Een positieve ervaring na een ongeval

Flyct foto Bas en Jeremy

(Partner in kennis Flyct in VVP-special Bijzondere Risico's) "Wij gaan voor een persoonlijke aanpak en zorgen ervoor dat een letselschade geen nummer wordt. Met ruim tachtig medewerkers zijn wij het grootste letselschadebureau van Nederland. Door dit grote team is er altijd een specialist die past bij uw zaak”, aldus Bas du Mez (manager Flyct International) en Jeremy van Vugt (manager Materieel en Loonregres) van Flyct.

“U heeft ongetwijfeld veel bedrijven als klant. Zij hebben als werkgever vast wel eens te maken met een werknemer die arbeidsongeschikt is door een ongeval waarvoor een derde aansprakelijk te houden is. Deze werkgever is verplicht om bij arbeidsongeschiktheid het salaris maximaal twee jaar door te betalen. Daarnaast maakt de werkgever kosten voor begeleiding en re-integratie van de werknemer. Heeft de werkgever of u de specialismen in huis om deze schade te beperken?”, zegt Van Vugt. Flyct, aangesloten bij het Nationaal Keurmerk Letselschade (NKL), is gespecialiseerd in het verhalen van deze schade. “Wij hebben voor uw klanten alle benodigde kennis en ervaring in huis. Diverse schadeposten zijn voor uw klant verhaalbaar en dat scheelt een hoop geld. We kunnen schades tot drie jaar terug verhalen.”

‘Wij zorgen ervoor dat een letselschade geen nummer wordt’

“Verwijst u uw klant naar ons kantoor? Dan kunnen we misschien ook de werknemer zelf bijstaan. Dat scheelt uw klant nog meer kosten omdat de werknemer wordt bijgestaan door professionele letselschade-experts, juristen, medisch adviseurs en arbeidsdeskundigen. Hierdoor duurt het verzuim niet langer dan noodzakelijk.”

...

“Flyct behartigt al een aantal jaren onze loonschadezaken. Wij hebben enkel positieve ervaringen. Eén bericht naar ons aanspreekpunt en alles wordt in werking gezet. Het belang van de cliënt staat voorop en Flyct knokt voor een schadevergoeding en een snelle afhandeling van de claim.” – Karin Middeldorp, Flevoziekenhuis

Materieel

Flyct beschikt ook over een afdeling materiële schade. Dit team bestaat uit tien ervaren medewerkers die gespecialiseerd zijn in het verhalen van materiële schade. Van Vugt: “Wij nemen het juridische en financiële deel voor u uit handen. De klant kan de schade direct via onze website melden en ontvangt binnen vierentwintig uur een bevestiging.”

“In Flyct hebben we een goede partner gevonden waar de klant ook echt centraal staat bij het verhalen en snel afwikkelen van materiële schades. Wij hopen de samenwerking de komende jaren te blijven voortzetten.” – Alain Delsalle, Assurantiekantoor A. Delsalle

Schade in het buitenland

“Als laatste laten we jullie graag kennismaken met Team Flyct International”, vult Du Mez aan. “Dit team is gespecialiseerd in bijstand bij letselschade en andere juridische geschillen in het buitenland. Bij een ongeval in het buitenland is vaak het lokale recht van toepassing en de afhandeling van letselschade verloopt dan volgens de wetten en regels van het betreffende land. Wij verhalen voor zorgverzekeraars en werkgevers. Omdat de juridische kosten in het buitenland vaak voor eigen rekening zijn, krijgen wij onze opdrachten voornamelijk van rechtsbijstandverzekeraars. Voor een aantal van deze rechtsbijstandverzekeraars behandelen wij alle juridische geschillen in het buitenland. Zo begeleiden wij de cliënt onder andere bij strafzaken, consumentengeschillen, arbeidsrechtkwesties en problemen met bouw- en erfrecht in het buitenland.”

Buitenland

Vaak wordt gedacht dat de wet- en regelgeving binnen de EU redelijk gelijk is. “Juist op het gebied van aansprakelijkheid en letselschade is dit niet het geval”, zegt Du Mez. “Wij zijn op de hoogte van deze regels en kunnen cliënten grotendeels zelf bijstaan. Wij begeleiden cliënten bij het hele traject, helpen bij de onderbouwing van de schade en bereiden de cliënten voor op de medische onderzoeken. Als het nodig is nemen wij contact op met advocaten uit ons netwerk voor advies en/of bijstand.”

Uit de praktijk

De rol van Flyct kan goed worden geïllustreerd aan de hand van een voorbeeld uit de praktijk. Zo staat Flyct op verzoek van de rechtsbijstandverzekering de heer Hennen bij in verband met een fietsongeval dat in 2016 plaatsvond in België. De heer Hennen werd op zijn racefiets aangereden door een afslaande auto die hem geen voorrang verleende. Het letsel bestond uit onder meer gebroken ribben en een sleutelbeenbreuk. Flyct stelt de verzekeraar van de auto aansprakelijk en deze erkende vrij snel de aansprakelijkheid. De letselschade wordt in België begroot naar aanleiding van een medisch rapport van een raadsarts en een schadevergoedingstabel. Het medisch onderzoek van de raadsarts vindt al plaats tijdens het herstel, omdat de verzekeraar anders geen voorschotten op de schade kan uitkeren.

