Van adviseur naar partner

Het geheim van klantgerichtheid foto 4 Noventas

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “Wij laten zien dat het niet alleen draait om advies geven, maar dat je het echte onderscheid kunt maken door je proactief binnen de doelgroep te bewegen”, aldus Gabri Hessels van Noventas, dat zich richt op de primaire belangen van hoog risico professionals. Noventas werd in 2023 uitgeroepen tot winnaar in de categorie Niche van de VVP Advies Award.

Volgens Hessels moet je als adviseur “bereid zijn in je doelgroep te investeren in tijd en geld (niet alleen in adviestijd). Ons motto is: als je er een boterham van eet, heb je de verantwoordelijkheid vanuit je sociaal maatschappelijke rol een stuk daarvan terug te geven. Door te investeren in projecten en initiatieven en in scherpe prijs/kwaliteit. Je maakt dan de stap van adviseur naar partner”.

Oorspronkelijk richtte Noventas zich uitsluitend op het adviseren en begeleiden van militairen. “Hier zijn later politie en andere geüniformeerde beroepen bijgekomen. Naast reguliere schadeverzekeringen adviseren we ook speciaal ontwikkelde verzekeringen die de risico’s van deze beroepsgroepen afdekken. Denk daarbij aan molest, PTSS, marine clausules, speciale reisverzekeringen, etcetera. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in droneverzekeringen voor ook professioneel gebruik.”

Als specialist kent Noventas de uitdagingen en risico’s waar de doelgroepen voor staan. “Wij spreken en begrijpen de taal, zijn bekend met de risico’s en eventuele opdrachten. Bovendien is elke klant voor ons even belangrijk, ook als ze gepensioneerd zijn of hun beroep niet meer kunnen uitoefenen. Dat deze aanpak succesvol is, blijkt ook uit het feit dat we in staat zijn een jonge doelgroep aan ons te binden. En dat al onze relaties zich als ‘lid’ van Noventas zien.”

Voorbeelden

“Het komt vaak voor dat een militair ineens op uitzending moet. Dan kan het voorkomen dat hij er op Eindhoven Airport achter komt dat hij als militair geen speciale reisverzekering Molest heeft met dekking voor de missies. Ter plekke kunnen wij dan met één telefoontje deze verzekering(en) voor hem in orde maken.”

De waardering voor het werk van Noventas is groot. “Denk bijvoorbeeld aan een militair die tijdens zijn vakantie vanwege een PTSS-trigger een hotelkamer beschadigt. Wij stellen dan alles in het werk om deze militair te repatriëren en helpen. Primair is onze zorg dan dat deze man of vrouw goed en veilig naar Nederland terugkeert, daarna gaan we met het schadeverhaal aan de slag. Niet alleen de militair waardeert dit enorm, ook zijn thuisfront, familie en werkgever.”

Gabri Hessels tijdens een Militaire Courant podcast: ‘Meer dan advisering en begeleiding.’

Erkenning en waardering

“Onze missie is tevens een bijdrage te leveren aan erkenning en waardering van het werk van militairen, politieagenten, brandweermannen, enzovoort. We ondersteunen daarom diverse initiatieven en zijn onder meer een belangrijke steunpilaar voor Stichting Onbekende Helden. Ook sponsoren we bijvoorbeeld veteranen en agenten die boeken uitgeven, om op deze manier het verhaal achter de hulpverlener over het voetlicht te brengen. Door al onze initiatieven worden we niet alleen als adviseur gezien maar vooral als partner. Heel trots ben ik op het feit dat mijn collega Desirée Donkers vorig jaar voor haar werk genomineerd is voor de Witte Anjer Prijs.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Klanten niet gediend van 'even brutale' hypotheekadviseur

Klanten niet gediend van 'even brutale' hypotheekadviseur

(Kifid-uitspraak GC 2022-0547) De herhaalde opmerking dat hij even brutaal zou zijn tegen de consumenten en niet reageren op de klacht hierover, kost een hypotheekadviseur...

VVP-special Innovatie 2022: leven is innoveren

VVP-special Innovatie 2022: leven is innoveren

“Leven is groeien, Als je niet groeit, leef je niet. Innoveren dus.” Aldus Mieke Verhoef (Verschilmakers MagaZINe) in de VVP-special ‘Samen sterker!...

Medewerker is klant

Medewerker is klant

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 02-2022) Met de toenemende schaarste op de arbeidsmarkt moeten veel kantoren alles uit de kast trekken om nieuwe...

Welke klantwaarde heb jij?

Welke klantwaarde heb jij?

(Sonja Stalfoort (PuurKlant) in Ken je vak! VVP 01-2022) Veel assurantiekantoren zijn druk bezig met segmentatie van hun klanten. Welke waarde heeft een klant...

Het geheim van klantgerichtheid van de beste advieskantoren van Nederland

Het geheim van klantgerichtheid van de beste advieskantoren van Nederland

(Het Geheim van Klantgerichtheid in VVP 01, 2022) Wat is het geheim van een excellent advieskantoor? VVP vraagt het aan een aantal provinciewinnaars van de Advies...

Inspirerende doelen

Inspirerende doelen

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in VVP 6-2021) Wat wil je in het nieuwe jaar allemaal doen en realiseren? En hoe wil je je klanten nog beter van dienst zijn? De valkuil...

Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners

Consumenten worden door financiële dienstverleners graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent van de ondervraagden vindt dit cruciaal,...

Nieuw klantgericht leiderschap

Nieuw klantgericht leiderschap

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 5-2021) Hoe weet je of je vandaag de juiste beslissingen neemt voor morgen? Dat kan alleen door de klant écht...

De persoonlijk adviseur is een bedreigde soort (blog Henri Drost)

De persoonlijk adviseur is een bedreigde soort (blog Henri Drost)

(Blog door Henri Drost, Oostdam & Partners) Een beetje intermediairbedrijf in de financiële dienstverlening is in staat marges te realiseren van tien tot...

Consistentie geeft vertrouwen

Consistentie geeft vertrouwen

(Door Sonja Stalfoort, PuurKlant, VVP 3-2021) Mensen die zich consistent gedragen, worden vaak als betrouwbaar gezien. Dit werkt voor bedrijven niet anders. Inconsistentie...