Optimale taakverdeling

Michael Mackaaij

Met Verne komen nieuwe commerciële mogelijkheden binnen bereik van tussenpersonen en volmachten, die vroeger exclusief door verzekeraars werden bediend. Aldus Michael Mackaaij, directeur van Verne Business Excellence.

...

Waartoe is Verne op aarde?

Verne is opgericht in 2003 vanuit de gedachte dat veel processen rondom verzekeringen efficiënter kunnen, indien optimaal gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van automatisering. Gebruikers kiezen voor Verne vanwege de focus op procesautomatisering en procesinnovatie.

Waarom gelooft Verne in de toegevoegde waarde van persoonlijk advies?

Persoonlijk onafhankelijk advies blijft noodzakelijk om lastige verzekeringsvragen goed te kunnen beantwoorden. Het in kaart brengen van de specifieke klantsituatie en prioriteren van wensen ten behoeve van een goed advies is bij uitstek de rol van de adviseur.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Wat veel minder de rol van de adviseur is, is het overtypen van informatie in verschillende systemen, het uitwisselen van data per post en het herhaaldelijk uitvoeren van dezelfde administratieve processen. Verne gebruikt haar platform en domeinkennis om klanten te helpen zo efficiënt mogelijk te werken en zo de kosten te verlagen.

Hoewel Verne een complete SaaS platform oplossing biedt voor verzekeraars (onder meer Vivat en Yarden zijn tevreden gebruikers), heeft Verne ook een laagdrempelige oplossing voor tussenpersonen en volmachten. Deze oplossing is de beste in de markt voor de bediening van affinities.

De laatste jaren zien we enerzijds dat verzekeraars zich terugtrekken uit de directe bediening van affinities, tegelijkertijd merken we dat grote tussenpersonen en volmachten steeds meer in contact komen met mooie commerciële kansen bij affinities. IT is dan echter vaak een bottleneck.

Sinds 2014 is de Nederlandse Ski Vereniging, een affinity met ruim 65.000 leden die een speciale wintersport reisverzekering hebben afgesloten klant van Verne. NSkiV zocht een automatiseringsoplossing voor de administratie van deze 65.000 verzekerden en leden. De wens om zoveel mogelijk geautomatiseerd te verwerken bracht de NskiV uiteindelijk bij Verne. Op één platform werken de klanten, de tussenpersoon, de volmacht medewerkers en de robots van Verne samen in een optimale taakverdeling.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Wij gaan door op de ingeslagen weg. Verne is in aanvulling op bestaande platformen zeer goed in staat om laagdrempelig een complete insurance in a box toepassing te leveren. Dit stelt de gebruikers in staat om (middel)grote affinities compleet te ontzorgen met vele STP-processen en zo te groeien in markten die met bestaande pakketten niet bediend kunnen worden.

De functionaliteit die Verne biedt is onder andere: zelfstandig inregelen van tarieven via rekenboxen, zelfstandig inregelen van gewenste output, configureerbaar inregelen van het complete financiële proces, inclusief alle modernebetaalmogelijkheden als incasso, iDeal en creditcards, ontsluiting via webservices zodat naadloos gekoppeld kan worden met (bestaande of nieuwe) websites en apps, ondersteuning bij schadeacceptatie- en behandeling, alle processen als prolongatie, mutatie, VRA-rapportages geautomatiseerd via batchprocessen.

Omdat Verne vaak naast bestaande applicaties ingezet wordt, is er veel flexibiliteit qua inregeling en kunnen klanten snel operationeel zijn.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Michael Mackaaij nieuwe voorzitter CGA

Michael Mackaaij nieuwe voorzitter CGA

Michael Mackaaij (Verne en nexxbiz Operiations) wordt per 1 juni de opvolger van Leon van Vliet als voorzitter van de Stichting Contactgroep Automatisering (CGA). Mackaaij...

Mackaaij helpt SIVI maximaal vindbaar te zijn

Mackaaij helpt SIVI maximaal vindbaar te zijn

"Al jaren ben ik van mening dat een organisatie als SIVI maximaal vindbaar moet zijn. Het beschikbaar geven van de naam SIVI.nl helpt daar weer een beetje bij. Wij...

Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...

Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...