"Actief beheer hoort primair bij adviseur"

Webinar laptop bureau via Pixabay

“We zijn naast Compleet Dossier Service met een nieuwe dienstverlening bezig om de geldverstrekker en de hypotheekadviseur bij elkaar te brengen en ze van tools te voorzien om gericht actief klantbeheer uit te voeren. Op korte termijn zal deze dienstverlening uitgerold worden.” Aldus algemeen directeur Dylan Dresens van FlexFront Groep.

Het actief beheer is volgens FlexFront een activiteit die primair bij de hypotheekadviseur hoort. Dresens: "In de praktijk zien we nog vaak allerlei belemmeringen, zoals het niet inzichtelijk hebben van de loonontwikkeling, hypotheekaanpassingen, etcetera. Deze gegevens liggen allemaal bij de geldverstrekker en worden vaak nog niet gedeeld met de adviseur. Daarnaast ziet FlexFront dat hypotheekadviseurs vaak nog twijfelen over de business case. De business case van actief beheer is voor adviseurs erg gezond en alle belemmeringen kunnen overwonnen worden."

Met het uit handen nemen van diverse werkzaamheden, creëert FlexFront tijd en ruimte voor de hypotheekadviseur en binnendienstmedewerkers om zich te richten op actief klantbeheer. Onder andere is dan te denken aan haar Compleet Dossier Service, waarbij de consument van A tot Z word begeleid in het zo snel en makkelijk mogelijk aanleveren van alle voor de hypotheek benodigde documenten. Inmiddels heeft FlexFront voor 2.500 hypotheekklanten het dossier gecompleteerd.

Reactie toevoegen

 
Achmea mocht wagenparkpolis in eigen beheer nemen

Achmea mocht wagenparkpolis in eigen beheer nemen

(Rechtspraak) Artikel 4:103 Wft beoogt niet om iedere concurrentie aan het eind van een verzekeringsperiode uit te sluiten. Het is aan de verzekeringstussenpersoon...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur

(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ is op 1 juli 2021 tijdens een bijeenkomst in Diemen getekend door marktpartijen: ABN Amro Intermediaire Distributie,...

Ook FlexFront in zee met SolidBriQ

Ook FlexFront in zee met SolidBriQ

FlexFront is een samenwerking aangegaan met SolidBriQ, aanbieder van woningverhuurhypotheken, die recent ook al samenwerkingsovereenkomsten sloot met VCN HypotheekService...

FlexFront distributiepartner verhuurhypotheken De Nederlandse

FlexFront distributiepartner verhuurhypotheken De Nederlandse

Buy-to-Let leningen van De Nederlandse worden nu ook gedistribueerd door FlexFront en in volmacht geaccepteerd door Link Asset Services (LAS). Door de samenwerking...

Adfiz: "Dienstverlening expliciet blijven communiceren"

Adfiz: "Dienstverlening expliciet blijven communiceren"

"De duidelijkheid die met deze uitspraak ontstaat is zeer welkom." Aldus Adfiz over de uitspraak vorige week van de Kifid-commissie van Beroep 'Adviseur hoeft niet...

Open brief van Michiel van der Linde aan adviseurs én collega's

Open brief van Michiel van der Linde aan adviseurs én collega's

"Wat een tijden zijn dit. De coronacrisis brengt zoveel spanning. De wereld staat in brand. Zelf vraag je je af hoe dichtbij het virus gaat komen. Je hoopt toch...