Wet verbeterde premieregeling: verbetervoorstellen Adfiz

Overleg klant document via Pixabay

Maak de variabele uitkering tot default of leg de default-keuze bij de werkgever. Dat is een van de zes verbetervoorstellen die Adfiz doet voor de Wet verbeterde premieregeling. De voorstellen zijn door Adfiz vergaard via een oproep aan de leden. De andere voorstellen: maak switchen van beleggingsprofiel na de pensioendatum mogelijk; maak eenmalig omzetten keuze voor vast of variabel mogelijk na pensioendatum; maak fiscale aftrekbaarheid van advieskosten voor deelnemer mogelijk op keuzemomenten; maak doorbeleggen ook voor het pensioen van een DGA mogelijk; behoud huidige garanties bij keuze voor doorbeleggen.

Adfiz over fiscale aftrekbaarheid van advieskosten: "Uit het SEO-rapport blijkt dat het vanwege de complexiteit voor deelnemers lastig is pensioenproducten te vergelijken. Wij bepleiten daarom dat een deelnemer door de pensioenuitvoerder verplicht gewezen wordt op het belang om advies in te winnen bij het maken van de keuze. De advieskosten die worden gemaakt moeten voor de deelnemer fiscaal aftrekbaar zijn."

Deze week buigt de Tweede Kamer zich over de Wet verbeterde premieregeling naar aanleiding van de evaluatie hiervan.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz stelt corona-informatie beschikbaar voor hele markt

Adfiz stelt corona-informatie beschikbaar voor hele markt

Adfiz stelt haar coronapagina beschikbaar voor de hele markt. Zo verzamelen Adfiz en het Verbond van Verzekeraars vragen over verzekeringen te verzamelen en samen...

Coronavirus: premiebetaling tijdelijk opgeschort?

Coronavirus: premiebetaling tijdelijk opgeschort?

Adfiz meldt in gesprek te zijn met het Verbond over de vraag of in verband met de coronacrisis de premiebetaling tijdelijk opgeschort kan worden zonder de dekking...

Transparant zijn over dienstverlening

Transparant zijn over dienstverlening

Voor een goed klantbegrip is het cruciaal dat de nadruk ligt op de waarde en opbrengst van de dienstverlening, betoogt Adfiz in het katern 'Ken je vak!' in VVP...

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen Safebay twee maanden gratis beschikbaar

Anva en Adfiz stellen het communicatieplatform Safebay twee maanden lang gratis beschikbaar. Op deze manier willen Anva en Adfiz adivseurs helpen om communicatie...

Coronavirus: Adfiz en Verbond pakken nieuwe vraagstukken op

Coronavirus: Adfiz en Verbond pakken nieuwe vraagstukken op

Adfiz gaat nieuwe vraagstukken over verzekeren en financiën die ontstaan door de maatregelen naar aanleiding van het coronavirus verzamelen en voorleggen aan...

Coronavirus: Adfiz-bijeenkomsten opgeschort

Coronavirus: Adfiz-bijeenkomsten opgeschort

Alle door het Adfiz-bureau georganiseerde bijeenkomsten zijn met onmiddellijke ingang opgeschort vanwege het coronavirus. Het betreft: 19 maart - Jong Management, ...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

De held van je fans

De held van je fans

(Uit VVP 01-2020) Adviseren is topsport! VVP vraagt branchegenoten naar hun sporthelden en de parallellen tussen adviseren en topsport. Dit keer Enno Wiertsema,...

Transparant zijn over dienstverlening

Transparant zijn over dienstverlening

(Adfiz in VVP 01-2020) Voor een goed klantbegrip is het cruciaal dat de nadruk ligt op de waarde en opbrengst van de dienstverlening. Het ‘transparantievraagstuk’...

Adfiz zet informatie over coronavirus bij elkaar

Adfiz zet informatie over coronavirus bij elkaar

Adfiz heeft op haar website informatie over het coronavirus bij elkaar gezet. Adfiz: "Hoewel je ongetwijfeld al via verschillende kanalen hebt gehoord hoe je jezelf...