Hennen werd daarom snel uitgenodigd door de raadsarts van de Belgische verzekeraar. Flyct schakelt intussen de eigen medische dienst Medx in om de medische informatie van de behandelende artsen op te vragen. Ook bezocht de expert van Flyct de heer Hennen thuis om de gevolgen (medisch, huis, werk, hobby’s, schade) van het ongeval in kaart te brengen en verdere uitleg te geven over het traject. Vanwege complicaties van het letsel heeft dit traject helaas een paar jaar in beslag genomen. Zijn rechterarm raakte verlamd en tot op de dag van vandaag heeft hij veel last van (pijn) klachten en forse beperkingen. Flyct schakelde al snel een eigen Belgische raadsarts in om cliënt bij te staan bij het medisch onderzoek. Gedurende het traject werd de geleden schade door Flyct berekend en ingediend bij de verzekeraar, die op basis van de tussentijdse rapportages diverse voorschotten aan cliënt heeft uitbetaald.

De onderhandelingen tussen de artsen zijn nu bijna afgerond. Daarna starten de onderhandelingen met de verzekeraar over een eindregeling, waarbij ook de schade richting de toekomst moet worden geregeld. De zaak wordt hopelijk binnen een paar maanden afgerond zodat cliënt eindelijk een streep onder de zaak kan zetten.

“Wij zijn zeer tevreden over de manier waarop Flyct onze letselschade heeft begeleid. Gedurende het lange en complexe traject zijn we op zeer professionele en persoonlijke manier geholpen. En daar waar mijn vrouw en ik het moeilijk hadden met een luisterend oor gesteund.” – De heer Hennen

Reactie toevoegen

 
Verzekeraars komen met snelle route voor licht letsel

Verzekeraars komen met snelle route voor licht letsel

Verzekeraars komen met een vereenvoudigde afhandeling van schades met licht letsel. Voor het berekenen van de schade wordt een tool ontwikkeld, waarmee veel sneller...

Alleen procedurele regels Gedragscode Behandeling Letselschade wettelijk verankerd

Alleen procedurele regels Gedragscode Behandeling Letselschade wettelijk verankerd

Schadeverzekeraars worden wettelijk verplicht om te beschikken over adequate procedures en maatregelen ter voorkoming van overschrijding van termijnen bij de behandeling...

Stv gaat audits uitvoeren voor NKL

Stv gaat audits uitvoeren voor NKL

De Letselschade Raad en Stv hebben op 5 juni een overeenkomst getekend, zodat Stv nu ook audits kan uitvoeren voor organisaties die het Nationaal Keurmerk Letselschade...

Kaag: niks veranderd bij verzekering truckruns

Kaag: niks veranderd bij verzekering truckruns

“Ik heb geen aanwijzingen dat het verzekeren van evenementen die worden georganiseerd door vrijwilligers in brede zin steeds vaker een probleem is.”...

Sneller duidelijkheid voor letselschadeslachtoffers?

Sneller duidelijkheid voor letselschadeslachtoffers?

Zes aanbevelingen om de gehanteerde systematiek bij het bepalen van de rekenrente bij letselschade te verbeteren. Die doet hoogleraar economie prof. dr. Lex Hoogduin...

Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval

Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval

Slachtofferhulp Nederland en Achmea helpen mensen met licht letsel na een verkeersongeval aan betere informatie en online hulp. Het eerste hulpmiddel is nu live:...

Verbond introduceert Smartengeldcalculator en Toolkit Contact Helpt

Verbond introduceert Smartengeldcalculator en Toolkit Contact Helpt

Meer houvast en regie over het schadebedrag én hulp bij het verwerken van het ongeval. Dat bieden volgens het Verbond van Verzekeraars de Smartengeldcalculator...

Geen signalen dat verzekeraars letselschadeslachtoffers dumpen bij Wmo-loket

Geen signalen dat verzekeraars letselschadeslachtoffers dumpen bij Wmo-loket

“Sinds de beantwoording van de vorige Kamervragen over dit onderwerp hebben mij geen signalen bereikt dat letselschadeslachtoffers in recente zaken oplopen...

Denktank ‘Vereenvoudigde Schadeafhandeling Letselzaken’ van start

Denktank ‘Vereenvoudigde Schadeafhandeling Letselzaken’ van start

De nieuwe Denktank ‘Vereenvoudigde Schadeafhandeling Letselzaken’ is officieel van start gegaan. Een groep bestaande uit wetenschappers, belangenbehartigers,...

Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen

Consumentenbond: grote verschillen tussen inzittendenpolissen

Meerdere aanbieders van een schadeverzekering inzittenden (SVI) dekken een whiplash en psychische klachten niet zonder bewijs of doktersverklaring. Ook zijn huisdieren...