Webdelen voor adviseurs

Advies op afstand (katern VVP 2 2020) kennisartikel Hypotheekbond

(VVP 02-2020) Overal contact houden met uw klant. Via Webdelen.nl kunt u elkaar persoonlijk spreken, uw scherm delen met uw klant, samen online berekeningen en aantekeningen maken. Gemaakt om webcamadvies te geven.

In korte tijd is de wereld veranderd, deden we eerst nog lacherig over het coronavirus, een ‘Chinees probleempje’, de realiteit is hard binnengekomen. Hoe een microscopisch klein en totaal onzichtbaar virus een samenleving lam kan leggen.

Vraag naar advies neemt toe

Kijken we naar onze sector, de adviespraktijk, dan zie je dat de onzekerheid en vraag naar advies toeneemt. Op meerdere vlakken. Ik spits mij, vanuit mijn rol bij de Nationale Hypotheekbond, uiteraard toe op de ontwikkelingen op de woningmarkt, die - zij het tijdelijk - afkoelt. Door de toegenomen onzekerheid en risico’s voor banken stijgen de rentes weer een beetje. Bij de huizenbezitter, of potentiële koper of verkoper leidt dit allemaal tot onzekerheid. En daar vervult de adviseur nu zijn belangrijke rol van duiden en onzekerheid wegnemen. Opties doornemen en beargumenteerd bespreken.

Dat is lastig, want fysiek contact is even niet wenselijk. Makelaars spelen daar al op in door via social media een virtuele bezichtiging van een woning te regelen. Dat gaat nog aardig, want beeld is beeld. Maar hoe vervult u uw rol hierin als adviseur hierin, die ‘saaie’ feitelijkheden moet bespreken, nu social distancing de maat voert?

Hierop inspelend, hebben we als Nationale Hypotheekbond voor adviseurs onze tool www.webdelen.nl , bellen via video, breder ingezet. Want nu speelt vooral de virtuele communicatie een hoofdrol. Deze module waarbij videocontact met de klant centraal staat, bestaat al langer. Maar de noodzaak ervan is nu urgenter dan ooit. We geven ook online trainingen voor het gebruik ervan, waarbij we de mogelijkheden en de schermen doornemen. De belangstelling is groot.

Uiteraard klinkt dit als preken voor eigen parochie. Maar mij maakt het niet uit waar u een soortgelijke service afneemt, als u het maar doet! Wij staan in ieder geval klaar voor om u eenvoudig op weg te helpen. ‘t Is maar dat u dat weet.

Partner van dit artikel
Nationale Hypotheekbond

Nationale Hypotheekbond

De Nationale Hypotheekbond doet doorlopend onderzoek naar de hypotheekmarkt en ontwikkelt technologische oplossingen om consumenten en adviseurs te voorzien van actuele en transparante informatie. Informatie die van belang is tijdens het afsluiten van een nieuwe hypotheek en vooral ook tijdens de looptijd van een bestaande hypotheek. We houden bij onze oplossingen rekening met de persoonlijke situatie...

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...