aan met nieuwe contractsduur van 1/7-2021 tm 1/7-2022.. Tevens wijzigt Nat Ned de gespecialiseerde polisvoorwaarden X in de standaardvoorw. Y. a. of mijn tussenpersoon nu een local hero is of een landelijke hero, mijn tussenpersoon accepteert dit voorstel blindelings en biedt ons deze nieuwe polis aan onder het mom: wij 'locale' en 'landelijke' hero kunnen het beleid van de verzekeraar en hebben het maar te accepteren! Dus ging ik als voormalig local-hero, maar vooral als MKB-er met een standaard rechtskennis, vanmorgen op onderzoek uit. Inderdaad, NN heeft een nieuw systeem .. inderdaad, Nat Ned behoudt zich het recht om bij mutaties de lopende contracten te royeren .. Op mijn stelling dat Nat Ned - evenals mijn tussenpersoon - mij nooit een nieuwe polis met algemene voorwaarden had mogen aanbieden - daar bovenop mij niet eens gewaarschuwd heeft voor die nieuwe polisvoorwaarden - antwoordde de NN-medewerker, dat zij de tussenpersonen daarvan in kennis heeft gesteld. Wel zei de medewerker, dat deze polisvoorwaarden in mijn geval niet slechter mochten zijn dan de oorspronkelijke voorwaarden. Hoezo zou ik als verzekerde ooit kunnen claimen, waar Nat Ned mijn oude contract nu royeert en ik per 1 juli 2021 een nieuw contract zou accepteren: polisvoorwaarden Y en nieuw eenjarig contract. Terzake: 'Overnamegolf in adviessector is doodsteek voor de onafhankelijke local heroes' Het is uberhaupt niet mogelijk om een 'hero' adviseur-bemiddelaar te zijn in verzekeringsland, de enige die een 'hero' kan zijn, is de insider-consument: immers, een tussenpersoon moet vrezen voor zijn portefeuille als hij teveel spatjes heeft, anders dan 'landelijke' tussenpersonen/volmachten met eigen polissen. 2. Stelling 'verzekeraars moeten harder lopen voor overstromingsverzekering' is toch totaal niet relevant wat de burger vindt: Verzekeraars naaien toch sowieso en al dan niet in samenspraak met het ministerie van Financiën, Ministerie van Sociale Zaken etc. etc. hun eigen naadje.

Meer over
VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

VVP-poll: 'Adviesmarkt omarmt verduurzamingstools INSVER'

Alle leden van de NVGA zijn gedurende een jaar automatisch aangesloten bij INSVER, het kennisplatform over duurzaamheid in de verzekeringsbranche, aldus een bericht...

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

VVP-poll: het is noodzakelijk dat we de risico's van digitalisering gezamenlijk gaan verkleinen.

"Daar waar digitalisering en de data die daaruit voortvloeit de belofte in zich hadden dat het zou leiden tot meer transparantie en een beter (over)zicht, lijkt...

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

VVP-poll: geldverstrekkers hebben afhandeling hypotheekaanvragen dik op orde

Volgens onderzoek van Ingage zijn adviseurs tevreden over de afhandeling van hypotheekaanvragen door geldverstrekkers. We leggen deze week daarom onze lezers graag...

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

VVP-poll: voor klanten is scheidslijn tussen rechtstreeks of via adviseur sluiten van producten steeds minder duidelijk.

"Voor klanten is de scheidslijn tussen producten die rechtstreeks of via een adviseur afgesloten kunnen worden, steeds minder duidelijk", stelt a.s.r. in een brief...

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

VVP-poll: provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt

Afgelopen week waren er veel reacties op het bericht 'Provisie blijft zolang de trots op het adviesvak ontbreekt'.  Het bericht sloeg op een artikel van Bert...

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

VVP-poll: keerpunt in hypotheekmarkt is dichtbij

Er is weer sprake van optimisme in de hypotheekmarkt. Zo liet de Hypotheker weten dat het totale aantal hypotheekaanvragen in februari met 45 procent steeg in vergelijking...

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

VVP-poll: cyberverzekeringen moeten onderling beter vergelijkbaar worden

Het is moeilijk om cyberverzekeringen onderling te vergelijken, onder meer door complexiteit van het risico en de voorwaarden. Het is van belang dat de sector gezamenlijk...

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

VVP-poll: 'Druk op volmachtbedrijven om kosten te verlagen, is niet meer dan logisch'

Dat er bij verzekeraars weer meer maatwerk mogelijk is, wordt door de markt nog niet gezien en ook niet zo ervaren. Maar liefst 89 procent van de bijna 200 stemmers...

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

VVP-poll: 'Maatwerk bij verzekeraars steeds meer mogelijk'

Veel adviseurs klaagden de afgelopen jaren over de verzekerbaarheid in Nederland. Dit omdat verzekeraars steeds meer overgingen naar standaard verzekeringen en maatwerk...

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

VVP-Poll: wegvallen jubelton heeft merkbaar effect op de markt

"Het wegvallen van de jubelton lijkt effect te hebben in de markt. Een ruime meerderheid (70 procent) denkt dat hierdoor minder starters een woning kunnen kopen....