Wim Heeres likes & unlikes

Wim Heeres resized

Adviseurs en verzekeraars moeten nóg meer investeren in de onderlinge samenwerking. Dat vindt Adfiz-voorzitter Wim Heeres in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.

Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?

"Steeds meer adviseurs spreken hun klanten aan op hun aandeel in de onverzekerbaarheid. En wijzen die klanten erop dat een verandering in gedrag leidt tot minder schade, lagere premies en dus hogere verdiensten. Of onderzoeken de mogelijkheden om met een aantal collega’s de krachten te bundelen en gelijksoortige moeilijk te verzekeren risico’s als pakket aan te bieden bij makelaars. Aan de andere kant zie ik dat bij sommige verzekeraars het besef begint door te dringen dat het weren van bepaalde risico’s misschien vanuit bedrijfseconomisch oogpunt wel te verdedigen is, maar niet vanuit de maatschappelijke positie die ze innemen. We zijn er nog lang niet, maar zowel aan de kant van de adviseurs als aan die van de verzekeraars doen partijen hun best en dat stemt mij hoopvol."

Wat kan er beter in de financiële sector?

"Ik vind het jammer dat we een discussie moeten voeren over onverzekerbaarheid. Ik ben er namelijk stellig van overtuigd dat veel onverzekerbare risico’s toch verzekerbaar blijken als verzekeraar én onafhankelijk adviseur een stapje extra zetten. En samen een oplossing zoeken voor dat lastig te verzekeren risico van die ene, specifieke klant. Waar we – wat mij betreft – met z’n allen nóg meer op moeten inzetten, is investeren in de onderlinge samenwerking. Alleen dan kan er een goede wisselwerking ontstaan: de adviseur maakt veel werk van het goed inschatten van risico’s en wijst de klant op het belang van preventie en de verzekeraar zorgt voor redelijke dekking."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Dennis Oudkerk Pool - HP Verzekeringen 10 oktober 2018

Helemaal mee eens, soms is er gewoon de wil niet vanuit de verzekeraar en als we elkaar kunnen overtuigen (dus luisteren naar elkaar) dan is er vaak wel iets mogelijk d.m.v. een kleine aanpassing. Samenwerken met klant,tp en verzekeraar kan tot mooie contracten leiden doordat de klant met " het risico" er dan veel bewuster mee bezig is.

Meer over
André van Luijk likes & unlikes

André van Luijk likes & unlikes

"De hypotheekrenteaftrek is inmiddels een gedrocht geworden." Dat stelt Financieel Planner André van Luijk (Woonvisie en WoonGold) in de rubriek Like &...

Dorine van Basten likes & unlikes

Dorine van Basten likes & unlikes

"De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter." Aldus Dorine van Basten, voorzitter Stichting Nationaal...

Ron Gardenier likes & unlikes

Ron Gardenier likes & unlikes

"We moeten meer mét en minder afzonderlijk van elkaar doen." Aldus NVGA-voorzitter Ron Gardenier (Aon) in de rubriek Like & Unlike van VVP Online. Gardenier...

Wim Vonk likes & unlikes

Wim Vonk likes & unlikes

"CRM 2.0 gaat over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien." Dat zegt Wim Vonk (SparklingCRM) in de rubriek Like &...

Tony Dingemanse likes & unlikes

Tony Dingemanse likes & unlikes

"De financiële sector luistert naar de klant van 10 jaar geleden en niet naar de klant van nu." Dat zegt Tony Dingemanse (Projectmanager RISK en InsureApp)...

Bob Stehmann likes & unlikes

Bob Stehmann likes & unlikes

"Technologie en financiële dienstverlening worden steeds vaker gecombineerd met als gevolg directe voordelen in dagelijkse situaties." Dat zegt Bob Stehmann...

Bernardo Walta likes & unlikes

Bernardo Walta likes & unlikes

"Wij, als intermediaire verzekeraar, en de adviseur moeten nog beter gebruikmaken van big data." Aldus Bernardo Walta (De Goudse) in de rubriek Like & Unlike...

Gérard Teurlings likes & unlikes

Gérard Teurlings likes & unlikes

“De vakmens krijgt steeds meer directe invloed bij branche- en beroepsverenigingen. Dat is een goede ontwikkeling”. Aldus Gérard Teurlings, voorzitter...

Herwin Schrijver en Marjol Nikkels like & unlike

Herwin Schrijver en Marjol Nikkels like & unlike

"Inactiviteit wordt beloond. En iedereen weet: hoe langer uit het arbeidsproces, hoe moeilijker het wordt weer aan de slag te gaan." Aldus Marjol Nikkels en...

Mark de Rijke likes & unlikes

Mark de Rijke likes & unlikes

"Pas wanneer de angst over het actief delen van klantdata met het intermediair weggenomen wordt, zal er sprake kunnen zijn van echte partners in business." Dat zegt...