VVP-special: actief klantbeheer geen last maar lust

Cover Actief Klantbeheer LOW RES

Actief klantbeheer, zie het niet als een last maar een lust waar zowel klant als adviseur beter van worden. Dat is de boodschap van de VVP-special Actief Klantbeheer. Voorzitter Marieke van Zuien van de Stichting Actief Klantbeheer, waar ook VVP bij is aangesloten, noemt het belangrijk actief klantbeheer collectief te stimuleren. Maar er is geen enkele reden om niet nu al actief klantbeheer op te pakken als individueel kantoor. Begin er vooral gewoon mee, zoals financieel planner André Feijs zegt. “Actief klantbeheer hoort bij je professionaliteit als financiële coach en expert”, aldus de rondetafel met kennispartners.

In de special veel praktijktips en artikelen van onder meer financieel adviseur Chris de Bruin (‘Zorgplicht start waar zorgwil tekortschiet’), advocaat Robin van Beem (‘Maak duidelijke afspraken met de klant over de doorlopende dienstverlening’) en Michel Ligtlee van Vereniging Eigen Huis (‘Juist bestaande klanten kunnen nu extra aandacht gebruiken door de gestegen vaste laten’).

Reactie toevoegen

 
Meer over
Waarom aan de slag met bestaande klanten? (Deel 1)

Waarom aan de slag met bestaande klanten? (Deel 1)

(Uit VVP 2-2021) In een serie van drie artikelen schrijven Peter Wormskamp (Helder Beheerd) en Jan Verstegen (Eerstestap) over waarom je aan de slag moet met actief...

Adfiz: lessen uit Kifid-uitspraak over zorgplicht bij AOV met provisie

Adfiz: lessen uit Kifid-uitspraak over zorgplicht bij AOV met provisie

De hoogte van de provisie is medebepalend voor je doorlopende zorgplicht. Zorg dat de frequentie van onderhoudsgesprekken met je klanten dus in lijn is met de aard...