Sneller, slimmer, efficiënter
“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter kunnen werken. Gebruiksgemak en tijdsbesparing voor de financieel adviseur staan daarin centraal”, aldus Rogier Tolboom, Senior Business Development.
Sinds het jaar 1999 is TJIP, the platform engineers uit Delft, al actief met oplossingen voor het intermediair. Van hypotheekadvies tot en met het beter laten aansluiten van de verzekeringsdistributie in de keten van financieel adviseur naar verzekeraar.
Persoonlijk advies krachtiger met digitalisering
In de afgelopen jaren is het landschap van producenten en distribiteurs sterk veranderd. De kracht van advies heeft niet aan waarde ingeboet. MeetingpointAdvies gelooft in de kracht van persoonlijk onafhankelijk advies.
De adviseur kan alleen een goede businesscase opzetten met een efficiënte geautomatiseerde bedrijfsvoering. Hij of zij heeft daarbij digitale hulpmiddelen nodig om zijn advisering in persoonlijke aandacht voor de klant om te zetten. MeetingpointAdvies zorgt ervoor dat financieel adviseurs bijblijven op het vlak van digitalisering en zich optimaal kunt richten op hun advies. Persoonlijk advies betekent niet meer dat je elkaar altijd in real life moet ontmoeten. Er zijn voldoende digitale mogelijkheden om de klant een adviesgesprek op afstand toch als zeer persoonlijk te laten ervaren. Dit met een goede inventarisatie, al of niet met behulp van door de klant vooraf zelf in te vullen informatie. Juist de combinatie met digitalisering maakt persoonlijk advies krachtiger. Het veel onder de aandacht staande robotadvies kan hier de komende jaren nog niet aan tippen.
Onderzoek heeft aangetoond dat de waarde van advies toeneemt naarmate de risico’s en de onzekerheid bij klanten groter zijn. De focus van het advies ligt nog vaak op het aanschaffen van een financieel product. Juist in de fasen daarna liggen kansen voor advies. Helaas wordt dit proces nog niet altijd in de volle breedte goed geautomatiseerd ondersteund.
Digitalisering zal de komende jaren in het hele adviestraject zorgen voor betere producten die aansluiten bij de wensen, helpen de noodzakelijke verlaging van kosten te bewerkstelligen en klanten helpen de juiste beslissing te nemen in het verminderen van financiële risico’s.
Nieuw
MeetingpointAdvies is groot geworden met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het platform is onlangs uitgebreid met premie- en voorwaardenvergelijkers voor overlijdensrisicoverzekeringen en particuliere schadeverzekeringen. Consumenten brengen hun financiële producten het liefste onder bij dezelfde aanbieder. MeetingpointAdvies biedt aan financieel adviseurs daarom als eerste in Nederland een pakketvergelijker voor schadeverzekeringen. Naast het uitbreiding van het productassortiment richt MeetingpointAdvies zich op het verder ondersteunen van het totale adviesproces.
Reactie toevoegen
Editie
Meer over
“Wacht niet af. Er komen regels over wat onafhankelijk advies is. Belangrijker is dat een klant blij wordt van een duidelijke en objectieve onderbouwing...
De Nationale Hypotheekbond ondersteunt financieel adviseurs bij het invulling geven aan pro-actief klantbeheer. Directeur Jeroen Oversteegen noemt het belangrijk...
“Met de juiste digitale hulpmiddelen zijn we als industrie in staat om veel meer mensen te bedienen. Wij zijn ervan overtuigd dat met een dergelijke benadering...
“Wij geloven in de kracht van écht persoonlijk advies. Een consument is alleen echt geholpen met persoonlijk advies inspelend op zijn/ haar klantvraag”,...
Met de slimme data-oplossingen Lckr en Historisch databeheer van Ordina kunnen adviseurs een beter en vollediger advies geven. Lckr Met Lckr heeft uw klant...
“Wij geloven in een Connected Finance platform, dat de regie teruggeeft aan de consument door verbindingen te leggen tussen mensen, platformen en data”,...
Met Verne komen nieuwe commerciële mogelijkheden binnen bereik van tussenpersonen en volmachten, die vroeger exclusief door verzekeraars werden bediend. Aldus...
“Mensen vinden real time duidelijkheid, betrouwbaar advies en een snelle afhandeling belangrijk. Om dit voor elkaar te krijgen is digitalisering en automatisering...
“Blijf op maat gemaakte persoonlijke adviezen gegeven, waarbij het leren kennen van de klant erg belangrijk is om het juiste advies te kunnen geven.”...
“Wij geloven er sterk in, dat het hypotheekproces door gebruik van automatisering sneller en beter kan. Waardoor de consument en intermediair eerder duidelijkheid...