App voor adviseurs

Arjan Hessels Stater 2019

“In 2019 zullen we onze app voor adviseurs introduceren. Deze app geeft adviseurs beter en sneller inzicht in de voortgang van een dossier”, aldus Arjan Hessels, Manager Innovatie & Digitalisering van Stater.

...

Waartoe is Stater op aarde?

De missie van Stater is om verstrekkers van hypotheken snel toegang te geven tot de Nederlandse hypotheekmarkt. Wij faciliteren het gehele hypotheekproces vanaf het uitbrengen van een renteaanbod tot het beëindigen van een lening. Voor actief en preventief achterstandsbeheer biedt Stater met dochteronderneming Hypocasso de beschikking over een breed scala aan diensten. Een geldverstrekker wordt bij Stater snel en via een gestandaardiseerd proces ingeregeld.

Stater is in Nederland marktleider en kan haar klanten daarom laten profiteren van schaalvoordelen. Daarnaast zijn onze diensten geautomatiseerd en geoptimaliseerd voor consumenten, notarissen en adviseurs. Onze diensten zijn door de internationale Rating Agency fitch beoordeeld met een 1-. Dit is de hoogste rating voor een servicer in Europa. Onze visie is dat onze dienstverlening moet voldoen aan directe digitale bediening. Digitale dienstverlening moet direct antwoord geven op de vragen en beschikbaar zijn via alle digitale kanalen. Daarnaast moet digitale dienstverlening persoonlijk een relevant zijn. Op basis van de beschikbare informatie moet je onmiddellijk weten wat de achtergrond is van de consument of de adviseur. Stater biedt daarom een portals en mobiele toepassingen voor de consument, notaris en adviseur.

Een klant van Stater kan zich richten op haar kernactiviteit. Stater ontzorgt volledig op het gebied van systemen, digitale dienstverlening en operationele processen.

Waarom gelooft Stater in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?

Iemand adviseren is alleen waardevol als dit gebeurt vanuit een onafhankelijke achtergrond. Advies moet gericht zijn op het beste product voor de consument. Advies met een onafhankelijke blik is hierbij cruciaal

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Automatisering is cruciaal bij het realiseren van onze directe digitale bediening strategie. Automatiseren stelt ons in staat om:

  • post digital beschikbaar te stelen in de app en portal;
  • bouwdepots declaraties geautomatiseerd te controleren en uitbetalen;
  • de acceptatie te versnellen op basis van externe bronnen en geautomatiseerde kredietregels;
  • consument en adviseurs beter te informeren op basis van de beschikbare data;
  • adviseurs beter te informeren over de voortgang van een dossier.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

In 2019 zullen we onze app voor adviseurs introduceren. Deze app geeft adviseurs beter en sneller inzicht in de voortgang van een dossier. Daarnaast zullen we onze adviseur portal (E-Accello) nog verder integreren met onze consumenten portal. Hierdoor kan de consument sneller en beter haar adviseur informeren en inzetten tijdens advies gevoelige processen. Ook ontwikkelen we een direct aanvraagkanaal voor hypotheekverstrekkers om snelle productlanceringen te kunnen ontsluiten voor het intermediaire distributiekanaal, bv ook interessant voor nicheproducten.

We zullen we de acceptatie nog verder gaan versnellen door het gebruik van externe bronnen die gebruik maken van het UWV, mijn pensioenoverzicht en MijnOverheid. Onze best in class klanten kunnen al binnen een dag een lening accepteren en met de inzet van deze bronnen zal het proces alleen maar versnellen.

Daarnaast willen we ook stappen maken op het gebied van duurzaamheid. Samen met onze klanten willen we digitaal toegang geven tot duurzaamheidsleningen via portals.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Stater opent kantoor in Duitsland

Stater opent kantoor in Duitsland

Stater heeft een vestiging in Düsseldorf geopend. Arjan Hessels gaat er de scepter zwaaien. Vorig jaar opende Stater een vestiging in België. Hessels:...

Stater NV gaat mogelijk ook consumentenkredieten ondersteunen

Stater NV gaat mogelijk ook consumentenkredieten ondersteunen

Stater NV heeft van Federale Participatie- en Investeringsmaatschappij de resterende aandelen (28 procent) in Stater Belgium overgenomen. Daarmee is Stater België...

Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...

Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...