67 procent kantoren verwacht dat onderhoud en nazorg belangrijker wordt

Document via Pixabay

Van de deelnemers aan het DFO-onderzoek serviceproviders 2021 verwacht 67 procent dat onderhoud en nazorg in de komende jaren voor hun kantoren belangrijker gaat worden. 64 procent geeft aan gebruik te maken van de diensten van hun serviceprovider indien deze ondersteuning op dit gebied gaat aanbieden.

Andere uitkomsten: 56 procent hecht veel waarde aan ondersteuning bij inrichting automatisering op kantoor; 43 procent hecht waarde aan ondersteuning bij marketing. Op het gebied van hypotheken is deze belangstelling veel hoger dan voor schade; 72 procent ervaart dat door gebruik te maken van een serviceprovider hun onafhankelijkheid wordt versterkt.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Koersdaling geen wezenlijke wijziging beleggingspolis

Koersdaling geen wezenlijke wijziging beleggingspolis

De nazorgverplichting van een adviseur reikt bij beleggingsverzekeringen niet zover dat hij contact met consument diende op te nemen omdat de koersen van de aandelen...

Bureau DFO brengt Wft Jaarboek uit voor financieel adviseurs

Bureau DFO brengt Wft Jaarboek uit voor financieel adviseurs

Bureau DFO heeft het Wft Jaarboek 2021 uitgebracht. Het handboek richt zich specifiek op de vragen rondom Wft en privacywetgeving die in de dagelijkse praktijk van...

Schade door vorst en sneeuw

Schade door vorst en sneeuw

De afhandeling van schade door vorst en sneeuw is het thema van een speciale nieuwsbrief van docent en auteur Anita Hol-Bubeck en Bureau DFO. Er is bij particuliere...

Laksheid kost adviseur klant en geld

Laksheid kost adviseur klant en geld

(Kifid-uitspraak GC 2021-0075) De consument heeft een service-abonnement overeenkomst gesloten bij de tussenpersoon waarin is opgenomen dat de tussenpersoon voor...

Adviseurselasticiteit

Adviseurselasticiteit

De perceptie van de consument is dat het risico beperkt is of de premie te hoog. Dat is een van de oorzaken waarom veel consumenten die een hypothecair krediet...

Forse claims vermeende schending nazorgplicht

Forse claims vermeende schending nazorgplicht

(Leren van Kifid-uitspraken in Ken je vak! VVP 6-2020) NAZORG – Sinds de uitspraak van de Kifid Commissie van Beroep dat er geen premienazorgplicht is bij...

ORV-uitspraak doorgetrokken naar AOV

ORV-uitspraak doorgetrokken naar AOV

(Leren van Kifid-uitspraken in Ken je vak! VVP 6-2020) NAZORG – Ter beoordeling lag de vraag voor of Vanbreda Risk & Benefits tekort is geschoten in zijn...

Advies: waarschuw klanten voor risico’s illegaal vuurwerk

Advies: waarschuw klanten voor risico’s illegaal vuurwerk

Ontstaat schade en of letsel als gevolg ontploffing van illegaal vuurwerk, dan zal dit - aldus docent schadeverzekeringen Anita Hol-Bubeck - in veel gevallen niet...

Salaris op financieel advieskantoor met gemiddeld 1,90 procent omhoog in 2021

Salaris op financieel advieskantoor met gemiddeld 1,90 procent omhoog in 2021

De bruto salarissen van bestaande medewerkers van financieel advieskantoren worden per 1 januari 2021 met gemiddeld 1,90 procent verhoogd. Dit is vrijwel gelijk...

Adviseur heeft geen nazorgplicht klant regelmatig te bezoeken

Adviseur heeft geen nazorgplicht klant regelmatig te bezoeken

De nazorgplicht van tussenpersonen strekt niet zo ver dat zij hun klanten regelmatig dienen te bezoeken en/of regelmatig dienen uit te nodigen voor een gesprek op...