Optimale taakverdeling

Michael Mackaaij

Met Verne komen nieuwe commerciële mogelijkheden binnen bereik van tussenpersonen en volmachten, die vroeger exclusief door verzekeraars werden bediend. Aldus Michael Mackaaij, directeur van Verne Business Excellence.

...

Waartoe is Verne op aarde?

Verne is opgericht in 2003 vanuit de gedachte dat veel processen rondom verzekeringen efficiënter kunnen, indien optimaal gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van automatisering. Gebruikers kiezen voor Verne vanwege de focus op procesautomatisering en procesinnovatie.

Waarom gelooft Verne in de toegevoegde waarde van persoonlijk advies?

Persoonlijk onafhankelijk advies blijft noodzakelijk om lastige verzekeringsvragen goed te kunnen beantwoorden. Het in kaart brengen van de specifieke klantsituatie en prioriteren van wensen ten behoeve van een goed advies is bij uitstek de rol van de adviseur.

Waarom is automatisering hierbij cruciaal?

Wat veel minder de rol van de adviseur is, is het overtypen van informatie in verschillende systemen, het uitwisselen van data per post en het herhaaldelijk uitvoeren van dezelfde administratieve processen. Verne gebruikt haar platform en domeinkennis om klanten te helpen zo efficiënt mogelijk te werken en zo de kosten te verlagen.

Hoewel Verne een complete SaaS platform oplossing biedt voor verzekeraars (onder meer Vivat en Yarden zijn tevreden gebruikers), heeft Verne ook een laagdrempelige oplossing voor tussenpersonen en volmachten. Deze oplossing is de beste in de markt voor de bediening van affinities.

De laatste jaren zien we enerzijds dat verzekeraars zich terugtrekken uit de directe bediening van affinities, tegelijkertijd merken we dat grote tussenpersonen en volmachten steeds meer in contact komen met mooie commerciële kansen bij affinities. IT is dan echter vaak een bottleneck.

Sinds 2014 is de Nederlandse Ski Vereniging, een affinity met ruim 65.000 leden die een speciale wintersport reisverzekering hebben afgesloten klant van Verne. NSkiV zocht een automatiseringsoplossing voor de administratie van deze 65.000 verzekerden en leden. De wens om zoveel mogelijk geautomatiseerd te verwerken bracht de NskiV uiteindelijk bij Verne. Op één platform werken de klanten, de tussenpersoon, de volmacht medewerkers en de robots van Verne samen in een optimale taakverdeling.

Wat kunnen we binnenkort verwachten?

Wij gaan door op de ingeslagen weg. Verne is in aanvulling op bestaande platformen zeer goed in staat om laagdrempelig een complete insurance in a box toepassing te leveren. Dit stelt de gebruikers in staat om (middel)grote affinities compleet te ontzorgen met vele STP-processen en zo te groeien in markten die met bestaande pakketten niet bediend kunnen worden.

De functionaliteit die Verne biedt is onder andere: zelfstandig inregelen van tarieven via rekenboxen, zelfstandig inregelen van gewenste output, configureerbaar inregelen van het complete financiële proces, inclusief alle modernebetaalmogelijkheden als incasso, iDeal en creditcards, ontsluiting via webservices zodat naadloos gekoppeld kan worden met (bestaande of nieuwe) websites en apps, ondersteuning bij schadeacceptatie- en behandeling, alle processen als prolongatie, mutatie, VRA-rapportages geautomatiseerd via batchprocessen.

Omdat Verne vaak naast bestaande applicaties ingezet wordt, is er veel flexibiliteit qua inregeling en kunnen klanten snel operationeel zijn.

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Open platform voor ketenintegratie

Open platform voor ketenintegratie

“Steeds meer adviseurs en verzekeraars sluiten aan bij Aplaza, het open platform voor ketenintegratie. Wij gaan ook vergelijkers koppelen aan ons platform...

Persoonlijke klantreis

Persoonlijke klantreis

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon...

Veeleisende klantwens

Veeleisende klantwens

“Wij geloven in onafhankelijk advies dat via meerdere kanalen beschikbaar is voor de klant. Een persoonlijk adviesgesprek is daar een onderdeel van, maar...

Grip op uw geld

Grip op uw geld

Euroface is bekend van de Finixsoftware. Sinds kort timmert het bedrijf echter ook volop aan de weg met Finsave, een applicatie die de consument makkelijk laat...

Volledig klantbeeld

Volledig klantbeeld

Zorg voor een volledig klantbeeld door alle informatiestromen centraal op te slaan. Dit is één van de praktijktips van André van Nieuwenhuijzen,...

Generiek en onafhankelijk

Generiek en onafhankelijk

“Wij nemen het stukje techniek voor onze rekening (the science) en geven de adviseur zo meer ruimte om zijn toegevoegde waarde op interpersoonlijk vlak te...

Complimenten ontvangen

Complimenten ontvangen

“Goede automatisering zorgt ervoor dat jij en je team kunnen excelleren. Slechte automatisering zorgt ervoor dat je out of business raakt”, aldus Joost...

Financiële data verbinden

Financiële data verbinden

“De financiële sector is doorlopend in beweging. Ook IT-ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen...

Wacht niet af

Wacht niet af

“Wacht niet af. Er komen regels over wat onafhankelijk advies is. Belangrijker is dat een klant blij wordt van een duidelijke en objectieve onderbouwing...

Pro-actief klantenbeheer

Pro-actief klantenbeheer

De Nationale Hypotheekbond ondersteunt financieel adviseurs bij het invulling geven aan pro-actief klantbeheer. Directeur Jeroen Oversteegen noemt het belangrijk...