Zakelijke klanten in 2020 tevreden over contact verzekeraar
Zakelijke klanten van schadeverzekeraars waarderen hun verzekeraar eind 2020 beter dan een jaar eerder. Zowel de dienstverlening, de premie als de verzekering zelf worden beter beoordeeld. Klanten zijn name tevreden over het contact per e-mail, het telefonisch contact en de informatie op de website.
Zowel bij de schade- als inkomensverzekeraars is de wijze waarop verzekeraars met vragen omgaan een verbeterpunt.Dat blijkt uit de publicatie van het Klanttevredenheidsonderzoek voor de zakelijke markt, dat eind 2020 is uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van het Verbond van Verzekeraars. In 2020 zijn in totaal bijna 2.600 zakelijke klanten ondervraagd over dertien deelnemende verzekeraars. Net als vorige keer zijn Centraal Beheer (schade) en Sazas (inkomen) overall (op basis van de NPS) de best scorende verzekeraars in het onderzoek.
Reactie toevoegen
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 3-2022) Het verbeteren van de klantgerichtheid in een bedrijf is geen project met een korte doorlooptijd. Ook bestaat...
"Richtlijn Berichtenverkeer moet onnodige kosten wegnemen bij adviseurs"
De Richtlijn Berichtenverkeer Prolongaties Incasserende Adviseurs moet een impuls geven aan de kwaliteitsverbetering bij de verzending van berichten rond prolongatie....
Verbond en Plug and Play Insurtech lanceren Open Insurtech-programma in Nederland
Het Verbond van Verzekeraars start samen met het wereldwijde open innovatieplatform Plug and Play Tech Center uit Silicon Valley een Insurtech-programma in Nederland....
Brand/explosie belangrijkste schade-oorzaak zakelijke tekening
AGCS heeft de belangrijkste oorzaken van schade voor bedrijven geïdentificeerd aan de hand van ruim 530.000 verzekeringsclaims in meer dan 200 landen en gebieden,...
Twintig verzekeraars vertegenwoordigd in JIP 2022
De zevende editie van het Jongeren Innovatie Programma (JIP) van het Verbond start op 22 september met ruim 30 young professionals vanuit 20 verschillende verzekeringsmaatschappijen....
Wakam aspirant-lid Verbond van Verzekeraars
Het Verbond van Verzekeraars heeft het aspirant-lidmaatschap toegekend aan Wakam. Daarnaast is het aspirant-lidmaatschap van Lemonade omgezet in een volledig lidmaatschap. Wakam...
Over de grip van autofabrikanten op data én verzekeringen
(Harold Mahadew, Verbond van Verzekeraars, in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Dat Elon Musk zich nadrukkelijk richt op de autoverzekeringssector lijkt slecht...
Verzekeringsbranche 2021: veel schade door extreem weer
De schade voor verzekeraars in het tweede halfjaar van 2021 was door de overstromingen in Limburg circa 25 procent hoger dan in de jaren ervoor. Dit blijkt uit het...
Het Verbond van Verzekeraars waarschuwt voor babbeltrucs van criminelen die beweren te komen controleren of je huis voldoende brandveilig is, voldoet aan ‘nieuwe’...
Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 8)
Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...