Grip op uw geld

Armand Draijer

Euroface is bekend van de Finixsoftware. Sinds kort timmert het bedrijf echter ook volop aan de weg met Finsave, een applicatie die de consument makkelijk laat zien waar hij kan besparen op zijn financiële en energieportefeuille. “Met Finsave zetten we de nieuwe standaard neer”, aldus directeur-eigenaar Armand Draijer.

...

Waartoe is Euroface op aarde?

Om onze visie om te zetten in software die consumenten, adviseurs en aanbieders ondersteunt. In onze visie is software een hulpmiddel om het doel te bereiken: besparingen realiseren voor de consument en hem helpen de juiste keuzes te maken.

Waarom gelooft Euroface in de meerwaarde van persoonlijk financieel advies?

De meeste consumenten zijn onzeker als het gaat om financiële beslissingen. Met de juiste ondersteuning van de adviseur zijn consumenten beter in staat om goede keuzes te maken.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Door de vele data en voorwaarden is het voor adviseurs onmogelijk om zonder software de consument snel en efficiënt bij te staan.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

De komende tijd gaan we nadrukkelijk de publiciteit zoeken met onze net gelanceerde applicatie Finsave, Grip op uw geld. Dit onder meer via een aantal Social Media-campagnes.

Finsave is een applicatie waarmee de consument makkelijk inzicht krijgt in waar hij kan besparen op zijn hypotheek, overlijdensrisicoverzekering, schadeverzekeringen, energie- en andere contracten. De consument hoeft vrijwel niets zelf in te vullen, omdat de applicatie werkt met gegevens uit overheidsbestanden. De consument zit hierbij zelf aan het stuur; hij bepaalt welke gegevens hij in Finsave laat inlopen. Finsave laat zien dat er vaak aanzienlijke besparingen mogelijk zijn. De applicatie nodigt de consument uit om contact op te nemen met zijn of een adviseur. De adviseur helpt vervolgens de klant om de besparing te realiseren. De applicatie brengt ook de inkomenssituatie in beeld bij arbeidsongeschiktheid, pensioen en overlijden. In het geval van een tekort, wordt ook hier doorverwezen naar de adviseur.

De consument kan zich abonneren op Finsave voor een luttel jaarbedrag. Verschillende grote financiële instellingen en vermogensbeheerders hebben al gezegd dat zij Finsave gewoon aan hun klanten gaan aanbieden. Wij verwachten dat ook financieel adviseurs dit gaan doen. De adviseur heeft ook de mogelijkheid om met de consument mee te kijken in Finsave.

Uitspraak 2018-339 van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening (Kifid) medio vorig jaar sloeg in de financiële sector in als een bom. Volgens de commissie had de financieel adviseur zijn klant moeten attenderen op het feit dat verzekeraars de voorbije jaren verschillende keren hun ORV-premies naar beneden bij stelden. Maar eigenlijk past het überhaupt niet bij een moderne financiële sector om de klant besparingen te onthouden.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...

Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...

Open platform voor ketenintegratie

Open platform voor ketenintegratie

“Steeds meer adviseurs en verzekeraars sluiten aan bij Aplaza, het open platform voor ketenintegratie. Wij gaan ook vergelijkers koppelen aan ons platform...

Persoonlijke klantreis

Persoonlijke klantreis

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon...