Webdelen voor adviseurs

Advies op afstand (katern VVP 2 2020) kennisartikel Hypotheekbond

(VVP 02-2020) Overal contact houden met uw klant. Via Webdelen.nl kunt u elkaar persoonlijk spreken, uw scherm delen met uw klant, samen online berekeningen en aantekeningen maken. Gemaakt om webcamadvies te geven.

In korte tijd is de wereld veranderd, deden we eerst nog lacherig over het coronavirus, een ‘Chinees probleempje’, de realiteit is hard binnengekomen. Hoe een microscopisch klein en totaal onzichtbaar virus een samenleving lam kan leggen.

Vraag naar advies neemt toe

Kijken we naar onze sector, de adviespraktijk, dan zie je dat de onzekerheid en vraag naar advies toeneemt. Op meerdere vlakken. Ik spits mij, vanuit mijn rol bij de Nationale Hypotheekbond, uiteraard toe op de ontwikkelingen op de woningmarkt, die - zij het tijdelijk - afkoelt. Door de toegenomen onzekerheid en risico’s voor banken stijgen de rentes weer een beetje. Bij de huizenbezitter, of potentiële koper of verkoper leidt dit allemaal tot onzekerheid. En daar vervult de adviseur nu zijn belangrijke rol van duiden en onzekerheid wegnemen. Opties doornemen en beargumenteerd bespreken.

Dat is lastig, want fysiek contact is even niet wenselijk. Makelaars spelen daar al op in door via social media een virtuele bezichtiging van een woning te regelen. Dat gaat nog aardig, want beeld is beeld. Maar hoe vervult u uw rol hierin als adviseur hierin, die ‘saaie’ feitelijkheden moet bespreken, nu social distancing de maat voert?

Hierop inspelend, hebben we als Nationale Hypotheekbond voor adviseurs onze tool www.webdelen.nl , bellen via video, breder ingezet. Want nu speelt vooral de virtuele communicatie een hoofdrol. Deze module waarbij videocontact met de klant centraal staat, bestaat al langer. Maar de noodzaak ervan is nu urgenter dan ooit. We geven ook online trainingen voor het gebruik ervan, waarbij we de mogelijkheden en de schermen doornemen. De belangstelling is groot.

Uiteraard klinkt dit als preken voor eigen parochie. Maar mij maakt het niet uit waar u een soortgelijke service afneemt, als u het maar doet! Wij staan in ieder geval klaar voor om u eenvoudig op weg te helpen. ‘t Is maar dat u dat weet.

Partner van dit artikel
Nationale Hypotheekbond

Nationale Hypotheekbond

De Nationale Hypotheekbond doet doorlopend onderzoek naar de hypotheekmarkt en ontwikkelt technologische oplossingen om consumenten en adviseurs te voorzien van actuele en transparante informatie. Informatie die van belang is tijdens het afsluiten van een nieuwe hypotheek en vooral ook tijdens de looptijd van een bestaande hypotheek. We houden bij onze oplossingen rekening met de persoonlijke situatie...

Reactie toevoegen

 
Meer over
Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Om hypotheekadviseurs nog meer inzicht te geven heeft de Nationale Hypotheekbond een tool live gezet waar rentewijzigingen en aankondigen realtime gevolgd kunnen...

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

Volgens de Nationale Hypotheekbond is sprake van een opmerkelijke stijging van het aantal rentemutaties dat wekelijks wordt doorgevoerd. Daarnaast is de gemiddelde...

Webinar doorlopende klantondersteuning

Webinar doorlopende klantondersteuning

Faster Forward en De Nationale Hypotheekbond verzorgen donderdag 17 februari vanaf 14.00 uur het webinar ‘Invulling geven aan de AFM-principes voor doorlopende...

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

"Aan de start van weer een nieuw jaar breek ik graag een lans voor het onafhankelijk intermediair. Energiek en volhardend zetten deze mannen en vrouwen zich in voor...

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

ING is door financieel adviseurs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2021, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Nationale Hypotheekbond...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden

Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Doe mee aan onderzoek 'Beste Geldverstrekker 2021' (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Door uw stem uit te brengen maakt u duidelijk welke aspecten van hypotheken voor u en uw klant belangrijk zijn. We gebruiken uw input om met geldverstrekkers in...

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Hypotheek met duurzaamheidskorting levert oversluiter hoogste besparing op

Van 107.191 onderzochte dossiers levert oversluiten voor één op de vier een netto besparing op. In bijna 40 procent van de gevallen realiseert de consument...