Sneller, slimmer, efficiënter

Roger Bolboom TJIP 2019

“Met MeetingpointAdvies heeft TJIP een platform dat de concurrentiepositie van financieel adviseurs versterkt doordat zij sneller, slimmer en efficiënter kunnen werken. Gebruiksgemak en tijdsbesparing voor de financieel adviseur staan daarin centraal”, aldus Rogier Tolboom, Senior Business Development.

...

Sinds het jaar 1999 is TJIP, the platform engineers uit Delft, al actief met oplossingen voor het intermediair. Van hypotheekadvies tot en met het beter laten aansluiten van de verzekeringsdistributie in de keten van financieel adviseur naar verzekeraar.

Persoonlijk advies krachtiger met digitalisering

In de afgelopen jaren is het landschap van producenten en distribiteurs sterk veranderd. De kracht van advies heeft niet aan waarde ingeboet. MeetingpointAdvies gelooft in de kracht van persoonlijk onafhankelijk advies.

De adviseur kan alleen een goede businesscase opzetten met een efficiënte geautomatiseerde bedrijfsvoering. Hij of zij heeft daarbij digitale hulpmiddelen nodig om zijn advisering in persoonlijke aandacht voor de klant om te zetten. MeetingpointAdvies zorgt ervoor dat financieel adviseurs bijblijven op het vlak van digitalisering en zich optimaal kunt richten op hun advies. Persoonlijk advies betekent niet meer dat je elkaar altijd in real life moet ontmoeten. Er zijn voldoende digitale mogelijkheden om de klant een adviesgesprek op afstand toch als zeer persoonlijk te laten ervaren. Dit met een goede inventarisatie, al of niet met behulp van door de klant vooraf zelf in te vullen informatie. Juist de combinatie met digitalisering maakt persoonlijk advies krachtiger. Het veel onder de aandacht staande robotadvies kan hier de komende jaren nog niet aan tippen.

Onderzoek heeft aangetoond dat de waarde van advies toeneemt naarmate de risico’s en de onzekerheid bij klanten groter zijn. De focus van het advies ligt nog vaak op het aanschaffen van een financieel product. Juist in de fasen daarna liggen kansen voor advies. Helaas wordt dit proces nog niet altijd in de volle breedte goed geautomatiseerd ondersteund.

Digitalisering zal de komende jaren in het hele adviestraject zorgen voor betere producten die aansluiten bij de wensen, helpen de noodzakelijke verlaging van kosten te bewerkstelligen en klanten helpen de juiste beslissing te nemen in het verminderen van financiële risico’s.

Nieuw

MeetingpointAdvies is groot geworden met arbeidsongeschiktheidsverzekeringen. Het platform is onlangs uitgebreid met premie- en voorwaardenvergelijkers voor overlijdensrisicoverzekeringen en particuliere schadeverzekeringen. Consumenten brengen hun financiële producten het liefste onder bij dezelfde aanbieder. MeetingpointAdvies biedt aan financieel adviseurs daarom als eerste in Nederland een pakketvergelijker voor schadeverzekeringen. Naast het uitbreiding van het productassortiment richt MeetingpointAdvies zich op het verder ondersteunen van het totale adviesproces.

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Game A spelen terwijl B aan de gang is

Game A spelen terwijl B aan de gang is

(Uit Special Contactgroep Automatisering van VVP) Mensen denken graag lineair, dat is logisch en makkelijk. Maar bij digitale ontwikkeling kan de voortgang er heel...

Bijzonder en persoonlijk

Bijzonder en persoonlijk

“Probeer complexiteit en diversiteit terug te brengen zodat er meer tijd is dat kleine beetje extra te geven wat je als adviseur bijzonder en persoonlijk...

Open platform voor ketenintegratie

Open platform voor ketenintegratie

“Steeds meer adviseurs en verzekeraars sluiten aan bij Aplaza, het open platform voor ketenintegratie. Wij gaan ook vergelijkers koppelen aan ons platform...

Persoonlijke klantreis

Persoonlijke klantreis

“Met persoonlijke aandacht maak je het verschil. Want elke klant is uniek. Het is niet moeilijk een persoonlijke klantreis te realiseren”, aldus Leon...

Veeleisende klantwens

Veeleisende klantwens

“Wij geloven in onafhankelijk advies dat via meerdere kanalen beschikbaar is voor de klant. Een persoonlijk adviesgesprek is daar een onderdeel van, maar...

Grip op uw geld

Grip op uw geld

Euroface is bekend van de Finixsoftware. Sinds kort timmert het bedrijf echter ook volop aan de weg met Finsave, een applicatie die de consument makkelijk laat...

Volledig klantbeeld

Volledig klantbeeld

Zorg voor een volledig klantbeeld door alle informatiestromen centraal op te slaan. Dit is één van de praktijktips van André van Nieuwenhuijzen,...

Generiek en onafhankelijk

Generiek en onafhankelijk

“Wij nemen het stukje techniek voor onze rekening (the science) en geven de adviseur zo meer ruimte om zijn toegevoegde waarde op interpersoonlijk vlak te...

Complimenten ontvangen

Complimenten ontvangen

“Goede automatisering zorgt ervoor dat jij en je team kunnen excelleren. Slechte automatisering zorgt ervoor dat je out of business raakt”, aldus Joost...

Financiële data verbinden

Financiële data verbinden

“De financiële sector is doorlopend in beweging. Ook IT-ontwikkelingen bieden nieuwe mogelijkheden. De financieel adviseur moet mee in de veranderingen...