Vooruitgang en persoonlijke groei

jacco hofland

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “2023 was een jaar van vooruitgang, verdere professionalisering, waardevolle samenwerkingen en persoonlijke groei”, aldus Jacco Hofland van De Risico Strateeg.

“Als ondernemer wil ik elk jaar een grote stap maken. Zowel professioneel als persoonlijk. De grootste stap was de verhuizing naar mijn nieuwe kantoor in Wervershoof. En echte zichtlocatie. Dit kantoor biedt plaats voor een aantal werkplekken, zodat ik als bedrijf verder kan doorgroeien. Mijn echtgenote is met mij meeverhuisd. Zij heeft een eigen bedrijf als Personal Assistant en behoudt haar eigen klanten. Ze heeft hierdoor wel meer tijd om mij te ondersteunen op het gebied van marketing en office support. Dat geeft een mooie synergie. Als je alleen werkt, kom je in een bubbel terecht. Omdat we allebei onze eigen discipline hebben, zijn we in staat om out of the box te denken. Dit werkt verfrissend en geeft energie.”

Jacco is trots op de samenwerking met verzekeraars en businesspartners. “Zo ben ik samen met een acceptant en risicodeskundige van een verzekeraar opgetrokken om een groot risico te verzekeren. Een mooi staaltje van samenwerking.”

Veel heeft hij gehad aan zijn werk als docent voor een opleidingsinstituut. “Dat is pittig en vraagt veel voorbereiding. Hierdoor ben ik ook gegroeid als adviseur. Je blijft up-to-date in een steeds veranderend werkveld. Het leukste aan opleidingen geven vind ik de interactie met de studenten en de maatschappelijke rol die ik vervul door kennisoverdracht aan een nieuwe generatie verzekeringsspecialisten.”

Geen concessies

“In 2024 wil ik mij klantenkring verder uitbreiden. De nadruk ligt daarbij op persoonlijk contact. Dit is mijn kracht en daar doe ik geen concessies aan. Om een vinger aan de pols te houden, zet ik in op verdere IT-professionalisering. De klantbeleving staat hierbij voorop. De klant positief verrassen door een bericht of een leuke attentie te sturen bij een life event of even navragen of er iets is veranderd in een bedrijf. Hostmanship staat daarbij op nummer één. Hoe kan Ik mijn klanten langere tijd aan mij binden door de klantreis optimaal in te richten?”

Jacco Hofland: ‘Hostmanship staat op nummer 1.’

Uitdaging klanten

Zijn klanten komen uit verschillende branches. “Verdere verduurzaming van het wagenpark is voor steeds meer ondernemers een must. Vanaf 2025 stellen meerdere gemeenten een zero-emissiezones in. Met je bestelbus op diesel of benzine kom je dan de stad niet meer. Dit levert heel veel van mijn klanten hoofdbrekens op. Hoe ga je straks naar het werk en hoe kun je het werk verder inrichten? Daarnaast is het behoud en het aantrekken van personeel voor veel ondernemingen een heikel punt. Ook voor de ZZP’er liggen er uitdagingen zoals het inrichten van de dienstverlening en verdienmodel. Maar ook straks de verplichte AOV. Dit zijn allemaal thema’s die een belangrijke rol gaan spelen voor ondernemend Nederland.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Het jaar van de reflectie

Het jaar van de reflectie

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Er gebeurt veel in de wereld. Oorlogen, spanningen, vluchtelingen die gehuisvest moeten worden, huizencrisis, inflatie,...

Verandering en bezinning

Verandering en bezinning

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “De belangrijkste woorden die 2023 goed schetsen zijn verandering en bezinning”, aldus Tim Klerx van Klerx...

Financieel inzicht belangrijker dan ooit

Financieel inzicht belangrijker dan ooit

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Met alle onzekerheid en stijgende maandlasten is het nog belangrijker geworden om klanten te adviseren op basis...

Toets en hertoets

Toets en hertoets

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Onverwachts een mooi jaar.” Zo betitelt Stephania Ammerlaan-Beeke van Stephania Finance – Financieel...

Kansen voor groei en verbetering

Kansen voor groei en verbetering

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 6-2023) “Onzekerheid en uitdagingen zijn niet noodzakelijkerwijs obstakels, maar kansen voor groei en verbetering”,...

Wees er voor je klant!

Wees er voor je klant!

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Er écht zijn voor de klant. Dat is voor mij de waarde van advies”, aldus Linda van Loon-De Graaf...

Toets en hertoets

Toets en hertoets

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Onderzoek wat een klant al weet en wat zijn wensen zijn en maak duidelijk wat de consequenties zijn van bepaalde...

Geef praktijkvoorbeelden

Geef praktijkvoorbeelden

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Met een financieel advies laat ik klanten zien dat het product wat zij gaan afsluiten niet alleen nu passend is,...

Spiegel voor de klant

Spiegel voor de klant

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “De waarde van advies is het totaalbeeld dat je schetst voor de klant. Als adviseur ben je zijn spiegel die inzichtelijk...

Laat weten welke waarde je toevoegt

Laat weten welke waarde je toevoegt

(Frisse Blik Expert Panel in VVP 3, 2023) “Advies helpt klanten bij het nemen van weloverwogen beslissingen. Adviseurs hebben kunnen klanten helpen bij het...