Van adviseur naar partner

Het geheim van klantgerichtheid foto 4 Noventas

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “Wij laten zien dat het niet alleen draait om advies geven, maar dat je het echte onderscheid kunt maken door je proactief binnen de doelgroep te bewegen”, aldus Gabri Hessels van Noventas, dat zich richt op de primaire belangen van hoog risico professionals. Noventas werd in 2023 uitgeroepen tot winnaar in de categorie Niche van de VVP Advies Award.

Volgens Hessels moet je als adviseur “bereid zijn in je doelgroep te investeren in tijd en geld (niet alleen in adviestijd). Ons motto is: als je er een boterham van eet, heb je de verantwoordelijkheid vanuit je sociaal maatschappelijke rol een stuk daarvan terug te geven. Door te investeren in projecten en initiatieven en in scherpe prijs/kwaliteit. Je maakt dan de stap van adviseur naar partner”.

Oorspronkelijk richtte Noventas zich uitsluitend op het adviseren en begeleiden van militairen. “Hier zijn later politie en andere geüniformeerde beroepen bijgekomen. Naast reguliere schadeverzekeringen adviseren we ook speciaal ontwikkelde verzekeringen die de risico’s van deze beroepsgroepen afdekken. Denk daarbij aan molest, PTSS, marine clausules, speciale reisverzekeringen, etcetera. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in droneverzekeringen voor ook professioneel gebruik.”

Als specialist kent Noventas de uitdagingen en risico’s waar de doelgroepen voor staan. “Wij spreken en begrijpen de taal, zijn bekend met de risico’s en eventuele opdrachten. Bovendien is elke klant voor ons even belangrijk, ook als ze gepensioneerd zijn of hun beroep niet meer kunnen uitoefenen. Dat deze aanpak succesvol is, blijkt ook uit het feit dat we in staat zijn een jonge doelgroep aan ons te binden. En dat al onze relaties zich als ‘lid’ van Noventas zien.”

Voorbeelden

“Het komt vaak voor dat een militair ineens op uitzending moet. Dan kan het voorkomen dat hij er op Eindhoven Airport achter komt dat hij als militair geen speciale reisverzekering Molest heeft met dekking voor de missies. Ter plekke kunnen wij dan met één telefoontje deze verzekering(en) voor hem in orde maken.”

De waardering voor het werk van Noventas is groot. “Denk bijvoorbeeld aan een militair die tijdens zijn vakantie vanwege een PTSS-trigger een hotelkamer beschadigt. Wij stellen dan alles in het werk om deze militair te repatriëren en helpen. Primair is onze zorg dan dat deze man of vrouw goed en veilig naar Nederland terugkeert, daarna gaan we met het schadeverhaal aan de slag. Niet alleen de militair waardeert dit enorm, ook zijn thuisfront, familie en werkgever.”

Gabri Hessels tijdens een Militaire Courant podcast: ‘Meer dan advisering en begeleiding.’

Erkenning en waardering

“Onze missie is tevens een bijdrage te leveren aan erkenning en waardering van het werk van militairen, politieagenten, brandweermannen, enzovoort. We ondersteunen daarom diverse initiatieven en zijn onder meer een belangrijke steunpilaar voor Stichting Onbekende Helden. Ook sponsoren we bijvoorbeeld veteranen en agenten die boeken uitgeven, om op deze manier het verhaal achter de hulpverlener over het voetlicht te brengen. Door al onze initiatieven worden we niet alleen als adviseur gezien maar vooral als partner. Heel trots ben ik op het feit dat mijn collega Desirée Donkers vorig jaar voor haar werk genomineerd is voor de Witte Anjer Prijs.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Op klantreis!

Op klantreis!

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2021) Investeren in een energieke en waardevolle klantervaring is zonder twijfel de krachtigste ‘marketing’-beweging...

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden

Door Sonja Stalfoort, PuurKlant Het bijhouden van de snelheid waarmee de klantbehoefte verandert, is geen makkelijke opgave. Luisteren naar the voice of the customer...

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Toppositie intermediair bij consument op lange termijn niet vanzelfsprekend

Volgens het Trendonderzoek klantgerichtheid verzilveren 2019, gepresenteerd op de VVP Dag van het Topadvies, is de toppositie van het intermediair bij de consument...

Scildon: trendonderzoek toont groeigebieden voor persoonlijk advies

Scildon: trendonderzoek toont groeigebieden voor persoonlijk advies

Het is van belang, meent Scildon naar aanleiding van het trendonderzoek Klantgerichtheid verzilveren (bij gelegenheid van de dinsdag gehouden VVP Dag van het Topadvies)...

Wie wint VVP Advies Award 2019?

Wie wint VVP Advies Award 2019?

Toeval of niet? De jury van de VVP Advies Award 2019 koos drie ‘traditionele’ advieskantoren voor de laatste ronde, die wordt gespeeld tijdens de VVP...

De Gouden Regels van Klantvriendelijkheid

De Gouden Regels van Klantvriendelijkheid

Wat maakt u klantvriendelijk? Beloftes nakomen, bereikbaarheid, fouten oplossen en vriendelijk personeel zijn voor consumenten belangrijke waarden in de beoordeling...

DSW als eerste verzekeraar in Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven

DSW als eerste verzekeraar in Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven

Zorgverzekeraar DSW heeft als eerste verzekeringsmaatschappij de Top 10 gehaald van Klantvriendelijkste Bedrijven van 2019. DSW werd zesde. Op de eerste plaats kwam...

DSW: Net Promoter Score van +48

DSW: Net Promoter Score van +48

Met de Net Promotor Score (NPS) wordt aangegeven in hoeverre klanten bereid zijn een bedrijf aan te bevelen. In het onderzoek ten behoeve van de prijs Klantvriendelijkste...

Omarm de stalker in je

Omarm de stalker in je

Omarm de stalker in je, schrijft het door veel financieel adviseurs geroemde Coolblue op een pagina of haar website waarop is te zien hoe zij social media inzet....

Pitches VVP Advies Award 2019

Pitches VVP Advies Award 2019

De zes genomineerden voor de VVP Advies Award 2019 pitchten hun klantgerichte aanpak woensdagmiddag ten overstaan van de jury. De A(dvies)-factor, zoveel werd wel...