Wartaal – telefonisch contact
Zomaar een voorbeeld van telefonisch contact tussen een verzekerde en verzekeraar. Hoe je met belscripten je klanten kwijt kunt raken.
Ja, hallo! Met Mieke. Ik heb even een vraag over mijn verzekering.
….
Ja, ik ben klant bij u. Ik heb al mijn verzekeringen bij jullie, al jaren.
…
Ja, ik heb op de site gekeken bij de FAQ, maar mijn vraag staat er niet tussen, dus ik dacht, ik bel even.
…
Mijn polisnummer? Ja, daar heb ik er een heleboel van. Maar daar gaat mijn vraag niet over.
…
Ja, toch mijn polisnummer? Kan je niet beter op postcode/huisnummer zoeken? Of geboorte datum?
…
Oh oké, 5 mei 1978.
…
Ja, Mieke, dat ben ik ja, dat zei ik net al.
…
Wat? Verifiëren? Nee, ik heb alleen maar schadeverzekeringen, dus dat hoeft niet.
…
Oh, het staat in het belscript.
…
De laatste drie cijfers van mijn bankrekening, dat zijn 123
…
Mijn adres klopt ja
…
Okay, nou, wat ik wilde vragen.
…
Mijn klantmap, ja die heb ik online, hoezo?
…
Ja, maar ik heb daar al in gekeken, daar stond niet in wat ik wilde weten, dus ik bel even, dacht ik, even bellen, gewoon…
…
Ja. Ik wil dus graag weten hoe ik mijn inboedelwaarde kan verhogen? Ik kan dat niet in de klantmap vinden.
…
Dat weet u ook niet? U doet alleen de eerste telefoonopvang. Ah, oké. Kan ik dan doorverbonden worden met iemand die het wel weet?
…
Dank je. Fijne dag.
…
Ja hallo, met Mieke, ik heb even een vraag over mijn verzekering.
…
Ja, ik ben al klant, uw collega heeft mijn dossier er al bij gezocht.
…
Oh, ik ben zo doorverbonden? Zonder informatie?
…
Nou, ik had dus een vraag.
…
‘Ik wilde graag weten hoe ik in één keer al mijn polissen kan opzeggen bij jullie’
Nee, die stond niet bij de FAQ en ik ook het ook niet vinden in mijn polismap, nee.
…
Mijn geboortedatum?
…
Maar je collega heeft mij net al geverifieerd, terwijl dat helemaal niet nodig is…
…
Ja, dat is inderdaad vervelend als je collega niet gewoon goed doorverbindt.
…
Maar ik heb alleen maar een vraag over de…
…
Ja, mijn geboortedatum is 5 mei 1978, ja…
…
Ja, dat is mijn adres ja.
…
Mag ik nou wat vragen?
….
Nou, ik wilde graag weten hoe ik in één keer al mijn polissen kan opzeggen bij jullie.
…
Ah, toch via de polismap. Dat gaat wel lukken hoor!
….
Ja hoor, dank je wel! Fijne dag nog.
Reactie toevoegen
Reacties
Henny Staat - info@staatadvies.nl 31 mei 2023
Ik vind het al een hele prestatie dat Mieke iemand telefonisch heeft kunnen bereiken.
Meer over
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak!, VVP 4-2024) Onlangs voor het eerst een schade. Ik stond bij het stoplicht en werd vol van achteren aangereden. Wat een klap...
Ken je vak! Wartaal: prolongeren
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak!, VVP 3-2024) Ik doe het zelf ook! Ik praat ook in rare verzekeringstaal. Vorige week legde ik onze jongste medewerker uit...
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak!, VVP 3-2024) Ik doe het zelf ook! Ik praat ook in rare verzekeringstaal. Vorige week legde ik onze jongste medewerker uit...
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wie bezig is met een onderwerp als laaggeletterdheid word zelf bewuster van zijn of haar eigen taalvaardigheid....
Duurzaamheid draait om duurzame relaties
(Uit VVP-special Duurzaam Advies 2024) “Duurzaamheid draait om duurzame relaties”, aldus Mieke Dadema van Soepel BV en Soepel Assuradeuren. “Wij...
Ken je vak! Wartaal: mooie grote woorden
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Veel mensen denken dat ik niet van ingewikkelde woorden hou, dat het altijd maar makkelijk moet. Dat is niet...
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Veel mensen denken dat ik niet van ingewikkelde woorden hou, dat het altijd maar makkelijk moet. Dat is niet...
(Mieke Dadema, Soepel.org, in Ken je vak! VVP 6-2023) Hoe kan ik de verzekeringsstukjes in kleine stapjes aanbieden, met een handleiding die zo is opgebouwd dat...
(Mieke Dadema, soepel.org, in Ken je vak! VVP 5-2023) Ineens wist ik het niet meer. Ben ik nou verzekerd tegen brand of voor brand? Eigenlijk klopt het allebei...
(Mieke Dadema van Soepel.org in katern Ken je Vak! in VVP 4, 2023. In mijn vorige column had ik een prijsvraag uitgeschreven. Altijd een goed middel om te kijken...