Webdelen voor adviseurs

Advies op afstand (katern VVP 2 2020) kennisartikel Hypotheekbond

(VVP 02-2020) Overal contact houden met uw klant. Via Webdelen.nl kunt u elkaar persoonlijk spreken, uw scherm delen met uw klant, samen online berekeningen en aantekeningen maken. Gemaakt om webcamadvies te geven.

In korte tijd is de wereld veranderd, deden we eerst nog lacherig over het coronavirus, een ‘Chinees probleempje’, de realiteit is hard binnengekomen. Hoe een microscopisch klein en totaal onzichtbaar virus een samenleving lam kan leggen.

Vraag naar advies neemt toe

Kijken we naar onze sector, de adviespraktijk, dan zie je dat de onzekerheid en vraag naar advies toeneemt. Op meerdere vlakken. Ik spits mij, vanuit mijn rol bij de Nationale Hypotheekbond, uiteraard toe op de ontwikkelingen op de woningmarkt, die - zij het tijdelijk - afkoelt. Door de toegenomen onzekerheid en risico’s voor banken stijgen de rentes weer een beetje. Bij de huizenbezitter, of potentiële koper of verkoper leidt dit allemaal tot onzekerheid. En daar vervult de adviseur nu zijn belangrijke rol van duiden en onzekerheid wegnemen. Opties doornemen en beargumenteerd bespreken.

Dat is lastig, want fysiek contact is even niet wenselijk. Makelaars spelen daar al op in door via social media een virtuele bezichtiging van een woning te regelen. Dat gaat nog aardig, want beeld is beeld. Maar hoe vervult u uw rol hierin als adviseur hierin, die ‘saaie’ feitelijkheden moet bespreken, nu social distancing de maat voert?

Hierop inspelend, hebben we als Nationale Hypotheekbond voor adviseurs onze tool www.webdelen.nl , bellen via video, breder ingezet. Want nu speelt vooral de virtuele communicatie een hoofdrol. Deze module waarbij videocontact met de klant centraal staat, bestaat al langer. Maar de noodzaak ervan is nu urgenter dan ooit. We geven ook online trainingen voor het gebruik ervan, waarbij we de mogelijkheden en de schermen doornemen. De belangstelling is groot.

Uiteraard klinkt dit als preken voor eigen parochie. Maar mij maakt het niet uit waar u een soortgelijke service afneemt, als u het maar doet! Wij staan in ieder geval klaar voor om u eenvoudig op weg te helpen. ‘t Is maar dat u dat weet.

Partner van dit artikel
Nationale Hypotheekbond

Nationale Hypotheekbond

De Nationale Hypotheekbond doet doorlopend onderzoek naar de hypotheekmarkt en ontwikkelt technologische oplossingen om consumenten en adviseurs te voorzien van actuele en transparante informatie. Informatie die van belang is tijdens het afsluiten van een nieuwe hypotheek en vooral ook tijdens de looptijd van een bestaande hypotheek. We houden bij onze oplossingen rekening met de persoonlijke situatie...

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

Serie Actief Klantbeheer, deel 2: ben jij nog relevant voor je klant?

"Als iets al drie jaar op je lijstje met goede voornemens staat, wat zegt dat dan? Uit eigen ervaring weet ik: dat werd geen super succes. Je vindt het wel belangrijk,...

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

Jeroen Oversteegen: "Geef de recreatiewoningen vrij"

"Met 8 miljoen huizen zijn we er nóg niet, geef de recreatiewoningen vrij aan de babyboomers!", aldus betoogt Jeroen Oversteegen van de De Nationale Hypotheekbond...

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

“Maatwerk belangrijk bij wel of niet extra aflossen”

In samenwerking met de Nationale Hypotheekbond, heeft Scildon de webtool ‘Aflossen, Sparen of Beleggen’ ontwikkeld. Deze tool stelt consument en adviseur...

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ is op 1 juli 2021 tijdens een bijeenkomst in Diemen getekend door marktpartijen: ABN Amro Intermediaire Distributie,...

Tijd voor financiële bezinning

Tijd voor financiële bezinning

Waarschijnlijk bent u, net als ik, coronamoe. Dat zo’n ver-van-mijn-bed virus hier zo’n impact zou krijgen, wisten we een jaar geleden niet. Media...

Hypotheekadviseurs optimistisch in onderzoek Nationale Hypotheekbond

Hypotheekadviseurs optimistisch in onderzoek Nationale Hypotheekbond

Slechts vijftien tot twintig procent van de adviseurs verwacht dat de omzet uit oversluitingen en woningaankoop in 2021 zal dalen. Zestig tot 70 procent van de adviseurs...

Gemiddelde klant wil volledig geadviseerd worden

Gemiddelde klant wil volledig geadviseerd worden

(Digitaal Centraal in VVP 6-2020) Youri Zwanepol is samen met zijn broers Jelle en Hielke eigenaar van Hypotheekrente.nl, ooit begonnen als leadgenerator maar...

Wie wordt de beste geldverstrekker van 2020?

Wie wordt de beste geldverstrekker van 2020?

De Nationale Hypotheekbond is een onderzoek onder adviseurs gestart naar de dienstverlening van geldverstrekkers. Via een enquête wil de bond erachter komen...