Optimale taakverdeling

Michael Mackaaij

Met Verne komen nieuwe commerciële mogelijkheden binnen bereik van tussenpersonen en volmachten, die vroeger exclusief door verzekeraars werden bediend. Aldus Michael Mackaaij, directeur van Verne Business Excellence.

...

Waartoe is Verne op aarde?

Verne is opgericht in 2003 vanuit de gedachte dat veel processen rondom verzekeringen efficiënter kunnen, indien optimaal gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van automatisering. Gebruikers kiezen voor Verne vanwege de focus op procesautomatisering en procesinnovatie.

Waarom gelooft Verne in de toegevoegde waarde van persoonlijk advies?

Persoonlijk onafhankelijk advies blijft noodzakelijk om lastige verzekeringsvragen goed te kunnen beantwoorden. Het in kaart brengen van de specifieke klantsituatie en prioriteren van wensen ten behoeve van een goed advies is bij uitstek de rol van de adviseur.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Wat veel minder de rol van de adviseur is, is het overtypen van informatie in verschillende systemen, het uitwisselen van data per post en het herhaaldelijk uitvoeren van dezelfde administratieve processen. Verne gebruikt haar platform en domeinkennis om klanten te helpen zo efficiënt mogelijk te werken en zo de kosten te verlagen.

Hoewel Verne een complete SaaS platform oplossing biedt voor verzekeraars (onder meer Vivat en Yarden zijn tevreden gebruikers), heeft Verne ook een laagdrempelige oplossing voor tussenpersonen en volmachten. Deze oplossing is de beste in de markt voor de bediening van affinities.

De laatste jaren zien we enerzijds dat verzekeraars zich terugtrekken uit de directe bediening van affinities, tegelijkertijd merken we dat grote tussenpersonen en volmachten steeds meer in contact komen met mooie commerciële kansen bij affinities. IT is dan echter vaak een bottleneck.

Sinds 2014 is de Nederlandse Ski Vereniging, een affinity met ruim 65.000 leden die een speciale wintersport reisverzekering hebben afgesloten klant van Verne. NSkiV zocht een automatiseringsoplossing voor de administratie van deze 65.000 verzekerden en leden. De wens om zoveel mogelijk geautomatiseerd te verwerken bracht de NskiV uiteindelijk bij Verne. Op één platform werken de klanten, de tussenpersoon, de volmacht medewerkers en de robots van Verne samen in een optimale taakverdeling.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Wij gaan door op de ingeslagen weg. Verne is in aanvulling op bestaande platformen zeer goed in staat om laagdrempelig een complete insurance in a box toepassing te leveren. Dit stelt de gebruikers in staat om (middel)grote affinities compleet te ontzorgen met vele STP-processen en zo te groeien in markten die met bestaande pakketten niet bediend kunnen worden.

De functionaliteit die Verne biedt is onder andere: zelfstandig inregelen van tarieven via rekenboxen, zelfstandig inregelen van gewenste output, configureerbaar inregelen van het complete financiële proces, inclusief alle modernebetaalmogelijkheden als incasso, iDeal en creditcards, ontsluiting via webservices zodat naadloos gekoppeld kan worden met (bestaande of nieuwe) websites en apps, ondersteuning bij schadeacceptatie- en behandeling, alle processen als prolongatie, mutatie, VRA-rapportages geautomatiseerd via batchprocessen.

Omdat Verne vaak naast bestaande applicaties ingezet wordt, is er veel flexibiliteit qua inregeling en kunnen klanten snel operationeel zijn.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Digitale autonomie

Digitale autonomie

“Met de juiste digitale hulpmiddelen zijn we als industrie in staat om veel meer mensen te bedienen. Wij zijn ervan overtuigd dat met een dergelijke benadering...

Écht persoonlijk advies

Écht persoonlijk advies

“Wij geloven in de kracht van écht persoonlijk advies. Een consument is alleen echt geholpen met persoonlijk advies inspelend op zijn/ haar klantvraag”,...

Slimme data-oplossingen

Slimme data-oplossingen

Met de slimme data-oplossingen Lckr en Historisch databeheer van Ordina kunnen adviseurs een beter en vollediger advies geven. Lckr Met Lckr heeft uw klant...

Sneller, slimmer, efficiënter

Sneller, slimmer, efficiënter

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter...

Connecten van financiele data

Connecten van financiele data

“Wij geloven in een Connected Finance platform, dat de regie teruggeeft aan de consument door verbindingen te leggen tussen mensen, platformen en data”,...

Efficiency in de keten

Efficiency in de keten

“Mensen vinden real time duidelijkheid, betrouwbaar advies en een snelle afhandeling belangrijk. Om dit voor elkaar te krijgen is digitalisering en automatisering...

Mens en technologie verbinden

Mens en technologie verbinden

“Blijf op maat gemaakte persoonlijke adviezen gegeven, waarbij het leren kennen van de klant erg belangrijk is om het juiste advies te kunnen geven.”...

De beste klantervaring

De beste klantervaring

“Wij geloven er sterk in, dat het hypotheekproces door gebruik van automatisering sneller en beter kan. Waardoor de consument en intermediair eerder duidelijkheid...

Digitaal ecosysteem

Digitaal ecosysteem

“Digitale datakoppelingen versterken het klantvertrouwen in de keten. Door handmatige werkzaamheden uit te bannen bevestig je niet alleen dit vertrouwen,...

App voor adviseurs

App voor adviseurs

“In 2019 zullen we onze app voor adviseurs introduceren. Deze app geeft adviseurs beter en sneller inzicht in de voortgang van een dossier”, aldus...