Sneller, slimmer, efficiënter

Roger Bolboom TJIP 2019

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter kunnen werken. Gebruiksgemak en tijdsbesparing voor de financieel adviseur staan daarin centraal”, aldus Rogier Tolboom, Senior Business Development.

...

Sinds het jaar 1999 is TJIP, the platform engineers uit Delft, al actief met oplossingen voor het intermediair. Van hypotheekadvies tot en met het beter laten aansluiten van de verzekeringsdistributie in de keten van financieel adviseur naar verzekeraar.

Persoonlijk advies krachtiger met digitalisering

In de afgelopen jaren is het landschap van producenten en distribiteurs sterk veranderd. De kracht van advies heeft niet aan waarde ingeboet. MeetingpointAdvies gelooft in de kracht van persoonlijk onafhankelijk advies.

De adviseur kan alleen een goede businesscase opzetten met een efficiënte geautomatiseerde bedrijfsvoering. Hij of zij heeft daarbij digitale hulpmiddelen nodig om zijn advisering in persoonlijke aandacht voor de klant om te zetten. MeetingpointAdvies zorgt ervoor dat financieel adviseurs bijblijven op het vlak van digitalisering en zich optimaal kunt richten op hun advies. Persoonlijk advies betekent niet meer dat je elkaar altijd in real life moet ontmoeten. Er zijn voldoende digitale mogelijkheden om de klant een adviesgesprek op afstand toch als zeer persoonlijk te laten ervaren. Dit met een goede inventarisatie, al of niet met behulp van door de klant vooraf zelf in te vullen informatie. Juist de combinatie met digitalisering maakt persoonlijk advies krachtiger. Het veel onder de aandacht staande robotadvies kan hier de komende jaren nog niet aan tippen.

Onderzoek heeft aangetoond dat de waarde van advies toeneemt naarmate de risico’s en de onzekerheid bij klanten groter zijn. De focus van het advies ligt nog vaak op het aanschaffen van een financieel product. Juist in de fasen daarna liggen kansen voor advies. Helaas wordt dit proces nog niet altijd in de volle breedte goed geautomatiseerd ondersteund.

Digitalisering zal de komende jaren in het hele adviestraject zorgen voor betere producten die aansluiten bij de wensen, helpen de noodzakelijke verlaging van kosten te bewerkstelligen en klanten helpen de juiste beslissing te nemen in het verminderen van financiële risico’s.

Nieuw

MeetingpointAdvies is groot geworden met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het platform is onlangs uitgebreid met premie- en voorwaardenvergelijkers voor overlijdensrisicoverzekeringen en particuliere schadeverzekeringen. Consumenten brengen hun financiële producten het liefste onder bij dezelfde aanbieder. MeetingpointAdvies biedt aan financieel adviseurs daarom als eerste in Nederland een pakketvergelijker voor schadeverzekeringen. Naast het uitbreiding van het productassortiment richt MeetingpointAdvies zich op het verder ondersteunen van het totale adviesproces.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Digitaal ecosysteem

Digitaal ecosysteem

“Digitale datakoppelingen versterken het klantvertrouwen in de keten. Door handmatige werkzaamheden uit te bannen bevestig je niet alleen dit vertrouwen,...

App voor adviseurs

App voor adviseurs

“In 2019 zullen we onze app voor adviseurs introduceren. Deze app geeft adviseurs beter en sneller inzicht in de voortgang van een dossier”, aldus...

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij...

Kees Haverkamp:  "Hoogste tijd voor radicale vernieuwing"

Kees Haverkamp: "Hoogste tijd voor radicale vernieuwing"

"Met open mond kijken we binnen onze branche naar serieus indrukwekkende nieuwkomers als Revolut, Monzo en N26 die op een hoop vlakken de traditionele...

Tjip: Nederlander weet zich geen raad met spraaktechnologie

Tjip: Nederlander weet zich geen raad met spraaktechnologie

Nederlandse werknemers lijken vooralsnog niet goed te kunnen bedenken hoe ze spraaktechnologie (systemen te vergelijken met Siri, Alexa of Google Assistent) op de...

Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken

Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken

De in 2016 opgerichte Contactgroep Automatisering, een initiatief van zestien leveranciers van software applicaties voor financieel adviseurs, is een stichting geworden....