Sneller, slimmer, efficiënter

Roger Bolboom TJIP 2019

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter kunnen werken. Gebruiksgemak en tijdsbesparing voor de financieel adviseur staan daarin centraal”, aldus Rogier Tolboom, Senior Business Development.

...

Sinds het jaar 1999 is TJIP, the platform engineers uit Delft, al actief met oplossingen voor het intermediair. Van hypotheekadvies tot en met het beter laten aansluiten van de verzekeringsdistributie in de keten van financieel adviseur naar verzekeraar.

Persoonlijk advies krachtiger met digitalisering

In de afgelopen jaren is het landschap van producenten en distribiteurs sterk veranderd. De kracht van advies heeft niet aan waarde ingeboet. MeetingpointAdvies gelooft in de kracht van persoonlijk onafhankelijk advies.

De adviseur kan alleen een goede businesscase opzetten met een efficiënte geautomatiseerde bedrijfsvoering. Hij of zij heeft daarbij digitale hulpmiddelen nodig om zijn advisering in persoonlijke aandacht voor de klant om te zetten. MeetingpointAdvies zorgt ervoor dat financieel adviseurs bijblijven op het vlak van digitalisering en zich optimaal kunt richten op hun advies. Persoonlijk advies betekent niet meer dat je elkaar altijd in real life moet ontmoeten. Er zijn voldoende digitale mogelijkheden om de klant een adviesgesprek op afstand toch als zeer persoonlijk te laten ervaren. Dit met een goede inventarisatie, al of niet met behulp van door de klant vooraf zelf in te vullen informatie. Juist de combinatie met digitalisering maakt persoonlijk advies krachtiger. Het veel onder de aandacht staande robotadvies kan hier de komende jaren nog niet aan tippen.

Onderzoek heeft aangetoond dat de waarde van advies toeneemt naarmate de risico’s en de onzekerheid bij klanten groter zijn. De focus van het advies ligt nog vaak op het aanschaffen van een financieel product. Juist in de fasen daarna liggen kansen voor advies. Helaas wordt dit proces nog niet altijd in de volle breedte goed geautomatiseerd ondersteund.

Digitalisering zal de komende jaren in het hele adviestraject zorgen voor betere producten die aansluiten bij de wensen, helpen de noodzakelijke verlaging van kosten te bewerkstelligen en klanten helpen de juiste beslissing te nemen in het verminderen van financiële risico’s.

Nieuw

MeetingpointAdvies is groot geworden met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het platform is onlangs uitgebreid met premie- en voorwaardenvergelijkers voor overlijdensrisicoverzekeringen en particuliere schadeverzekeringen. Consumenten brengen hun financiële producten het liefste onder bij dezelfde aanbieder. MeetingpointAdvies biedt aan financieel adviseurs daarom als eerste in Nederland een pakketvergelijker voor schadeverzekeringen. Naast het uitbreiding van het productassortiment richt MeetingpointAdvies zich op het verder ondersteunen van het totale adviesproces.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Reddit Financiële Diensten

Reddit Financiële Diensten

(Door Kees Haverkamp, Tjip) In maart 2014 schreef ik in een VVP-artikel enthousiast over bitcoins, het juiste gebruik van klantdata, privacy en het feit dat als...

E-commerce-giganten in verzekeringsland (blog TJIP)

E-commerce-giganten in verzekeringsland (blog TJIP)

(door Dingeman Leijdens, CEO van TJIP) Al een paar jaar duiken de namen van bedrijven als Amazon en Google op in relatie tot de verzekeringsmarkt. Vaak in de vorm...

3SU is als platform toegevoegd aan TJIP

3SU is als platform toegevoegd aan TJIP

TJIP heeft Triple S Unlimited overgenomen. 3SU is als platform toegevoegd aan TJIP. De technologie van 3SU richt zich op efficiënt beheer en gebruik van polis-...

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Twintiger twee keer zo vaak als oudere bereid data te delen in ruil voor hypotheekkorting

Drie op de vijf twintigers (59 procent) is bereid data over woongedrag weg te geven in ruil voor korting op de hypotheek,, tegen gemiddeld een kwart over alle leeftijden....

Meer omzet, betere klantrelaties

Meer omzet, betere klantrelaties

(door Mark van Maurik, Laudus & van Maurik. Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

(door Ulrike Geerlings, Appels Financieel Advies. Bijdrage uit Special Contactgroep Automatisering van VVP). Automatisering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar...

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Hoe helpt automatisering om tot betere advieskwaliteiten te komen?

Automatiering en advies zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het advieskantoor dat op een efficiënte manier automatisering weet te omarmen, houdt meer tijd...

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

Omarm een robot: meer omzet, betere klantrelaties

“Er is absoluut een direct verband tussen digitalisering en het verzilveren van klantgerichtheid. Goede digitalisering betekent goed en real time inzicht in...

Aandacht

Aandacht

(Voorwoord door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Aandacht maakt alles mooier, is de bekende slogan van een wereldconcern. Aandacht voor mensen, voor hun wensen,...

Samen vooruitgang vormgeven

Samen vooruitgang vormgeven

(Rondetafelgesprek in Special Contactgroep Automatisering van VVP) “Goedwerkende software staat hoog op de prioriteitenlijst, maar uiteindelijk wordt het een...